Flere som føler at

Millitrilli

Blir kjent med forumet
Flere som føler at de får i seg for lite næringstoffer gjennom kosthold?
Jeg er kjempe kvalm, kaster opp og er generelt veldig dårlig og får i meg veldig lite mat, den maten jeg får i meg er det ikke særlig mye vitaminer og mineraler i :/ går for det meste i tørre salte kjeks, saltstenger, litt polarbrød og potetgull. Middag er bare å glemme, alt byr meg i mot og kommer fort i retur :(
Vitamintablettene som jeg var flink å ta de første ukene har jeg ikke sjangs å ta nå, ikke på kvelden heller, kommer bare opp igjen :/

Litt redd for at lille ikke skal få nok å vokse på, og utvikle seg sunt og normalt! Hva tror dere? Har ny tul om 3 uker, og håper alt står bra til der inne hvertfall!

Kom gjerne med tips til hva dere spiser/spiste i denne forferdelige kvalme perioden ?! :O
9+1 nå, og jeg håååper det gir seg snart!!!

Hilsen ei som syns veldig synd på seg selv i dag, hehe :dead::dead:

Heldigvis så tar barnet det som det trenger. Det går mest ut over mor... Men forsøk å få i deg litt frukt feks som oppkuttet i vann. Men unngå druer... Husker det var det værste at kom i retur...

Samme her, ovia appen min kommer med oppdateringer om "super mat" som er bra for babyen men jeg spiser nesten ingenting og har gått ned flere kilo :( Legen min sa likevel at det ikke hadde noe å si for babyen, fordi den forsyner seg av lagrene våre. Håper hun har rett, og at kvalmen snart gir seg :)

Hei jeg blir 15 uker i morgen, har slitet med hypermesis, ekstrem oppkast, opptil 20 ganger om døgnet og kvalme i 10 uker nå. Vært innlagt 2 ganger og får regelmessig intravenøs 3 ganger i uka.. Får veldig lite i meg av mat og drikke så jeg lever av intravenøs. Er veldig dehydrert og lite næring i meg.
Er under observasjoner av leger på sykehuset og tar ofte blodprøver hvis ketoner blir påvist i urinen som oftest er.
Det jeg vil anbefale deg, kontakt legen din, ta urin prøve se om det er ketoner i, er det da er du dehydrert og lite næring og kan bli sendt til sykehuset får intravenøs.
En skal ikke gå så mye dårlig. Jeg sliter selv med å ta vitaminer mineraler, har ikke tatt på flere uker. De sier babyen tar det den trenger og det går først utover oss. Intravenøs skal hjelpe masse.

Lykke til :)

Jeg er også 9+1 og ingenting av mat frister. Jeg spiser endel gulerøtter og oppskjært agurk. Og hvis jeg drikker ingefærøl kan jeg være heldig å slippe kvalmen en stund slik at jeg får i meg noen brødskiver med nøytralt pålegg. (Uten noe særlig smak og likt) feks hvit ost eller leverpostei.

Hei jeg blir 15 uker i morgen, har slitet med hypermesis, ekstrem oppkast, opptil 20 ganger om døgnet og kvalme i 10 uker nå. Vært innlagt 2 ganger og får regelmessig intravenøs 3 ganger i uka.. Får veldig lite i meg av mat og drikke så jeg lever av intravenøs. Er veldig dehydrert og lite næring i meg.
Er under observasjoner av leger på sykehuset og tar ofte blodprøver hvis ketoner blir påvist i urinen som oftest er.
Det jeg vil anbefale deg, kontakt legen din, ta urin prøve se om det er ketoner i, er det da er du dehydrert og lite næring og kan bli sendt til sykehuset får intravenøs.
En skal ikke gå så mye dårlig. Jeg sliter selv med å ta vitaminer mineraler, har ikke tatt på flere uker. De sier babyen tar det den trenger og det går først utover oss. Intravenøs skal hjelpe masse.

Lykke til :)

Å stakkars deg :/
Sender masse gode tanker og medfølelse <3
Har gått ned noen kilo og skal kontakte lege om det ikke er noe antydning til bedring i morgen..

Litt godt å høre at vi er flere! Selv om jeg ikke unner noen å være så dårlig :( det er kjempe kjedelig og vondt!
Må kontakte lege i morgen hvis jeg ikke får i meg noe snart. Har lagt strak ut alt for lenge, og alt som går ned kommer opp igjen rett etterpå..
Heldigvis har jeg mamma i nærheten som stiller opp, og sambo tar godt vare på hus og lillesnuppa på 3,5 år. Får vondt i meg av å tenke på alt jeg går glipp av i disse fine sommertider med henne :(
God bedring til dere alle! Håper denne perioden går over for oss alle sammen veldig snart.. :)

Å stakkars deg :/
Sender masse gode tanker og medfølelse <3
Har gått ned noen kilo og skal kontakte lege om det ikke er noe antydning til bedring i morgen..
Takk, har selv gått en del kilo ned men intravenøs hjelper å få litt opp.
Men som sagt kontakt legen, ikke vits å slite deg helt ut.
Jeg angrer at ikke kontakta de tidligere, skjønte det var litt på kanten og på tiden når jeg klarte ikke å komme meg fra doen da ligget der i flere timer uten energi og helt svak. Så ille kan det gå. Uff

Back
Topp