Flere som har begynt innkjøpsplanlegging?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Vi venter nå førstemann og har ingenting til den lille.
Vi har god økonomi, men har ikke lyst til å kjøpe alt nytt til småtten.
Derfor tråler jeg finn.no flere ganger daglig for å kikke etter godbiter.

Har allerede bestemt meg for seng, vogn og lekegrind.
Har funnet mange fine stellebord også, men ser at flere har brukt MALM kommodene fra Ikea - og vi har en slik stående som vi kan flytte ned på badet.

Er så vanskelig nå, ser flere ting i nærområdet til veldig gode priser, men, mye kan skje på disse ukene så jeg får la noen andre kjøpe dem så lenge :p

Flere enn meg som har bestemt de fremtidige innkjøpene?

Jeg har vel egentlig alt jeg trenger til en baby, i og med at dette er 3 mann, men må ha vogn eller iallefall ny bag.. Har mountain buggy til min minste nå, men bare sportdel, så må ha bag :) Ellers så anbefaler jeg ikke å kjøpe stellebord med badekar for det badekaret passer jo bare til en liten baby, så bedre å bare kjøpe badebalje utenom :) Kommer nok til å kjøpe litt nye klær og sånne ting, men det blir ikke før vi vet hva det er :) Begynte tidlig å handle til nr 1, var såå gira hehe alt var nesten klart når jeg var 20 uker :) Er noe spesielt med den første gangen :)

Vi har mye fra gullet her da, men noe må vi ha :-) men tenker ikke både før hvertfall etter 12 uker, siden jeg hadde sa sist er jeg ganske avventende enda...

Vi har jo en fra før av på 14mnd, så det eneste vi trenger er søskenvogn og en sprinkelseng til :) Også klær da.. Men om det blir gutt har vi det også :P De blir jo født på samme årstid, så har klær som passer oktober :) Men blir det jente må vi nok ha en del nye klær ja :) Har jo baby bilstol også, så den bruker vi om igjen :)
Har sett på sprinkelseng og søskenvogn alt, men kjøper ikke før vi er over 12 uker :)

Har det meste, men vi må ha ny badebalje, søskenvogn eller søskenbrett og klær om det blir en jente.

Snuppa vår er jo bare 6 måneder, så får vi jente så har vi alt bortsett fra søskenvogn og ei sprinkelseng til :)

Har litt fra før som både seng og juniorseng etter snuppa. Alle andre ting måtte jeg kvitte meg med pga. plassmangel før vi kjøpte leilighet.

Anbefaler stellekommode med badekar da det er skånsomt for rygg i den høyden! Jeg får kjøpe søs sin da minstemann straks er 2 år. Får kjøpe mye av hu ;) Badebalje kan man ha utenom, vi har en fra Ikea ;)

Vogn har jeg bestemt meg for for lenge siden.. Begynner nok ikke å handle inn før vi har bikket den magiske grensen! :)

Vi lånte en hel del med førstemann, så vi mangler seng, bilstol, stelleplass og vippestol. Dessuten solgte jeg vogna vår, så vi må nok ha det også. ;) Ga bort i alle fall halvparten av klærne, som kleshandling blir det nok uansett kjønn :) Men vi venter en stund enda, smugtitter bare litt på nett ;)

Om alt er som jeg tror så skal jeg ha en skinn/kremfarget emmaljunga vogn.. Det er eneste jeg har planlagt i mitt hode :p

Blir nok ikke å kjøpe noe før i slutten av svangerskapet. Har nok meg gutten på snart ett som trenger alt mulig

Vi må i alle fall kjøpe søskenvogn og en ekstra sprinkelseng. Ny bilstol til storesøster, så kan minsten bruke den hun har nå. Blir det en jente har vi masser av klær, men må handle inn litt ekstra ull da storesøster ble født om våren. Har litt tøy om det skulle bli gutt også, var flink til å kjøpe en del nøytralt når vi ventet storesøster ;) Kommer nok ikke til å begynne innkjøpene før vi vet kjønnet. Sist kjøpte vi første ting kort etter ordinær UL og spredte innkjøpene litt utover i mndene etter det. Synes det var greit å vente litt med innkjøpene. Det blir lange måneder om alt er handlet inn allerede i uke 12 :P

Og ja, vi må forresten også kjøpe oss ny bolig! :D

Back
Topp