Flere som har babyer som ikke har rutine på dag soving ennå?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Flere som har babyer som forsatt ikke har noe rutine på soving på dagtid [emoji848]? Min blir 3 mnd på mandag. Han sover ofte i armene mine etter amming på formiddagen, men så snart jeg legger han i fra meg slår han opp øynene [emoji23].
Det føles slik:
IMG_8581.jpg

Ellers må det trilletur til. Og det er ikke alltid det funker heller. Kan ligge lysvåken å se på meg. Om kvelden og natta sover han bra da. Men den dagsovingen fungerer ikke [emoji58]
 
Me legger ho ofte i vogna inne på dagen når me ser ho er trøtt. Med kosen i armkroken (ellers så mister ho den) og smukk. Da koser ho seg til søvn aleine. Fungerer ikkje heiletiden, men som oftest. Har ikkje kjempe-rutiner men merker at ho sover 1-2 timer på formiddagen, 2-3 midt på dagen og så 1 time på kvelden ca. Sover 10 timer ca om natta.
Kjenner meg veldig igjen i dynamitt-bilde fra uke 0 til uke 9 ca, men er bedre hos oss no :)
 
Flere som har babyer som forsatt ikke har noe rutine på soving på dagtid [emoji848]? Min blir 3 mnd på mandag. Han sover ofte i armene mine etter amming på formiddagen, men så snart jeg legger han i fra meg slår han opp øynene [emoji23].
Det føles slik:
Vis vedlegget 263053

Ellers må det trilletur til. Og det er ikke alltid det funker heller. Kan ligge lysvåken å se på meg. Om kvelden og natta sover han bra da. Men den dagsovingen fungerer ikke [emoji58]
Lilleminis på snap og insta :)
 
Mye av det samme her. Han legges på rommet på kvelden og sover godt om natten. Men på dagen har han sykt lakenskrekk. Han sovner 30 minutter Max når jeg Legger Han fra meg på dagen. Men hvis han sover på meg er det hvertfall en time!
 
Akkurat slik her også. Han kan sovne ifbm amming, men slår opp øynene i det man såvidt begynner å skifte stilling for å prøve å lirke ham over i banynest/vogn. Og sove i vognen er ikke lett lenger heller, blir liggende å niglo..

Så han får kanskje 1-2 timer søvn på dagen... da på noen
 
Eneste faste soving er 30 min-ca 1 time halvannen time etter vi har stått opp. Etter det tar vi det ettersom han blir trøtt. Noen dager har han to lengre dupper, noen dager er det mange korte :) Men som regel er det en mellom 11-12 og en mellom 15-16. Etter det sover han ikke før han legges for kvelden rundt kl 19, og sover da til kl 07 dagen etter [emoji7] slik er det akkurat nå i allefall:p
 
Vi har ingen rutiner, men har noen dager hvor hun sovner kjapt i vogn og sover 3-4t (!!) mens andre dager er hun klistremerke og vil bare sove småduppe oppå oss.
 
Tror det er sånn hos de fleste. De første mnd er bare sånn. Noen dager sover hun greit her andre dager våkner hun fort etter amming o.l. Her har hun oppdaget at det er supert å bli bært rundt så hun får se seg omkring [emoji23]
 
S sover bare 30-minutters lurer på dagtid, ca. Hver 3.time. Vil ikke si det er rutine enda, men det blir altså 4 smålurer hver dag. Hvis han finner på å sove lengre, blir jeg sykt overrasket.

Om kvelden legger vi ham 19, sovner som regel rett før 20. Sover til 02, så er det ammemaraton.
 
S sover bare 30-minutters lurer på dagtid, ca. Hver 3.time. Vil ikke si det er rutine enda, men det blir altså 4 smålurer hver dag. Hvis han finner på å sove lengre, blir jeg sykt overrasket.

Om kvelden legger vi ham 19, sovner som regel rett før 20. Sover til 02, så er det ammemaraton.

Vi styrer og med de forferdelige 30 min lurene! [emoji13] Holdt på sånn med storebror også. Prøver å forlenge lurene, innimellom går det og andre ganger går det ikke. Hun sover heldigvis godt på natta [emoji4]
 
Her i huset hadde storebror også bare sånne 30 min lurer... beste tipset jeg fikk da var at hvis han for eks sovnet i vogna,(og jeg satt fra meg vogna og altså stoppet å trille) så måtte jeg begynne å røre på vogna igjen når det var sånn ca 5-10 min igjen til han pleide å våkne... da lurte man «søvnen» og han sov videre. Etter å ha gjort det noen dager så ble kroppen vant til å sove lengre...

