Flere som fortsatt er dårlig?

Kleinstemning

Elsker forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Formen min er fortsatt en berg og dalbane. Nå den siste uka har jeg følt meg helt "kake" igjen. Brått blir jeg kvalm, slækk og orker ingenting. En liten del av dagen kan jeg kanskje være i form lenge nok til å ta en tur i butikken. 
Syns det er litt slitsomt og fortsatt være dårlig, jeg er så rastløs etter å ha vært sengeliggende 80% av 2012...
Noen som har forslag til hvordan jeg kan bli bedre? Jeg vil gjerne leve litt også;)

Søndag - tirsdag var jeg helt fin, men i dag er jeg litt uggen igjen ...
Men formen er generelt bedre ..
Blir vel litt berg og dalbaner regner jeg med ... 

Her er det ogå en berg og dalbane. Er mye kvalm og spyr, har så og si ingen energi. Er fortsatt 100% sykemeldt. Håper formen blir bedre snart, jeg har lyst til å nyte graviditeten.

Jeg har desverre ingen tips for jeg og er dårlig...
Jeg er dårlig så og si hele tiden :( Må presse meg selv til å få ting gjort eller være sosial. Det er utrolig slitsomt... Er kvalm, spyr og har 0 energi...

Signerer alle sammen. Lengste berg og dalbaneturen jeg har vært med på.  

jeg har vært fin i flere uker nå, men plutselig begynt å kaste opp denne uken igjen. Begynner å brekke meg bare av en dårlig tanke, noe som er slitsomt. Ender med at jeg sitter å tenker på saftis, for det er det minst kvalmende jeg kan komme på.. hehe :P

er ikke kvalm, annet enn litt om morgenen men det er ikke plagsomt som det var før..

men slapp og trøtt og uten energi? Jepp... har null overskudd og ingenting å gå på, så nå ble jeg sykemeldt i 2,5 uke for å få hentet meg inn igjen og for å hvile bekkenet... 

berg og dalbane her og. Noen dager kan være fine og andre dager er helt forferdelige... Men er jevnt over kvalm fra jeg står opp til ca 7 om kvelden, slitsomt men det er ikke så intenst som det var i begynnelsen, også har jeg funnet ut hva som hjelper å spise og hvor ofte jeg må spise. Kanskje ikke så mye råd å gi men for meg hjelper det å spise ofte, og det er kun brød som funker som meg iallefall. Håper det går over for oss alle her snart! Dette er første gang for meg og jeg trodde det skulle gå over rundt uke 12 jeg...

Jeg må si jeg føler meg grundig lurt av hele svangerskapsidyllen en blir prakket på seg, når kommende besteforeldre ønsker barnebarn, venninner forteller om graviditeter, "ekspertutalelser" fra jordmødre og leger på nett..

-Det verste er kvalmen (NEI, jeg har vært så trøtt at jeg svimer av! Dét er verre!!)
-Alt blir bedre i 2.trimester. (Jeg venter fortsatt!!)
-Man får en gravidglød. (Glød? Er det det de kaller rødflammede, pubertalt kvisete huden min?)
-Det er så koselig når magen kommer! (Til nå ser jeg bare tjukk ut, den er i veien og gjør det vanskelig å snu seg om nettene og den presser på blæra heeele tiden!!)
-Man får større bryster! (So? De gjør bare vondt, er i veien og det ér faktisk ikke så sexy å ha gravidpupper!)

Og sånn ellers, har ingen advart meg om svarte hår på magen(?), noen vannvittig teite krøller i håret som bare sveiver feil vei, kroppslukt som endrer seg, matlyst som bingobrettet, at man blir kvalm av VANN!! 

Don't get me wrong.. ELSKER å vente baby, men hater til nå å være gravid!! *PHEW* Dét var godt det!! 

Så ja, jeg er fremdeles dårlig...ingen advarte meg mot hodepinen som dukker opp annenhver dag heller..tenk! 

NEI JEG ER IKKE HORMONELL!!!! HVORDAN KAN DU SI NOE SÅNN! 

Jeg er faktisk mindre kvalm nå...ikke fordi jeg har blitt "bedre" men rett å slett fordi jeg har lært hvordan jeg kontrollerer det. Mitt alle beste tips er å SPISE absolutt forbanna hele tiden :( Men ikke mye...for eksempel en halv bolle, en appelsin eller et halvt rundstykke i TIMEN :/ Jeg vet at dette ikke er logisk i det hele tatt, men spis selv om du er kvalm...det er imot ALL logikk, men det funker. Og med en gang du kjenner at kvalmen kommer snikende så trykk i trynet igjen :P Mat er den alle beste medisinen :)

Er heldigvis ikke mye kvalm og uggen lengre! Føler veldig med dere som er det, er helt grusomt.. :/
Men energien er fortsatt lik 0, og har konstant hodepine.. Sliter også med ryggen, så sover liiite om natten, noe som gjør meg surrete og sliten..
Er 50 % sykmeldt i 4 uker, så får jeg se om det endrer seg :)

Akkurat nå er jeg så glad i dere alle at jeg nesten gråter her jeg sitter.

Misforstå meg rett, jeg ønsker ingen av dere noe vondt, men så utrolig godt å slippe å føle seg alene nå.

Etter et temmelig enkelt første trimester så ser det ut til at formen er på full fart nedover. Selvfølgelig har det vært dager og enkelte uker med mer "ugg" enn andre, men det er liksom forventet de første 12 ukene.

Rundt uke 13 så kom faktisk mer energi tilbake, noen timer om dagen i alle fall. Så har det bare stupt siste uka og særlig de siste dagene igjen.

Nå har jeg så lite (les: ikke noe) overskudd eller energi og alt føles bare tungt. Orker knapt noe annet enn å ligge i delvis koma på sofaen og blir sliten av det også.
Trodde faktisk jeg begynte å bli syk eller at det måtte være noe galt helt frem til jeg leste her for akkurat andre trimester skal jo være så mye bedre..sant 

Back
Topp