Flere som har begynt å kjenne spark?

Ja, har kjent flere ganger. Er nå 16+5 :happy:

Begynt å så vidt kjenne liv fra rundt 12+0 :)

Ja jeg kjenner liv. 17. uker i dag. Men det er mest morgen/kveld, og det er bare hvis jeg sitter stille og kjenner etter. Så det er bare litt hver dag, ikke mye. Noen dager blir jeg bekymret fordi jeg ikke kjenner noe eller er usikker på om det er baby eller tarmer. Men sånn er det kanskje for flere her?

Kjenner ikke noe enda, er 12+3 :) kjente rundt uke 13/14 sist svangerskap

Ja jeg kjenner liv. 17. uker i dag. Men det er mest morgen/kveld, og det er bare hvis jeg sitter stille og kjenner etter. Så det er bare litt hver dag, ikke mye. Noen dager blir jeg bekymret fordi jeg ikke kjenner noe eller er usikker på om det er baby eller tarmer. Men sånn er det kanskje for flere her?
Har ikkje kjent kver dag, nett som du beskrive her. Mest på kveld, men kan kjenne på morningen av og til og. Bare sånn svakt helt helt nede :)

Kjenner ingenting. 15+2. Førstegangs. Aner ikke hva jeg skal kjenne etter heller :hilarious: har de siste dagene når jeg har ligget stille, kjent en type "skrapefølelse" eller vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, nederst ved trusekanten, men det er sikkert bare livmoren som strekker seg:hilarious:

Kjenner ingenting. 15+2. Førstegangs. Aner ikke hva jeg skal kjenne etter heller :hilarious: har de siste dagene når jeg har ligget stille, kjent en type "skrapefølelse" eller vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, nederst ved trusekanten, men det er sikkert bare livmoren som strekker seg:hilarious:
Eg har kjent det som ei boble som spekke, helt nede med trusekanten. Men med nr. 2, så var det nett som en fisk som sprella :)
Eller som at det dulta svakt 5-10 ganga.
Gled deg til du begynne å kjenne :D

16+4 og fjerdegangs :)
Skjønner! Føler du at du har kommet over kneika? Eller blir du bekymret om du ikke kjenner liv en dag? Når pleier det å ta seg opp? Jeg er andregangs, og forrige gang kjente jeg ikke før sånn 18+ et eller annet så jeg har ikke så mye å sammenlikne med…

Har ikkje kjent liv på 2 daga nå, så en er jo alltid litt småbekymra .. Huska ikkje helt når en skal forvente å kjenne liv kver dag, men det er ikkje så tidlig i alle fall :)
Merka vel kanskje kraftigare/mer bevegelse om noen veke sida da har babyen vokst litt.

Ganske sikker på at jeg kjente ett lite dult i natt, men har ingen forventinger til å kjenne så mye enda da morkaka ligger rett foran magen :hilarious: Håper jeg kjenner mer når det nærmer seg 18 uker:)

Jeg kjenner det også mest om morgen og kvelden, må kjenne litt etter for å kjenne ellers på dagen. Tror det er vanlig i starten, den har jo veldig god plass der inne fortsatt så er ikke alltid den den sparker slik at man kan kjenne det :laughing002

Jeg er 15+4 med morkaken foran og førstegangs :dead: fått høre at det vil ta lengre tid å kjenne noe. Andre som også har hatt morkake foran med første? Isåfall når kjente dere liv første gang?

Jeg er 15+4 med morkaken foran og førstegangs :dead: fått høre at det vil ta lengre tid å kjenne noe. Andre som også har hatt morkake foran med første? Isåfall når kjente dere liv første gang?
Kjente fra rundt uke 15-16 med morkaka forran som førstegangs.

Men, jeg er ganske sensitiv i livmora, så merker liv fort. Som førstegangs må man ofte ha tydeligere spark for å tro på at det er liv, men om man tillater seg å tro at de andre følelsene kommer av baby så kan man merke endel.
Fra tidlig av er det litt som om noen forsiktig og litt klønete prøver å kose deg med en knoke feks. Eller at noe gnur og rører på seg litt innafor hoftekammen. Mye lavere ned enn man ofte tror :)

Back
Topp