Men fikk bare utvidet det til 1,5 time her... mer enn det ville han ikke sove uansett triks. Heldigvis så var han jo i betydelig bedre humør med den timen med ekstra søvn. Han fikk jo plutselig et par timer mer søvn i døgnet.
 
Så mye forskjellig rutiner! Ene tvillingen min sover endel, den andre sover maks 10-20 min. Holder på å bli gal. Heldigvis er de greie om natta[emoji28] Veldig slitsomt å ha en av de oppå meg heletiden. Straks 5 mnd nå, de kom 5 uker fortidlig. Håper virkelig det blir mer soving etterhvert[emoji3]
 
Her i huset hadde storebror også bare sånne 30 min lurer... beste tipset jeg fikk da var at hvis han for eks sovnet i vogna,(og jeg satt fra meg vogna og altså stoppet å trille) så måtte jeg begynne å røre på vogna igjen når det var sånn ca 5-10 min igjen til han pleide å våkne... da lurte man «søvnen» og han sov videre. Etter å ha gjort det noen dager så ble kroppen vant til å sove lengre...

Men fikk bare utvidet det til 1,5 time her... mer enn det ville han ikke sove uansett triks. Heldigvis så var han jo i betydelig bedre humør med den timen med ekstra søvn. Han fikk jo plutselig et par timer mer søvn i døgnet.
Så lurt! Det skal jeg definitivt prøve. Jeg har hatt ham i vogn inne på dagtid noen ganger, og da har han sovet 60min istedenfor 30. Uten å vugge. Så det blir vel bare enda en bonus.
 
Her er det også bare korte dupper. Hvis hun sovner på trilletur våkner hun med en gang vi parkerer, og om jeg triller henne i søvn inne eller ute på verandaen våkner hun etter kort tid. På hytta derimot, der sov hun opptil 3 timer i vogna :p Men der renner det en stor elv like ved som bråker en del, regner med den var grunnen. Skulle hatt den her hjemme og!

Sovner hun ved puppen våkner hun med en gang jeg legger henne ned, så blir ofte sittende i sofaen med henne på fanget sånn at hun skal få sove litt lengre :rolleyes:
 
Her i huset hadde storebror også bare sånne 30 min lurer... beste tipset jeg fikk da var at hvis han for eks sovnet i vogna,(og jeg satt fra meg vogna og altså stoppet å trille) så måtte jeg begynne å røre på vogna igjen når det var sånn ca 5-10 min igjen til han pleide å våkne... da lurte man «søvnen» og han sov videre. Etter å ha gjort det noen dager så ble kroppen vant til å sove lengre...

Men fikk bare utvidet det til 1,5 time her... mer enn det ville han ikke sove uansett triks. Heldigvis så var han jo i betydelig bedre humør med den timen med ekstra søvn. Han fikk jo plutselig et par timer mer søvn i døgnet.

Det funket ikke med min gutt. Det som til slutt funket var kjempe mørkt rom og å legge han i senga. Da begynte han å sove 1,5 tx2 ; men først når han var 8
Mnd.

Her klarer jeg noen ganger å forlenge duppen hennes ved å vugge, andre ganger ikke..
 
Her er det også bare korte dupper. Hvis hun sovner på trilletur våkner hun med en gang vi parkerer, og om jeg triller henne i søvn inne eller ute på verandaen våkner hun etter kort tid. På hytta derimot, der sov hun opptil 3 timer i vogna :p Men der renner det en stor elv like ved som bråker en del, regner med den var grunnen. Skulle hatt den her hjemme og!

Sovner hun ved puppen våkner hun med en gang jeg legger henne ned, så blir ofte sittende i sofaen med henne på fanget sånn at hun skal få sove litt lengre :rolleyes:

Har du prøvd «white noise»? Finnes mange spillelister på Spotify feks :)
 
Anbefaler også white noise app... med første så måtte jeg bruke hårføner.
 
Testa white noise på en dupp i dag, og jaggu sov ikke frøkna to timer gitt :joyful: kan jo ha vært tilfeldig, men vi fortsetter med det fremover og ser hvordan det går :happy:
 
Back
Topp