Flere som går på lutinus/progesteronbehandling?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Må gå på lutinus nå som graviditetstesten ENDELIG ble positiv! Flere i samme båt? Hatt en MA og en SA og gyn tenker at jeg kan ha lite progesteron siden eggløsningen er på ville veier uten letrozol (har ikke pco/pcos)

Går på cyclogest men det er pga ivf :) skal bare gå på det i en uke til. Skal du gå på det lenge?

Går på Lutinus og Klexane pga IVF! Om alt går bra, skal eg gå på det til eg er 7+0.

Ikke denne graviditeten, men den første gikk jeg på Lutinus grunnet IVF. Ikke så herlig å gå på, men heldigvis skal man ikke gå på det så lenge.

Jeg ble startet på albyl-e og utrogestan i går.. Synes de stikkpillene er noe herk :yuck: Har hatt MA tidligere så legen sa at hvis jeg bruker dette har vi hvertfall gjort alt vi kan for at det skal gå bra denne gangen.

Jeg går på Lutinus og skal gå på det til jeg er 6+7.
Noe forferdelig kliss, men om det kan hjelpe så er jeg veldig glad for det :Heartred

Går på lutinus 3 ganger daglig. Var opprinnelig i IVF karusellen, men ble spontant gravid for første gang siden vi startet å prøve for tre år siden. :smiley-bounce016

Vet ikke hvor lenge jeg skal gå på det da, men jeg synes egentlig bare det er en liten trygghet i det :p

Går på lutinus 3 ganger om dagen. Skal gå helt til 11+6 :)
Noe skikkelig kliss, men har vendt meg fort til det da vi har vært i ivf gamet en gooood stund.

Brukte også lutinus i forrige graviditet til uke 7... sykt deilig å slippe nå det der var noe kliss. Men helt verdt det såklart!!

Sniker fra april (ligger kvalm dag etter dag så kjeder meg litt :depressed:).

Hvorfor slutter dere så tidlig? Trodde man skulle gå på det til morkaken tar over produksjonen? For er det gule legemet dårlig til å produsere progesteron i starten av graviditeten blir det jo ikke noe bedre i uke 6/7 liksom. Har gått på det i forbindelse med 4 graviditeter og aldri fått beskjed om å slutte før uke 11/12.
Blir så nysgjerrige på hvorfor det er så ulik praksis bare...

Hvorfor slutter dere så tidlig? Trodde man skulle gå på det til morkaken tar over produksjonen? For er det gule legemet dårlig til å produsere progesteron i starten av graviditeten blir det jo ikke noe bedre i uke 6/7 liksom. Har gått på det i forbindelse med 4 graviditeter og aldri fått beskjed om å slutte før uke 11/12.

Jeg har fått det etter innsett i naturlig syklus, da skal jo kroppen i teorien ha nok selv, men st olavs sier de gir det som en boost for implantasjon. Noen klinikker bruker det ikke i naturlig syklus :) jeg sluttet 4+2.

edit: men fikk det bare til uke 4 etter fersk forsøk (første barn) også, og da må jo kroppen ha satt i gang produksjon for det gikk jo bra :p

Jeg har fått beskjed om å gå på Lutinus til uke 12, pga habituell abort. Tørr ikke å slutte før uke 12 heller, jeg tar det også 3 ganger daglig

Må gå på lutinus nå som graviditetstesten ENDELIG ble positiv! Flere i samme båt? Hatt en MA og en SA og gyn tenker at jeg kan ha lite progesteron siden eggløsningen er på ville veier uten letrozol (har ikke pco/pcos)

Jeg går også på lutinus, er veldig spent på hvordan dette går, da det er første gang jeg får prøvd det og håper virkelig det hjelper!

Jeg har fått det etter innsett i naturlig syklus, da skal jo kroppen i teorien ha nok selv, men st olavs sier de gir det som en boost for implantasjon. Noen klinikker bruker det ikke i naturlig syklus :) jeg sluttet 4+2.

edit: men fikk det bare til uke 4 etter fersk forsøk (første barn) også, og da må jo kroppen ha satt i gang produksjon for det gikk jo bra :p
Skjønner! Ja, når man får det for andre grunner enn progesteronmangel så skjønner jeg det jo :joyful:

Er det noen her som har erfaring med progesteron pillene man svelger?

Går selv på stikkpillene, og lurer litt på hvorfor de man svelger ikke er så vanlige i norge...

Jeg går på lutinus 3x daglig. Har vært så heldig å klart å bli gravid utenom IVF forsøk, men Porsgrunn klinikken ville jeg skulle begynne på Lutinus etter positiv test. De sa jeg kunne slutte på dagen når jeg var 7+6.

Vet ikke om jeg tørr å slutte brått da :P

Back
Topp