Flere som går MYE opp i vekt?

Spiri

Flørter med forumet
Jeg er i uke 23 nå, og har allerede lagt på meg 13kg.. Og det er jo fra nå av en skal/bør legge på seg endel. De siste 6 ukene har det vært 1kg per uke, og om det fortsetter slik så blir det jo 17kg til før termin = totalt 30 :o :( Flere som har lagt på seg såpass mye? Noen trøstende ord?

Jeg er like langt og har lagt på meg 11 kg ca.. Men jeg er ikke så bekymret.. Det blir vel borte igjen vel :P

Jeg er 24+3 og vekta viste 9,5 kg opp på forrige kontroll 26.april. Spent på hva vekta viser hos jordmor neste uke (har ikke vekt selv). Veide litt for mye før graviditet (bmi på 24,9) - så er veldig klar for å legge inn en innsats etter fødsel!! Går på spinning 1-2 ganger i uka nå + noen turer med hunden. Håper på å kunne gjøre det lengst mulig.

Søstern la på seg 30 kg i alle 3 svangerskap. Gikk masse ned med amming og trilleturer og etterhvert trening - og ble raskt normalvektig igjen:)

Jeg er i uke 24 og lagt på meg vel 10 kg. Tørr ikke gå på vekta mer!! Men har spist mye usunt inntil uke 22. I det siste har jeg droppet nesten all sukker og jeg beveger mer på meg. Venninna mi la på seg mest i starten, og ikke så mye i 3 semester. Håper det er sånn med meg også:)
Men uansett, bare jeg lever sunt så må jeg bare bli så stor jeg nu blir - skal nok gå ned igjen :)

Opp ca 10kg, og håper virkelig ikke det er slik at alle legger mest på seg i siste trimester!!!

Er ca 25 uker og gått fra 55kg til 68/69 kg på forrige kontroll. Så grovt sett nærmer det seg 15kg

Jeg skylder litt på jula og endel på heftig spising for å holde unna kvalmen første 4 månedene. I tillegg har jeg vært inaktiv hele svangerskapet. Når endelig formen steg tok jobb overhånd og tar opp alle kreftene.

Folk sier jeg hadde mye å gå på siden jeg var veldig slank fra før men føler det er litt i drøyeste laget. Føler meg som en hval og alt strammer!

Men regner med det går fort av også med alle trilleturene til høsten, så trøster meg med det:-) er også veldig spent på om dette betyr at det bikker 30kg ved fødsel eller om det kan stagnere selv om det er nå kiloene virkelig skal komme!

Jeg er akkurat halvveis og gått opp ca 6kg. 4 av dem siste måneden, håper ikke kiloene øker like fort neste månedene. Men regner med at det blir endel kg til selvfølgelig. Gikk opp 12kg med første og 15 med andremann ☺️

Må si jeg faktisk misunner dere! Har bare økt vekta med 3 kg. Er 25+3 nå. Men lille vokser iallefall! Spiser også mer og bedre enn før jeg ble gravid så skulle jo tatt opp næring selv også.

Jeg har lagt på meg 12 kg. Er 24+6 i dag. Forrige svangerskap la jeg på meg 10 kg de første 25 ukene, og 7 kg resten av svangerskapet. Håper det ikke bli mye mer denne gangen :) var på kontroll jos jordmor i dag, hun sa ikke noe om at det var mye å gå opp. Hun sa faktisk at det var bra og ungen får ihvertfall det den trenger :)

Tusen takk for svar, alle! Godt å høre at det ikke er bare meg :) Jeg har egentlig ikke brydd meg om kiloene frem til nå, men synes vel det begynner å bli nok.. Jeg er veldig lav i tillegg, så kiloene synes godt på en liten kropp :p Håper det går greit å få de av igjen, satser på det! :)

Jeg er 24+3 og har gått opp 8-10 kg. Var litt overvektig fra før så håper at det ikke blir sååå mye mer. Har meldt meg på gravidkurs i pilates og prøver å bevege meg mer. :)

