Flere som føler seg mindre gravide?

emma1

Betatt av forumet
Den siste uken har jeg følt meg mindre gravid...
Kanskje mest pga at kvalmen har gitt seg, men merket også at luften har gått litt ut av ballongen. Altså har magen blitt betydelig mindre oppblåst og jeg kan bruke mine skinny jeans igjen.

Syns vekten min også er litt rar? Jeg var rundt 54-55kg når jeg fant ut av graviditeten. Aldri vært begeistret for verken godteri, brus osv, men i det siste har jeg både spist sjokolade, potetgul og drukket litt brus. Har følt jeg har rast opp i vekt når jeg har spist ALT jeg har hatt lyst på, MEN vekten viser 52kg nå. Vekten har vært stabil den siste uken.
Er 162 høy...

Flere som kan kjenne seg igjen?

De aller fleste av oss vil gå inn i en periode hvor vi føler oss mindre gravide, man bør egentlig nyte det litt for trolig så kommer diverse andre plager til å oppta energien vår etterhvert :)

Den vekta ville jeg ikke ha brukt mye energi på å stusse over, vi er jo alle så forskjellige. Noen raser opp i vekt av ingen grunn, andre raser ned og noen forblir på stedet hvil, ergo alt er normalt :)

Ja jeg føler meg jo bedre og har litt mer energi :) det er like normalt å gå ned i vekt som i opp i begynnelsen :)

Har egentlig igjen å føle meg gravid i det hele tatt... ja, vært mye uggen og trøtt, men det kan jeg være når jeg har B-vitaminmangel også.

Den siste uken har jeg følt meg mindre gravid...
Kanskje mest pga at kvalmen har gitt seg, men merket også at luften har gått litt ut av ballongen. Altså har magen blitt betydelig mindre oppblåst og jeg kan bruke mine skinny jeans igjen.

Syns vekten min også er litt rar? Jeg var rundt 54-55kg når jeg fant ut av graviditeten. Aldri vært begeistret for verken godteri, brus osv, men i det siste har jeg både spist sjokolade, potetgul og drukket litt brus. Har følt jeg har rast opp i vekt når jeg har spist ALT jeg har hatt lyst på, MEN vekten viser 52kg nå. Vekten har vært stabil den siste uken.
Er 162 høy...

Flere som kan kjenne seg igjen?

Akkurat det samme her... bortsett fra puppene, de har fått tilbake fordums storhet fra før første graviditet.

Jeg har alltid kunne spise det jeg vil. Jeg tilstreber å spise sunt, så det er ikke ille i utgangspunktet, men vekta er den samme uansett. Er slank, og greit med muskler.
Nå derimot har jeg lagt på meg 5 kg selv om jeg har virkelig forsøkt å leve så sunt jeg kan. Det er ikke magen som eser, det er lår og rumpe. Og fortvilelsen. Den vokser i takt....

Akkurat det samme her... bortsett fra puppene, de har fått tilbake fordums storhet fra før første graviditet.

Jeg har alltid kunne spise det jeg vil. Jeg tilstreber å spise sunt, så det er ikke ille i utgangspunktet, men vekta er den samme uansett. Er slank, og greit med muskler.
Nå derimot har jeg lagt på meg 5 kg selv om jeg har virkelig forsøkt å leve så sunt jeg kan. Det er ikke magen som eser, det er lår og rumpe. Og fortvilelsen. Den vokser i takt....

Samme her! :( (nesten ihvertfall) en ting er magen, men resten av kroppen... holdt på å begynne å grine på prøverommet til H&M i dag... :(

Jeg har lagt på meg mye i tidligere svangerskap også, men av en eller annen grunn så takler jeg det mye dårligere denne gangen.

Har alltid gått ned igjen i vekt etter svangerskapene så det er ikke det at jeg er redd for at det blir værende :P

Samme her! :( (nesten ihvertfall) en ting er magen, men resten av kroppen... holdt på å begynne å grine på prøverommet til H&M i dag... :(

Jeg har lagt på meg mye i tidligere svangerskap også, men av en eller annen grunn så takler jeg det mye dårligere denne gangen.

Den følelsen inne i prøverommet kan jeg kjenne meg igjen i.

Balansen mellom å la magen vokse og at det er rett i forhold til at man helst vil se at ingenting annet enn magen endrer seg.

Samme her.. uke 13+2... er mindre oppblåst.. dør ikke av å gå 2 timer uten mat.. kan spise så å si det meste uten å bli ubrukelig dårlig. Drikker veldig mye vann... men er derimot infisert i kraftig forkjølelse for 3 gang på disse ukene,som varer i det evige... skjønner ikke hvorfor man blir så "mye sykere" over så mye lengre tid når man er gravid.

Back
Topp