Flere som fortsatt ammer?

Lille_frosk

Glad i forumet
Ja er det flere enn meg som ammer enda?
Hvor ofte?

Jeg ammer enda[:)] Kun om morningen nå da...

Hvordan fikk dere de til slutte kreve mat etter jobb og om natt? Min datter vil ha puppen 4 ganger i døgnet i tilegg til annen mat. Og om puppen er tom slår hun seg HELT vrang.

Åh, herlighet.. stakar dere som ammer på natta enda! [&:]

(ingen kritikk overhodet, men tenker bare på den dyrbare nattesøvnen..) [;)]

Ammer dag og natt her! Men har vært borte noen netter med jobb. Malte levde over da (og jeg pumpet) så det er kanskje håp...

Jeg har en veldig puppegal jente, som ville hatt puppen i munnen konstant hvis hun fikk lov[8D] Full amma henne til hun var 7-8 mnd fordi hun ikke ville ha annen mat! Når hun var 10 mnd følte jeg at hun spiste nok mat på dagen, så jeg slutta å amme om natta! Amma fremdeles mye på dagen, 4-6 ganger til hun var ca året... Så har jeg gradvis kutta ut et og et puppemåltid, til nå da kun om morningen! Man må bare bestemme seg... De overlever jo det, men det er veldig lett å bare slenge den ut hvis de sutrer og vil ha... Men de trenger det jo ikke lenger, og de vil jo vende seg til det tilslutt!

Min er mye bedre nå, var en stund jeg ikke så enden av tunnelen... Trodde jeg måtte være et vandrende matfat resten av livet[8D] hehe...

Et lite tips hvis man vil kutte ned på amminga er ihvertfall å slutte med det på natta... De trenger ikke det nå, og jo lenger du holder på, jo vanskeligere blir det å slutte[;)] Her tok det 2 uker med dårlig søvn og sutring om natta, før hun skjønnte at puppen ikke kom[8D][:)] Og hun har sovet natta igjennom etter det[:)]

Her ammes det og fortsatt. 3-5 ganger i døgnet

Back
Topp