Flere som har hatt egglederbetennelse? Hjelp?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hei!
Vi har prøvd å bli gravide en stund nå, og i forrige mnd fikk jeg påvist egglederbetennelse da jeg ble sendt til sykehuset med sinnsyke "menssmerter", kjentes ut som rier.. :S
Legen som skrev meg ut sa at den ene egglederen var mer betent enn den andre?? Hva nå enn det skal bety..
Er egglederne tette når man har en slik betennelse, og vil antibiotikakuren åpne de igjen? Vet at 15% blir infertile..
Og har det noe å si om betennelsen kom av klamydia eller ikke? For det gjorde det visstnok ikke hos meg. For jeg var hos legen i dag, godt over en mnd etter sykehusoppholdet, og hun hadde ikke fått tilbake noe prøvesvar, og hun sa at det ville hun fått om de hadde funnet noe på prøvene..

Jeg lå på sykehuset i ett døgn med antibiotika intravenøst, og ble da sendt hjem dagen etterpå siden CRP'n var gått ned betraktelig, og smertene var mye mindre.
Jeg leste at man ofte oppdager betennelsen i forbindelse med menstruasjon, jeg fikk mensen dagen etter jeg var på sykehuset (forvekslet betennelsen med menssmerter i starten).
Så jeg tenker som så at da har jeg kanskje ikke gått med det så lenge, for da burde jeg vel hatt skikkelige smerter ved menstruasjonen før den? For jeg vet at å oppdage det tidlig er viktig.

Nå har jeg fortsatt murringer og sånn men legen sa det kan ta mange uker før det blir borte, og det er helt normalt. Får jeg smerter skal jeg komme ned igjen. Jeg har også blitt henvist til gyn igjen for etterkontroll, men var visst lang ventetid, så må smøre meg med tålmodighet.

Er det noen som har noen erfaringer/råd å komme med??

:S

Og hvor lenge kan man gå med noe slikt før man merker det?? Nå har jeg stikninger i høyre side, er en uke til el ca. Livredd for at det er problemer igjen, men hun sa at det var normalt i mange uker etterpå, og jeg har sikker bare blitt mer var på det, men likevel, er så redd for problemer bare :S:(

Føler med deg, det der er vondt altså :/ Jeg har hatt det 2 ganger, begge gangene var før jeg ble gravid og jeg sverger på at det var vondere enn å føde. No shit!
Jeg fikk en hestkur med antibiotika, og det verste ga seg etter noen dager, og etter endt kur var var jeg fin. Om du enda har ubehag i området skal du kontakte lege syns jeg, men det kan jo være at du enda er litt sår der og derfor kjenner ekstra godt en eggløsning som er på vei?

Så du ble gravid etter å ha hatt det to ganger? Det gir håp <3 , er så mye skrekkhistorier ute å går, og vet jo at sjansen for infertilitet er der.. Ja det er faen meg helt grusomt! Jeg var sikker på at jeg hadde en form for abort eller noe jeg når det skjedde, var på jobb og knakk sammen, boksavelig talt. Fysjamej. Men om jeg hadde gått med det veldig lenge burde jeg vel merket det før, tror du ikke? For oppsøkte lege øyeblikkelig når smertene tiltok. Jeg fikk også hestekur etter intravenøst, og har ikke hatt noe smerter. Bare litt murringer nå etter endt mens, og litt stikninger, men kan som du sier være el på vei. Var jo hos lege i dag og fikk henv. til gyn for etterkontroll siden vi har prøvd en stund, og hun sa at litt ubehag og menssmerter er vanlig i mange uker etterpå. Men om det ble ille skulle jeg komme igjen. Gynekologen sa det hun og når jeg tenker etter.Er bare litt nervevrak, tror jeg :p Har hatt en mens etter behandlingen, den kom 5 dager før tiden, og var mye mindre enn vanlig. Men det er kanskje normalt med litt "uvanligheter" etter en sånn betennelse? :-)
Gleder meg iallfall til gyn time, må bare vite at ting er som det skal :-) Men er lang ventetid, så imellomtiden er det bare å prøve videre, eltester denne mnd, første gang, håper det gjør susen :-)!

Jeg har ingen erfaring, men ville bare sende deg en klem. Jeg skjønner godt redselen, men jeg vil tro at om du ikke hadde vært kvitt det så hadde du nok kjent det. Håper du får time til gyn snart, sånn at du får sett det for sikkert, så slipper du å lure, for det er forferdelig å gå rundt å ikke vite.

Ja, jeg ble gravid etterpå, så behold håpet! :)
Om man bruker google dukker de skumleste skrekkhistorier opp, og man han miste motet av mindre.
Det tar nok litt tid før ting er på G etter en slik kraftig betennelse, så at du blødde litt mindre sist er nok ikke så rart. Jeg husker ikke helt hvordan de påfølgende syklusene var hos meg, desverre.
En gyn etter slikt er alltid greit, og det forbauser meg igrunn litt at du ikke fikk en oppfølgingstime hos gyn?! Ring dem og forklar hvordan du har det, kanskje en time evnt kan skyndes frem :)
Håper alt er som det skal og at en spire sitter før du vet ordet av det :)

Det er godt å høre hiltja :-) Hehe ja google er ikke alltid en bestevenn nei, mye skrekkhistorier.. Ja jeg syns det var rart jeg ikke fikk det selv jeg, måtte be om det. Trodde det var litt prosedyre, iallfall når de visste at vi prøvde å få barn. For jeg har liten lyst til å skyte i blinde i mange mnd, greit å få vite hva som er status quo for å si det slik :-) Ja tenkte ringe når jeg får brevet om time i posten. Legen sa at enten får jeg time, eller brev om at jeg har krav på time før den og den datoen.. Håper på førstnevnte :-) Veldig fint å høre fra en som har hatt det 2(!) ganger at det fins solskinnshistorier :-)
Ja det håper jeg og Prøver, forferdelig å ikke vite, lure.. Bare jeg vet at ting er i orden så greit, da får det ta den tiden det tar. :-) men om ting ikke er i orden vil jeg vite det. Takk for klem <3 :-) Dere er gode å ha jenter!

Back
Topp