Flere som har fått litt panikk? Kjente liv i uke 13, men ikke kjent noe siden??? Normalt?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Flere som har fått litt panikk? Kjente liv i uke 13, men ikke kjent noe siden??? Normalt?
Jeg våknet i dag å fikk litt panikk, ettersom jeg ikke har kjent noe liv siden den første gangen. Jeg jeg var veldig sikker på at jeg kjente "fiskehaledytt/boble"...Men nå ble jeg plutselig helt ute av det blå veldig bekymrete. Ei venninne av meg er også gravid og hun begynte å snakke på ME eller hva det heter. Vet ikke helt hva det står for...altså navne men vet hva det går ut på. Orker ikke å tenke på det...er jo så ekkelt. Men hvor vanlig er det ?? Som regel etter uke 12 så går det jo bra?? :) Gurimalle for en kverner det er i hodet mitt...takk for alle dere som deler bekymringer tanker rundt dette med meg...Trenger å høre hva dere føler og tenker når det kommer til dette...og hva dere vet om hva som er vanlig med hvor ofte man kjenner liv...?Da jeg kjente i uke 13, men ikke kjent siden....trenger ikke å være noe galt fordi?? Ps: dette er min nr to...men er jo såååå lenge siden jeg gikk gravid :)

Jeg tenker at siden det er så tidlig, og bebisen fortsatt er så liten er det bare "flaks" om man merker noe i det hele tatt.... Jeg har kjent noen bevegelser et par ganger...men det gikk flere dager imellom. Jeg tror ikke du skal bekymre deg! Om en stund kommer vi nok til å kjenne liv hver dag..sååå koselig!

Er nok ikke noe å bekymre seg for. Ikke før i uke 24 man SKAL kjenne spark hver dag. Ihvertfall var det sånn sist jeg var gravid :) Jeg spurte jordmor jeg.... For i uke 14+3 hadde jeg ikke kjent noe enda, og hun fant ikke hjertelyden. Men hun sa at de fortsatt er så små, så det er ingen fare. Og usikkert hvor babyen ligger, og hvor morkaka ligger.

Jeg er i uke 16 nå, og har kjent liv, men langt i fra hver dag :)

Det er veldig lenge til du skal kjenne spark hver dag. Det spørs vel alt hvordan den beveger seg, og hvor morkaken ligger osv, så ikke bekymre deg!! :)

Er nok ingenting å bekymre seg for. Jordmor sa det til meg i dag, at jeg kunne kjenne liv i dag, så kunne det gå mange dager om ikke uker før jeg kjente det igjen.
Prøv å ikke bekymre deg. Vet det er enklere sagt enn gjort, men håper du får til å tenke positivt :)

Leste også at i starten er sparkene så svake at de må treffe en nerve for at vi skal kjenne det, og da går det litt på flaksen ;) Jeg kjente først i uke 14. Fra 16-17 har jeg ikke kjent noe, plutselig litt i går osv. Men tenker ikke mye over det nå, glad jeg har kjent det så tidlig :) Mange må vente til uke 20 for å kjenne noe. Ordner seg det vet du, må ikke tenke på MA å sånt, da blir man bare gal ;)

Det er ikke før uke 28 at man SKAL kjenne livstegn hver dag- så jeg ville ikke bekymret meg for "lite liv" allerede nå :) Alt er nok i skjønneste orden skal du se!

Det er ikke før uke 28 at man SKAL kjenne livstegn hver dag- så jeg ville ikke bekymret meg for "lite liv" allerede nå :) Alt er nok i skjønneste orden skal du se!

Tusen takk for snille og gode svar :) Jeg har vært hos legen i dag på sjekk, å da ville hun ikke lete etter hjertelyden egentlig fordi utstyret hennes var så dårlig mente hun, men hvis hun skulle gjøre det så måtte jeg ikke bli bekymret om hun ikke fant den for det var helt vanlig....Jeg takket jo såklart ja til å prøve :) :) Å fikk hjertelyden med en gang :) Helt herlig å høre :) Da får man bekreftelse på takk for alle svar:) Ha en fin kveld og god helg :)

Back
Topp