Flere som har det sånn?

hotmama

Andre møte med forumet
Jeg er 25+2 uker på vei, og har den siste tiden merket veeeldig godt på kroppen at jeg ikke tåler å være inne på butikk/kjøpesenter/sykehus o.l i lengre tid av gangen.. Jeg blir dødssvimmel og i forferdelig dårlig form, selv om jeg tar det helt med ro og bare spaserer rundt. Dette skjer HVER gang jeg er på butikk osv i lengre enn 10-15 minutter, og jeg må forte meg ut så jeg ikke svimer av. Tidligere idag var jeg og min kjære på UL, og på vei ut møtte vi noen bekjente i gangen, og stod en stund der og pratet. Jeg kjente jeg ble værre og værre form, og til slutt måtte jeg bare gå fordi jeg trodde jeg skulle falle om, bokstavelig talt. Stupte inn og ut av heisen og nermest løp ut hovedinngangen for å få frisk luft! Jeg lurer på om det kan ha noe med at det er varmt og dårlig luft på sånne steder? Og er det flere enn meg som har det sånn? Synes det er så forferdelig rart, og ekkelt, og ser ikke direkte lyst på å gå høygravid på sommeren om det er varmen som gjør at jeg blir så dårlig :-(

Jeg blir også uvel på kjøpesentre. Er ikke så veldig shopping-gal i utgangspunktet, så bare det å være på en senter stresser meg.... Jeg har trodd det er grunnet stress her i alle fall... I tillegg peser jeg, og har behov for mye mer oksygen for å forflytte meg nå enn før, innimellom glemmer jeg å puste "nok" og da blir jeg uvel.

jeg har merket at jeg kan bli svimmel/ør i hode om jeg er inne på kjøpesenter for lenge uten og sette meg ned.. Spesiellt om jeg går lenge i klesbutikker o.l
Ganske irriterende :/ Men aner ikke hva det kommer av..

Har det akkurat slik, og synes det er utrolig ubehagelig :( Prøver å unngå å være på slike steder over lengre tid av gangen, om det er mulig :)

Godt å høre at jeg ikke er alene da i det minste.. Men unner ingen å ha det sånn, utrolig slitsomt!!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. MEn jeg har ikke følelsen av at det har noe med lufta å gjøre på en måte. Jeg føler på det som blodtrykksfall, jeg har normalt litt lavt blodtrykk,og det er vanlig at det kan bli lavt i svangerskapet.
Har også hørt at babyen presser mot pulsen (?) i ryggen, som gjør at blodgjennomstrømningen bremser opp. Aner ikke om det kan ha noe med det å gjøre, at man blir svimmel og sånn.
Jeg får gjerne sånn av å stå rett opp og ned, statisk liksom. Da puster jeg fortere, kjenner meg nesten anpusten. Hjelper med en gang jeg setter meg ned. Hender jeg kaldsvetter og blir kvalm og, men mest så blir jeg svimmel og litt sånn lost :)
Får det samme når jeg dusjer og. Leste svar fra en jordmor på et forum, at da burde man dusje med kaldere vann og passe på å bytte på litt tyngdepunkt på beina.
Det er visst ikke farlig, bare ubehagelig. Jeg tror det har noe med blodtrykket å gjøre,

Står om alt fra blodprosent, jerninnhold, blodtrykk etc på nettet rundt det å føle seg sånn. Sikkert greit å snakke med jordmor om det.

Jeg har det helt likt. Har funnet ut at det er pga overgangen fra å komme fra frisk luft ute til varmere og tybgre luft inne.

Blodtrykksfall har jeg ikke tenkt på engang! Jeg har også veldig lavt blodtrykk, men ifølge jordmor og lege er dette normalt for meg :-) Og ja, det kan godt hende det har noe med at babyen ligger å presser på diverse nerver/årer slik at det blir ubehagelig. Kanskje jeg overlever sommeren likevel da 

Back
Topp