Flere som fortsatt er utslitt?

Braga

Glad i forumet
Jeg kjenner jeg er heeelt kake fortsatt. Starter uke 22 i dag og sover fortsatt etter jobb. De siste par timene på jobb er så utrolig lange og tunge. Verker i kroppen og hodet. Jeg er så sliten.
Det er ikke noe koselig å være gravid.
Hadde en liten meltdown før helgen. Samboern spurte om det var noe som var galt for jeg var så distansert og uinterrisert.
Men jeg er jo så sliten at jeg orker ikke noe. Føler jeg ikke gjør det bra nok på jobb, hjemme og er en dårlig kjæreste.
Jeg vil bare være ferdig med å være gravid!! :(

Det høres ikke kjekt ut. Jeg blir fort sliten,men er i god form. Nå er ikke jeg i jobb,så kan ikke sammenlignes. Får du ingen tilrettelegging på jobb da?

Joda, løfter ikke tungt og stresser mindre, men føler jeg vil legge meg nedpå og sove/hvile.

Er uke 23+3 sliten hele tiden og kvalmen oppkast gir seg ikke, i dag startet morgen fint og plutselig bodde jeg på toalettet. Så en blir ekstremt sliten.

Misunner de som ikke har noen problemer

Fungerer OK på jobb, men blir jeg for sliten får jeg hodepine. Sliten og småkvalm nesten hver ettermiddag og dupper ofte litt av til Barne-TV. Kan dessverre ikke legge meg nedpå etter jobb pga 2 åringen, men hadde jeg gjort det hadde jeg nok slokna hver dag.

jeg er... :/ men tror det har en sammenheng med at jeg er mye oppe på beina og blir fort sliten i beina og armene pga krykkene... :p også som regel er jeg utkjørt dagen etter fysio både fysisk og mentalt...

Er 17+6 og har fremdeles ikke fått tilbake den 2. trimester-energien som jeg fikk med nr. 1 og nr. 2. Fryktelig uvant og innmari slitsomt å aldri føle seg "i form". Forrige helg lå jeg på sofaen/i senga store deler av lørdagen, og søndag formiddag. Føler definitivt at jeg ikke får vært verken en god nok mamma til toåringen og fireåringen, eller en god nok kone for mannen, og jeg skulle gjerne hatt litt mer energi til å bidra mer på jobb. Har ærlig talt felt mange tårer over det (seinest i dag), men det er vel ikke så mye å gjøre med det. Man må prøve å tenke positivt, hvile når man kan, være ute i frisk luft og bevege seg og generelt senke tempoet og finne på hyggelige ting når man orker. Legger meg som regel i 21-22-tida (helst nærmere 21), men allikevel er det mange dager jeg må hvile litt på sofaen (ikke nødvendigvis sove) etter jobb og dager jeg må sove en time eller to før jeg skal på seinvakt eller hvis jeg har fri.

Når jeg først får en dag hvor jeg har energi til å gjøre ting så går jeg "all in" og får straffen dagen etter med å være ekstra utslitt.. Må lære meg å begrense meg litt mer på de aktive dagene, tror jeg.

Her går det veldig opp og ned, men er for det meste i god form. At man er sliten er jo normalt, eller utslitt med 0 energi. Jeg jobber 80% på sykehus og har hektiske dager. Har jeg en dag fri, går mesteparten av dagen på å ligge rett ut på sofaen.:p.Føler jeg at jeg har mye energi en dag, så går dette utover meg senere. Nevnte det hos legen i dag, og fikk delvis sykemeldig , slik at jeg får kortere dager på jobb. Det er kjedelig og ikke orke å gjøre noe etter jobb, annet enn å sove, og bruke de dagene man har fri på å komme seg :dead:

Hatt det slik jeg også. Føler at den siste uken har blitt bedre. Er ukr 23+0 i dag men gått over til litt uggen mage og små kvalme her :(

Jeg er 19+6 i dag og er fortsatt helt utslitt. Har vært sykmeldt i 2 uker pga det. Følte at livet besto av jobb/tog og sofa/seng. Skal på jobb igjen 50 % fra neste uke,skal jobbe kortere dager.

Jeg er også sliten og trøtt store deler av dagen... Jobber ikke nå, og tror det er det beste akkurat nå:meh:

Er uke 23+3 sliten hele tiden og kvalmen oppkast gir seg ikke, i dag startet morgen fint og plutselig bodde jeg på toalettet. Så en blir ekstremt sliten.

Misunner de som ikke har noen problemer

Uff,tenker på deg! Må være forferdelig å fremdeles kaste opp :-(

Var hos bedriftshelsetjenesten i går og hun sa jeg burde vurdere delvis sykmelding. Hun skjønte jeg var på grensen over hva jeg tåler ved å ikke føle at jeg strekker til hverken på jobb, hjemme eller hos kjæresten.

Jeg må tenke litt på det.

Uff,tenker på deg! Må være forferdelig å fremdeles kaste opp :-(
Det er helt Javelig rett og slett. Har nå slitet med mat og drikke siden uke 5,kvalm hver eneste dag. Oppkast kan roe seg ca 2-3 dager så kommer igjen. Har følelse at det blir sånt helt til babyen kommer. Mistet den håpe det gir seg haha

Det er helt Javelig rett og slett. Har nå slitet med mat og drikke siden uke 5,kvalm hver eneste dag. Oppkast kan roe seg ca 2-3 dager så kommer igjen. Har følelse at det blir sånt helt til babyen kommer. Mistet den håpe det gir seg haha

Får bare trøste deg med at det blir bra en gang. Og at det kommer noe godt utav det til slutt❤

Back
Topp