Flere som føler seg uvel?

Mamma_90

Flørter med forumet
Har gjennom hele svangerskapet vært plaget av svimmelhet og ørhet i hodet i varierende grad. Blir dårlig om jeg står lenge, blir varm, spiser for stort måltid etc. Men for noen dager siden var jeg spesielt svimmel og måtte legge meg ned flere ganger, også fra sittende. Dårlig matlyst og kvalme som kom og gikk. Løs mage. På kvelden fikk jeg en trykkende smerte over bryst og rygg, ca i bh høyde. Det var så vondt at jeg ikke klarte å ligge i ro og endte til slutt med å kaste opp. Etter dette + paracet, ga det seg heldigvis etterhvert. Men vet fremdeles ikke hvorfor dette skjedde og hva smertene kom av. Ikke hendt siden heller. Har dere hatt lignende? Er i uke 31.

Jeg har hatt det helt likt. Kan ikke stå for lenge etc. Ør og svimmel i hodet og ekstremt varm og svetter brått veldig mye. Føles rett og slett ut som en skikkelig infeksjon i kroppen som herjer noen ganger. Jeg tenkte og prate med legen om det til uken. Jeg er 34+2 idag.

Jeg har vært til legen, er også svimmel og kvalm, kan plutselig bli kvalm og egentlig alt du beskriver minus brystsmertene. Er 90% sykemeldt pga kvalmen, og besvimer inni mellom, men legen tror det er pga lavt blodtrykk. Sikkert lurt å snakke med legene, da :)

Har det på samme måte...det er veldig ubehagelig, men har hatt det ved samtlige svangerskap, så for meg så er det liksom en del av pakka. Jeg tar det som en beskjed om at jeg må ta en timeout, går som regel like fort over, så sant jeg da tar det mer med ro. Er verst de dagene jeg har drukket og spist lite...evnt. spist "mye", som egentlig er vanlig porsjon, men har ikke plass til mat om dagen... Mye å ta hensyn til:rolleyes:

Edit: Det hjelper å fokusere på en ting om gangen og gjøre meg ferdig med en ting før jeg går videre. F. eks, kan ikke gå opp trappa for å så gå rett over på neste aktivitet uten å få igjen pusten først, da går det rundt...

Greit å høre at flere er i samme situasjon, selv om jeg ikke unner noen de plagene her [emoji12] har vært plaget av svimmelhet og besvimelse i alle svangerskap, men har hittil klart å hindre besvimelser med å sette meg ned når det trengs og ikke tenkt "skal bare" først. Blir helt ør i toppen og tungpustet om jeg styrer for lenge, så prøver å ta hensyn, men er ikke lett å utsette alt hele tiden. Jobber fra neste uke av bare 1 vakt i uken, har i noen uker hatt 2-3. Fungere dårlig og tror igrunnen ikke det blir bedre med bare en vakt da jeg sliter enormt og klarer ikke utføre arbeidsoppgavene mine når jeg kommer halvveis i dagen. Har prøvd å få gjennom feks to halve dager, men det går ikke. Jobber på en hektisk sykehusavdeling så vanskelig å ta pauser når en trenger det når en må ta klokker og gi medisiner og måltider i rett tid [emoji12] men det med brystsmertene skremte meg skikkelig, trodde rett og slett jeg hadde hjerteinfarkt eller lungeemboli [emoji85]

Jeg har vært til legen, er også svimmel og kvalm, kan plutselig bli kvalm og egentlig alt du beskriver minus brystsmertene. Er 90% sykemeldt pga kvalmen, og besvimer inni mellom, men legen tror det er pga lavt blodtrykk. Sikkert lurt å snakke med legene, da :)
Huff. Ja er nok en kombinasjon av lavt blodtrykk og lav blodprosent og jernlager. Har begynt med litt tilskudd, men tørr ikke å ta daglig i frykt for hemoroider [emoji28] har allerede fått en åreknute på låret, så føler meg utsatt [emoji12]

Huff. Ja er nok en kombinasjon av lavt blodtrykk og lav blodprosent og jernlager. Har begynt med litt tilskudd, men tørr ikke å ta daglig i frykt for hemoroider [emoji28] har allerede fått en åreknute på låret, så føler meg utsatt [emoji12]

Jeg har åreknuter fra anklene og opp til babykanalen [emoji85][emoji85] men har flere i familien som er operert for dårlig blodgjennomstrømning i beina, så er visst ekstra utsatt. Håper noe av det forsvinner etter fødsel! :) god bedring!

Jeg ble plutselig veldig kvalm og svimmel i dag... Sitter på skolen og skal egentlig jobbe i kollokvie, men er så kvalm og uvel at jeg lurer på om jeg må dra hjem...:(
Jeg har ikke vært plaget av dette tidligere i svangerskapet...

Vært svimmel og uvel selv. Vært sykemeldt siden januar. Men ikke fått sånn uvelhet.. Kanskje du er blitt syk i tillegg..?

Vært svimmel og uvel selv. Vært sykemeldt siden januar. Men ikke fått sånn uvelhet.. Kanskje du er blitt syk i tillegg..?
Den svimmelheten har jeg hatt hele tiden, men blir bare verre. I følge jordmor er blodprosenten som regel på sitt laveste nå. Tror ikke jeg er syk, men skal til lege imorgen å sjekke meg for svangerskapsforgiftning etter råd fra føden.

Den svimmelheten har jeg hatt hele tiden, men blir bare verre. I følge jordmor er blodprosenten som regel på sitt laveste nå. Tror ikke jeg er syk, men skal til lege imorgen å sjekke meg for svangerskapsforgiftning etter råd fra føden.
Får håpe det ikke er det [emoji173]️

Ingen tegn til svangerskapsforgiftning hos meg. Har lav blodprosent, så er trolig det som har forårsaket mine plager hvertfall.
Så bra det ikke er svangerskapsforgiftning da[emoji106] jeg tenkte jeg skulle forslå lav blodprosent, men leste nå at det var det[emoji6] jeg har det litt mottsatt, fått beskjed om at jeg har lav blodprosent, og jernlagre men merker ikke noe til det[emoji38][emoji13] men om det er som du(og flere) beskriver er jeg glad jeg ikke merker noe til det.

Legen min har for øvrig anbefalt å spise lite, og ofte, pluss helst spise ting aom ikke skyter blodsukkeret i været for da går det fortere ned og da blir man forr svimmel og sånn. Og være flink å få i meg væske, MEST vann selvfølgelig! Så jeg prøver å leve etter det(og føler jo at det virker ettersom jeg er i form), så kanskje det er noe å prøve(om ikke du alt gjør det da[emoji56]) ? Og tar jern tilskudd[emoji4][emoji106]

Back
Topp