Flere som har følt seg totalt utslitt av å være gravid?

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Jeg er så sykt sliten... Det begynte i uke 20 og har bare blitt værre og værre.. Har tatt en masse prøver men alt viser normale verdier..Jeg orker rett og slett ingenting og vil bare ligge på sofaen hele dagen .  Jeg har konstant dårlig sannvittighet for gubben og jentungen.. Er det normalt å være så sliten eller bør jeg kreve enda flere tester..?

Skal legges til at jeg er 100 prosent sykemeldt..Så dagene mine består av ingenting..
 
Føler meg ganske utslitt jeg også... Er ett ork å bare rydde kjøkkenbenken.. Dusje er slitsomt.. Blir andpusten av å tenke på alt jeg egentlig burde ha gjort.. Men nå har jeg ett bekken fra helvette som gjør ting enda værre da..
 
Er mer sliten denne gangen, enn for ett år siden. Men det er jo sikkert fordi jeg har en 1,5åring å fly etter.
Bekkenet er også verre denne gangen som igjen gjør det vanskeligere å sove, som igjen gjør at jeg blir mer sliten. Hjelper ikke at man kan surre hjemme hele dagen når man bare er sliten..
 


lmk88 skrev:
Føler meg ganske utslitt jeg også... Er ett ork å bare rydde kjøkkenbenken.. Dusje er slitsomt.. Blir andpusten av å tenke på alt jeg egentlig burde ha gjort.. Men nå har jeg ett bekken fra helvette som gjør ting enda værre da..



Kan vel egentlig bare signere lmk!
Såvidt jeg klarer de tingene jeg må, og da går det utover alt som burde ha blitt gjort. Skal til legen på onsdag og snakke om det da.
 


lmk88 skrev:
Føler meg ganske utslitt jeg også... Er ett ork å bare rydde kjøkkenbenken.. Dusje er slitsomt.. Blir andpusten av å tenke på alt jeg egentlig burde ha gjort.. Men nå har jeg ett bekken fra helvette som gjør ting enda værre da..



 
Håper det er normalt og at alt blir bedre etter fødselen.  Var overhodet ikke så sliten sist.. Akkurat nå klarer jeg faktisk ikke tanken på at jeg skal føde barnet etterhvert, føler at jeg er så sliten at jeg ikke kommer til å orke en fødsel..
 
Jeg var også helt utmattet når jeg gikk gravid. Klarte ingenting!
Jobbet fullt frem til uke 30, men det var såvidt at jeg holdt ut. 

Kom hjem fra jobb kl 16 og fikk servert middag i senga og der ble jeg til jeg skulle opp igjen dagen etter på jobb.

Enkelte av oss trenger bare litt ekstra hvile, tror ikke det er noe galt med deg. Slapp av med god samvittighet.
 
Ja føler meg heeeeeelt utmattet til tider å har lyst til null nix...
Bare det å gå å hente seg noe er et ork mange ganger.
Sliti en del med bekken og søvn, men om jeg så får sove på natta  så er alt et ork...
Men i dag har jeg tatt mot til meg å prøver å gjøre noe i hvertfall...
Så er utrolig lei avhele greine nå må jeg innrømme, så godt at det ikkje er lenge igjen :)
Men er verdt det når alt kommer til alt da :)
 
Jeg var sånn i begge mine sv.skap. Kom meg heller aldri...
 
Godt og høre at flere har følt d sånn... Nå har jg mottatt dagens dose kjeft fordi jg ikke hadde satt på oppvaskmaskinen og støvsuget
 
ja, det er et ekstremt ork å være gravid! her lider jeg av svangerskapskvalme (og oppkast, enda vi har passert uke 28) og kranglete bekken... så dagene går med på å hvile alt jeg kan til storebror kommer hjem fra barnehagen. greier osm regel å lage en enkel middag til det (fint med ikea-krakk på kjøkkenet, så man kan sitte og lage mat). sitter som regel i dusjen, og sambo synes det er bonus hvis jeg orker å sette på en klesvask eller noe slikt til han kommer hjem.
 
Å da hadde jeg begynt å små koke tror jeg..
Her får jeg kjeft for å gjøre ting her pga bekkenet..
Men hjelper jo ikkje stort når sambo faktisk legger sg i senga, oppå de nyvaska, bretta klærne uten å ense dem..
Å så ble han små muggen for at jeg tok det..
Ikkje lett å skjønne seg på de der heller..
 
Tupp mannen din i ræva fra meg om han klager på manglende husarbeid. Synd han ikke kan prøve å være gravid, for det er jaggu meg ikke bare roser og ponnyfis 
 


Frk.MammaMor skrev:
Godt og høre at flere har følt d sånn... Nå har jg mottatt dagens dose kjeft fordi jg ikke hadde satt på oppvaskmaskinen og støvsuget



Å FY F¤#%, da hadde jeg klikka og i det minste gått i streik!

La ham (?) ha noen våkenetter, fest blylodd til armer og bein og se hvor mye HAN får gjort i løpet av en dag? (praktisk umulig men man kan jo ønske...)
 
Oh yeah! Har vært sliten siden jeg ble gravid for 2,5 år siden. Tørr ikke å tenke på hvordan det blir neste gang....
 
Han har nok litt dårlig sannvittighet i dag merker jeg.. Men å si unnskyld det klarer han faktisk ikke..Jeg blei ganske så sinna i går..! Snart bare 10 uker igjen.. Har skikkelig nedtelling her :)Skal bli godt for alle..
 
Jeg er i uke 10 og foreløpig er jeg mest trøtt.
Utover jobben så har jeg lite ork til andre ting.

Men jeg leste en fin sammenligning, og det å gå gravid kan sammenlignes med å gå en hard fjellklartringsetappe, og hvem blir vel ikke sliten av det?

Håper du får litt mer energi etterhvert! Ikke noe gøy å være så utmattet.
 
Jeg er totalt utslitt om dagen hvertfall.. Jeg er 25 uker på vei og går hjemme med ei på 4 og en på 1.5, ingen av de går i bhg. 1.5-åringen sitter ALDRI i ro, så jeg må fly etter han hele tiden, ellers klatrer han opp på spisestuebordet, roter i peisen, drar ut ting av skuffer osv. Jeg sliter noe sykt med bekkenet og ryggen i tillegg, så jeg tar kun det viktigste av husarbeid som oppvask, klesvask osv. Men da er jeg ødelagt etterpå.. Hjalp ikke stort at pappa var her i forrige uke og sa at jeg var en ubrukelig mamma og kjæreste fordi det lå flere poser med tomflasker i gangen, reine, men ubretta klær oppå en kommode pluss leker overalt, det var jo min oppgave å holde det strøkent til enhver tid i tilegg til å ha middagen klar på bordet når kjæresten kommer hjem fra jobb.. Så føler meg utrolig ubrukelig nå ja:-(
 
Back
Topp