Flere som fortrenger fødselen..?

Helene...

Forumet er livet
Er ikke lenge igjen nå nei... Gleder meg fælt til den lille kommer og har fulgt med og engasjert meg i alt som har skjedd nå føre fødselen. Men selve fødselen får jeg meg ikke til å tenke på... Begynner å bli litt bekymra, er jo ikke lenge igjen nå! Burde jo begynne å tenke på det... Naturlig forsvarsmekanisme..? [:)] Hvordan har dere forbredt dere?

Lykke til alle sammen! [:)]
 
Heisann!

Jeg har termin i morgen og forstår deg veldig godt jeg [;)] Jeg har lest masse om fødsel og snakka med venninner og familie som har født før. Spurt en hel masse! Tror ikke det går an å være forberedt på smerten, regner med at det er den du gruer deg til også.... Jeg prøver å tenke det jeg da, at det er en dag i mitt liv vi snakker om her, og at det kommer til å bli helt utrolig fantastisk å se babyen [:D]
Hvis du bekymrer deg veldig; ta det opp med jordmor! Hun kan masse om dette og kan helt sikkert både berolige deg og svare på ting du lurer på.

Lykke til!!! Ut må det uansett [:D]
 
Takk for det! [:)] Joda, er nok litt redd for smertene, men innbiller meg nå at jeg takler smerter forholdsvis bra... Vanskelig å si hva jeg egentlig er redd for. Tror det er en kombinasjon av mange ting... Er bl.a. veldig bekymra for hvordan far skal takle det hele. Skal jo stole såpass på ham, men føler meg fortsatt usikker. Han tar liksom veldig lite initiativ... Føles veldig trygt og godt nå mens babyen er der inne i magen, koser meg veldig, men kommer jeg til å klare å ta meg av det lille nurket helt alene..? Samboeren er jo ikke alltid hjemme... [:o] Selv om det er mest glede, føler jeg et enormt press fra samboer og familie som bare sier at "dette takler du fint"... Skal på fødselsforbredendesamtale med jordmor den 16., men da har ikke far anledning til å være med, bekymra ja...
 
Jeg tenker faktisk ikke på fødselen i det hele tatt.... Gleder meg bare til å få det overstått... Har verken satt meg inn i smertestillende, eller gode stillinger.. Tror det kommer av seg selv når man først er inne i situasjonen, tror uansett ikke at man kan planlegge en fødsel (kan bli skuffa da[;)])...

Nå går jeg bare rundt å kjenner etter og håper at det snart skal skje noe...[:D]

Vil ønske alle som snart skal føde lykke til...[:)] Håper å få høre når det hele er overstått[;)]
 
hei har temin på lørdag. men er i uke 40 i mårro.. gled meg til den kommer. [:D]
 
Heisann Helene...å dere andre!

Jeg hadde en kjempe kritisk fødsel for 10 år siden, men det onde forsvant FORT! Det har overhode ikke skremt meg, jeg tror det forsvinner med alt det gode man har igjen for de timene [;)]

Hadde gjort det igjen i dag om jeg kunne...

STÅ PÅ!

Lykke ønsker fra Kathrine [8D]


 
Back
Topp