Flere som føler seg kvalme nå?

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Jeg er i uke 29 og har slitt sånn med kvalme den siste uka. Det starter fra morgenen og blir værre etter måltider og når jeg tar buss osv. Er det flere som har det sånn? Jeg kjenner meg også veldig slapp. Har vært hos lege og de sjekket for svangerskapsforgiftning, men det er nok ikke det siden jeg ikke har hørt noe. Fikk beskjed om at jeg kan ta reisesyketabletter og jeg prøvde det i går, men synes ikke det hjelper noe særlig. Er dette vanlig, og kan jeg forvente at det går over?
 
Jeg har ikke opplevd å bli reisesyk, men jeg merker at kvalmen er tilbake i noen grad igjen. Tåler mindre av lukter og smaker igjen, og sliter med kvalme hver gang jeg skal spise. :/ Håper det går over, for oss begge. :)
 
Kvalmen kom snikende tilbake i uke 28, er her enda i uke 31.
 
Jeg plages og med kvalme for tiden, ofte etter jeg har spist meg mett. Liten plass i magen til mat, så små måltider iløpet av dagen hjelper på kvalmen.
 
Jepp! Blir kvalm når jeg er sliten og ofte på kveldstid. Tror kroppen ber oss slappe av litt mer :shifty:
 
Om jeg spiser for stort måltid eller er i aktivitet like etter jeg har spist, så blir jeg gjerne kvalm.
 
Kvalmen har kommet mer tilbake her også :hungover: Får det spesielt om det går for lenge mellom måltid.
 
Jepp! Blir kvalm spesielt når jeg våkner på natta og en liten stund på morgenen.. så slitsomt.
 
Jepp! Blir kvalm spesielt når jeg våkner på natta og en liten stund på morgenen.. så slitsomt.

Trur du at du kanskje kan ligge på ryggen å sove? Eg har også blitt kvalm på nettene når eg våkner og mårningene, men har merket dei siste dagene at eg også blir kvalm om eg ligger i lenestol el. Så tenker at det har med press på vena cava og gjer. Eg er ofte zombie når eg våkner, men har ein del erindringer om at eg våkner på ryggo_O syns igrunn det er skikkelig ekkelt siden baby blir veldig stressa av press mot vena cava :(
 
Ts her. Jeg kjøpte en sånn gravidpute for å unngå å sove på ryggen ettersom jeg også mistenker at det kan være noe av årsaken til kvalme. Det funker dessverre bare delvis da jeg ofte dytter den ned på gulvet i søvne.
 
Blir kvalm av mye bevegelse. Tror det kommer av trykk på maget. Feks bøying for å ta på sko og sånt :headphone:
«Gulper» omtrent daglig. Er også plaget med sure oppstøt titt og ofte. Så ja - går rundt med en konstant uggen og kvalm følelse.
 
Back
Topp