Flere som gleder seg til fødselen?

shewolf

Gift med forumet
Jeg gleder meg til fødselen! Er spent på om det går bra denne gangen.

Sist gang, endte jeg opp med hastekeisersnitt fordi guttungen ikke ville komme langt nok ned i bekkenet.

Håper på å kunne få oppleve det å føde normalt denne gangen. Jeg ble så utrolig redusert etter fødselen sist gang. Følte meg påkjørt av en trailer. Misunte de som gikk rundt i gangene på barselavdelingen, og hadde født normalt. Måtte ha narkose under ks, så fikk aldri oppleve det med å få babyen på brystet når den var helt fersk osv.

Er spent på når det starter, hvordan det starter, og hvilken fødsel jeg får! Gleder meg! :D

Jeg gleder meg til fødselen! Er spent på om det går bra denne gangen.

Sist gang, endte jeg opp med hastekeisersnitt fordi guttungen ikke ville komme langt nok ned i bekkenet.

Håper på å kunne få oppleve det å føde normalt denne gangen. Jeg ble så utrolig redusert etter fødselen sist gang. Følte meg påkjørt av en trailer. Misunte de som gikk rundt i gangene på barselavdelingen, og hadde født normalt. Måtte ha narkose under ks, så fikk aldri oppleve det med å få babyen på brystet når den var helt fersk osv.

Er spent på når det starter, hvordan det starter, og hvilken fødsel jeg får! Gleder meg! :D
Jeg gleder meg også!!:)
Hadde svangerskapsforgiftning sist, ble satt i gang og veldig rask fødsel, epidural, vakum og klipping. Så det var jo en del styr, men alt gikk fint til slutt.
Jeg gleder meg masse og er kjempe spent!:):)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Jeg gleder meg skikkelig :D
Gruer meg egentlig ikke noe særlig for smertene- for vondt gjør det uansett, og man dør ikke :P
Har et drømmesvangerskap hittil (er i uke 26).. Aldri kastet opp og kanskje vært kvalm 3 dager så kan ikke klage :)
Drømte en natt om at jeg får en h**vettes fødsel siden jeg hadde hatt så fint svangerskap :p
Har også drømt om at jeg går 4 dager på overtid å fødselen tok 17 timer fra vannet gitt til ungen kom ut :)

Meeeen!! Det eneste jeg gruer meg til ved fødsel er om jeg bæsjer på meg! Har hørt at det er mange som gjør det, og det er det eneste jeg gruer meg til :p
Får tømme meg før det skjer evt :)

Meeeen!! Det eneste jeg gruer meg til ved fødsel er om jeg bæsjer på meg! Har hørt at det er mange som gjør det, og det er det eneste jeg gruer meg til :p
Hvis du bæsjer på deg, så merker du det ikke og jordmor/assistent har fjernet det lenge før verken du og partner oppdager det. Du får heller ikke vite om du hadde et slikt uhell, så det er jo ikke noe å tenke på alikevel. :D

Hvis du bæsjer på deg, så merker du det ikke og jordmor/assistent har fjernet det lenge før verken du og partner oppdager det. Du får heller ikke vite om du hadde et slikt uhell, så det er jo ikke noe å tenke på alikevel. :D
Hehe, har hørt det.. Men tanken skremmer meg :P

Har tenkt litt på det eg og, lurer på å be om klyster når eg kjem inn på føden.. :) Men regner med at det er som Clique seier, at jordmor fikser det på diskret måte - det e nok ganske vanlig ;)

jeg også gleeeeder meg til fødselen!!!:) tenker ikke på smertene engang og håper virkelig jeg får muligheten til å føde naturlig uten noen form for smertelindring:) eneste er at jeg godt kunne tenkt meg å bruke badekar. de aller fleste reagerer skikkelig når jeg sier at jeg gleder meg til fødselen. - får liksom følelsen av at DET er bare kjempe snålt. men hallo!!! skal jo få møte datteren min som jeg venter sååååå masse på <3 vondt kommer det til å gjøre, men det tåler jeg!!

Jeg gleder meg som en unge til fødselen, for det innebærer at tiden som gravid er over...;)

Har hørt at kroppen helt naturlig i de fleste tilfeller kvitter seg med avføring osv osv før en fødsel. Får liksom vondt i magen med diare osv....

vet ikke helt hva jeg går til når det kommer til fødsel, men vet det kommer til å bli vondt. Men når man er midt oppi det så er et ingen vei tilbake. Så er det jo en knakende god belønning i enden av smerteturen....