Finner ut på kontroll i morra hvor mye jeg har lagt på meg så langt, men det er antakelig mye. Sist gikk jeg opp 35 kg og kroppen er ganske lik nå. Det var bare å spise som hjalp på kvalmen de første tre mnd, og det er perioder innimellom med skikkelig ulvehunger. Sist hade jeg vondt i bekkenet så det ble ingen aktivitet utenom jobb. Bikka tresifra på vekta på termindagen og gikk enda to uker til.. Men alt raste av etter fødsel, et halvt år etter veide jeg mindre enn jeg hadde gjort siden ungdomsskolen og måtte jobbe for å holde vekta oppe. Tenker at så lenge jeg spiser sunt og er så aktiv som kroppen tillater så er det ikke så mye å gjøre. Her er det ikke noe godis, sjokolade, potetgull eller brus, det går i knekkebrød eller grovbrød, makrell i tomat, skinke og ost, grønnsaker og middag laget fra bunn, stort sett sunn. Så det er mengden mat og mindre aktivitet som fører til vektøkning. Jordmor mener jeg er et eksempel på en som lagrer opp masse "ammefett", håper at det går like lett av denne gang som forrige gang :)

På forrige kontroll i uke 22 hadde jeg gått opp 11 kg... Synes det er mye på kort tid og gruer meg til neste veiing, men trøster meg med at det går fort av :-)

24+4, lagt på meg ca 13 kg så langt.

Med de to første gikk jeg opp nesten 40kg og 30kg. Så det får gå som det går tenker jeg. Stresser ikke så mye med det, det går som regel av igjen iallfall mesteparten. :)

23+3 i dag, vekta viser opp 12-14 kg (er ikke helt usikker på eksakt vekt ved start).

Kjenner jeg blir skikkelig deppa. Gikk opp 35 kg sist, men brukte 27-28 uker på å gå opp så mye som jeg har gjort allerede nå. Det til tross for sunnere kosthold (har ikke craving på melk som sist) og at bekkenet er fint, sånn at jeg er mye mer fysisk aktiv denne gangen. Har gått et par toppturer i uka siste måneden, 2-3 timer i raskt tempo, gått eller sykla til og fra bhg 2-3 ganger i uka, generelt vært mye ute og i bevegelse. Og så går jeg opp ENDA mer enn sist...

Ja, her raser det oppover :confused: :p
22+2 idag og gått opp 15 kg...:shy:

Nesten godt å lese at jeg ikke er alene om det. Synes det er så mange som skriver at de har gått opp rundt 3,4 eller 5 kilo. Jeg har gått opp fra 58 til 68. Og har jo fortsatt 15 uker igjen. Men som flere skriver her, så forsvinner jo mange kilo ved fødsel. Og så skal jeg være flink med trilleturer osv etterpå ;)
Og husk: vær stolt av gravidmagen din, uansett form og størrelse. Det som ligger inni er verdens fineste skatt ❤

Har ikke gått opp så mye til sammen, men har fått opp 4 kilo di 4 siste ukene:/

Jeg har gått opp minst 10 kg, veide meg ved forrige kontroll (Vi mangler vekt her, som vi selvfølgelig glemte å handle på shoppinga i dag som vanlig:p)

Men jeg regner med at det er +5kg til på vekta.

Nå er det sånn at jeg må spise nesten konstant for å ikke kaste opp, går også på Zofran medisin mot Hyperemesis.
I starten gikk jeg ned i vekt, men etter at jeg har måttet spise så ofte har jeg gått opp endel + lite aktivitet.

Jeg og samboer har begynt å trene smått hjemme når det lar seg gjøre.
Jeg trives virkelig ikke med de ekstra kiloene, synes ting blir veldig tungvint og ubehagelig.

Etter lille snupp kom i oktober 2013, begynte jeg å trene i desember og jeg gikk heldigvis ned 15 kg fra desember til juni, men fy så tungt det var! 1 time på treningsstudio hver kveld.
Det var ikke mye av vekta som forsvant etter fødsel her :/

Det blir nok det samme denne gangen, jeg orker ikke å være så tung, synes det er utrolig kjedelig når det er tungt å leke med snuppa pga den ekstra vekten..

Back
Topp