Flere som gleder seg til skolestart?

cella

Elsker forumet
Snuppa her blir seks år i mai og gleder seg veldig til skolen begynner. Jeg er nok mer spent enn henne pga at hun er ganske urolig i kroppen hvis hun ikke får noe å jobbe med som hun synes er spennende og utfordrende..... Lurer på hvordan det vil slå ut ifm at hun må sitte i ro og følge med for lengre tid av gangen? Samtidig så tenker jeg at det en jo en litt annen setting på skolen enn det er i bhg så det går vel bra. Hun leser endel selv og er ganske flink til å regne. Synes det er kjempeartig å lære noe nytt, men det gjør vel de fleste?
 
Tror nesten jeg er mer spendt enn han er selv. Det har vel med at han egentlig ikke forstår hva det går ut på og jeg er jo snart 35 år så det er vel litt forskjellig fra da jeg begynte på skolen i 83.. [:D]
Men det jeg er mest spent på er hvilke elever som han kommer i klassen med. De fleste på samme alder skal på samme skole så jeg regner med at en del han kjenner kommer han i klassen med, men jeg har heller ikke lyst å skille han fra de beste vennene så jeg kribler etter å få vite klassesammensetning.

Får sikkert det i Mai. Da har vi foreldremøte og innskriving + at det er åpen dag der vi kan være med å besøke i skoletiden. Skal prøve å få meg fri til den dagen. Håper det går i orden.
 
Tror han gruer seg litt, siden ting blir anderledes en nå og han kommer ikke til å gå med de han går i barnehage med.
Samtidig så gruer vi foreldre oss også, siden vi er spent på hvordan han takler det å starte på skolen
 
Back
Topp