Grugledar meg :) Hadde ein suuperfin fødsel sist, så er litt redd for at eg skal gå inn med "no stress" og plutselig skjer det mykje som eg ikkje har kontroll over. Gledar meg veldig til å møte det nye familiemedlemmet :)

Hadde epidural sist, og det måtte eg nesten ha, sidan eg trengte ein kvilepause. Er usikker på om eg vil ha det denne gangen. Badekar er absolutt til å anbefale, gjekk frå å ha ilt til å nesten sovne :)

Jeg tenkte det samme som deg forrige gang jeg skulle føde, og hadde bestemt meg for å be om klyster på fødeavdelingen. Men kroppen ordnet opp selv. Jeg gikk mange ganger på do og følte jeg måtte bæsje når riene hadde startet.

Men jeg tror det kom en bitteliten klump under pressriene. For jeg så jordmoren rask tok tak i noe nede ved rompa mi, og vrengte hansken utenpå, for så å kaste den i søpla. Det var så diskret at ingen andre hadde kommet til å merke det.

Det er nok ikke noe å bekymre seg for ;)

Jeg tenkte det samme som deg forrige gang jeg skulle føde, og hadde bestemt meg for å be om klyster på fødeavdelingen. Men kroppen ordnet opp selv. Jeg gikk mange ganger på do og følte jeg måtte bæsje når riene hadde startet.

Men jeg tror det kom en bitteliten klump under pressriene. For jeg så jordmoren rask tok tak i noe nede ved rompa mi, og vrengte hansken utenpå, for så å kaste den i søpla. Det var så diskret at ingen andre hadde kommet til å merke det.

Det er nok ikke noe å bekymre seg for ;)
Aha, nei.. Skal prøve å ikke tenke så mye på det :P

Jeg har gleda meg til fødsel hele tiden. Gjør forsovit det fortsatt, men fikk på fredag beskjed på sykehuset at det er 90% sjanse for planlagt keisersnitt, skal få endelig beskjed i løpet av 1-2 uker. Dette grunnet at jeg for ett år siden opererte bort en 600g muskelknute på bakveggen av livmora hvor nå morkaka ligger og de er redd for at livmora kan revne under siste del av fødselen og da står i mistefall livmoren min i fare for å bli fjernet og værste fall står både mitt og snuppa mi sitt liv i fare. Hadde veldig lyst på naturlig fødsel, men med den forklaringen om såpass store risikomomenter så er det greit med keisersnitt. Men litt mer da bekymret for barsel tiden da jeg ved operasjonen som da går inn på samme måte så var jeg helt avhengig av andre personer i 3 uker etter inngrepet og vanskelig nå som jeg bor alene laaaangt utpå landet :/

Tenker ikke så veldig mye på fødselen... Ennå! :P Kommer sikkert til å grue meg litt når det nærmer seg, men tenker jo bare at ungen må ut uansett, så man må jo bare ta alt som det kommer :) Jeg gleder meg uendelig mye til lillegutt skal komme ut, så regner med at ønsket og lengselen kommer til å overskygge det mest av andre følelser den dagen det skjer!!

Tja, gjør forsåvidt det. Hadde en fin opplevelse første gang:) jeg føler meg veldig heldig som får oppleve det å føde et barn igjen :D

Har tenkt litt på det eg og, lurer på å be om klyster når eg kjem inn på føden.. :) Men regner med at det er som Clique seier, at jordmor fikser det på diskret måte - det e nok ganske vanlig ;)
Jeg var også livredd for å bæsje, og fikk klyster da jeg ba om det. Men det skal jeg ihvertfall ikke gjøre igjen! Måtte ligge og holde igjen på klysteret så lenge jeg klarte, og det var helt j****! Diaréfølelse, samtidig med heftige rier og greier, mer enn nok å konsentrere seg om fra før. Denne gangen vil jeg mye heller bare la det stå til ;) kommer det noe så får jeg antakelig ikke vite om det engang.

Gleder meg til den lille prinsessa kommer til verden :) Så sånn sett gleder jeg meg til fødselen. Men jeg er vel kanskje mer spent på selve fødselen, enn at jeg gleder meg. Aner jo ikke hva jeg har i vente.. Tror faktisk jeg grugleder meg.

Hmm, ang bæsj.. Går det ann å ta avføringsmiddel? Sånn at det blir litt tømt i alle fall?

Back
Topp