Flere som får i seg mye sukker og søtt?

Håpefull93

Betatt av forumet
jeg merker at det blir en del søtt på meg denne graviditeten. Vet jo at det ikke er så veldig bra, men jeg spiser da i hvertfall. Forrige graviditet var alt som hadde en litt søt smak helt frastøtende for meg og jeg hadde egentlig ikke lyst på så veldig mye i det hele tatt (spiste dårlig og gikk bare ned i vekt). Spiser en del søtpålegg, som nugatti og syltetøy. Det går liksom i søtpålegg og leverpostei :angelic: også blir det litt snop innimellom. Og kakao drikker jeg en del :sorry:

Flere som har det på samme måten? Jeg er slank og normal sånn sett, det har jeg alltid vært. Men vet ikke om det har noe å si jeg :rolleyes:

Samme her, ja. Har vært mye kvalm på ettermiddag og kveld, eneste som hjelper er å spise noe, og da blir det både sjokolade og potetgull i tillegg til mat og frukt[emoji51] Og sjokomelk må jeg ha[emoji85]

Jeg har fått helt dilla på sjokolademelk og kako! Og donuts! [emoji28]

Jeg har fått helt dilla på sjokolademelk og kako! Og donuts!
emoji28.png
Hihi, det hørtes ikke dumt ut med donuts altså :angelic::happy: Jeg syns man skal få kose seg litt også, bedre det enn å bruke all energi på å tvinge seg til å holde seg unna ting:p

Hihi, det hørtes ikke dumt ut med donuts altså :angelic::happy: Jeg syns man skal få kose seg litt også, bedre det enn å bruke all energi på å tvinge seg til å holde seg unna ting:p
"Heldigvis" virker det som det er litt vanskelig å få tak på i butikkene her da vi har dårlig utvalg i type butikker, så har ofte lyst på donuts men får ikke tak i hver gang [emoji23]

Jeg synes og man skal få lov til å kose seg litt. Men sørger for å ha frukt hjemme som jeg kan variere i. Matlysten min har vært helt ekstrem og føler jeg bare spiser og spiser. Nå var jeg veldig dårlig på å spise før graviditeten, spiste vanligvis kun en gang til dagen. Så mulig jeg egentlig bare spiser litt mer normalt nå, men for meg føles det ekstremt nye [emoji23] har gått opp ca en kilo, er 10+2.

"Heldigvis" virker det som det er litt vanskelig å få tak på i butikkene her da vi har dårlig utvalg i type butikker, så har ofte lyst på donuts men får ikke tak i hver gang [emoji23]

Jeg synes og man skal få lov til å kose seg litt. Men sørger for å ha frukt hjemme som jeg kan variere i. Matlysten min har vært helt ekstrem og føler jeg bare spiser og spiser. Nå var jeg veldig dårlig på å spise før graviditeten, spiste vanligvis kun en gang til dagen. Så mulig jeg egentlig bare spiser litt mer normalt nå, men for meg føles det ekstremt nye [emoji23] har gått opp ca en kilo, er 10+2.
Haha, heldigvis ja :laughing002 jeg og har som regel noe frukt hjemme, så får jo i meg det også daglig!
Ja, det kan jo hende at det er litt mer normal mengde du spiser nå da, hvis du er vandt til å spise veldig lite.. Selv føler jeg meg veldig sulten stort sett hele tiden, så skjønner hva du mener :angelic:

Haha, heldigvis ja :laughing002 jeg og har som regel noe frukt hjemme, så får jo i meg det også daglig!
Ja, det kan jo hende at det er litt mer normal mengde du spiser nå da, hvis du er vandt til å spise veldig lite.. Selv føler jeg meg veldig sulten stort sett hele tiden, så skjønner hva du mener :angelic:
Haha jaa ganske deilig egentlig og at det smaker så godt med alt mulig da:D nå fikk jeg lyst på brødskive med peanøttsmør her jeg sitter og skal gang å lage middag [emoji23]

Samme her:hello. Får sånne søtsug så da blir det mye kakao på kveldene. Og noe mer sjokolade enn jeg er vant til:dontknow

Har alltid lysta på søtt i graviditetene mine. Det er helt krise. Kjemper virkelig i mot det suget. Sjokolademelk er jo en klassiker og gjærbakst. Hjelper nå litt fordi jeg ikke kan spise gluten og da krever det litt å bake. Men fysj... aldri vært så godtesugen jeg.

Har alltid lysta på søtt i graviditetene mine. Det er helt krise. Kjemper virkelig i mot det suget. Sjokolademelk er jo en klassiker og gjærbakst. Hjelper nå litt fordi jeg ikke kan spise gluten og da krever det litt å bake. Men fysj... aldri vært så godtesugen jeg.
Såpass ja :p Det suget er ikke noe særlig å ha altså, så føler med deg :smiley-ashamed004:angelic: Begynner å føle på at jeg får skikkelig lyst på sjokolademelk nå, når flere av dere skriver at dere har dilla på det :laughing002:happy:

Jeg tydde alt for lett til søtt i de første ukene, men fant ut at jeg måtte ta litt tak og heller lage noe god mat eller frukt når jeg blir fysen på noe godt. Jeg hadde en vanvittig matlyst, hadde lyst på noe absolutt hele tiden. Men nå er jeg kommet inn i rutiner med planlagte måltid og frukt på kveldene igjen, og merker at søtsuget er mindre. Jeg er normalt ei godmatræv, så det å bekjempe søtsug er ikke noe nytt altså [emoji28]Fredag og lørdag har vi godteri fram fra kl 19, men det ryddes bort når sønnen legger seg kl 21. :-)

Såpass ja :p Det suget er ikke noe særlig å ha altså, så føler med deg :smiley-ashamed004:angelic: Begynner å føle på at jeg får skikkelig lyst på sjokolademelk nå, når flere av dere skriver at dere har dilla på det :laughing002:happy:

Nei, verste er at jeg har det selvfølgelig ikke ellers i livet. Bare når jrg er gravid. Og når jeg er gravid så får jeg svangerskapsdiabetes. Så jeg må jo bare holde meg unna. Lurer på om det er sånn: det du ikke kan spise vil du ha-greie». Har aldri sug etter sjokolademelk utenom graviditetene, så det vêr jeg er en gravisgreie! [emoji23]

Her frister ikke noe som helst godteri eller snacks.. kun sjokomelk, det må jeg ha for å komme gjennom morgenen. :D
Edit: så jeg var i juliforumet nå, hører til i juni :p

Jeg tydde alt for lett til søtt i de første ukene, men fant ut at jeg måtte ta litt tak og heller lage noe god mat eller frukt når jeg blir fysen på noe godt. Jeg hadde en vanvittig matlyst, hadde lyst på noe absolutt hele tiden. Men nå er jeg kommet inn i rutiner med planlagte måltid og frukt på kveldene igjen, og merker at søtsuget er mindre. Jeg er normalt ei godmatræv, så det å bekjempe søtsug er ikke noe nytt altså [emoji28]Fredag og lørdag har vi godteri fram fra kl 19, men det ryddes bort når sønnen legger seg kl 21. :)
Så bra at du har fått gode rutiner på det :) Er ikke alle (da mener jeg egentlig meg:angelic:) som klarer å være like disiplinerte som deg:sorry::p Hehe

Så bra at du har fått gode rutiner på det :) Er ikke alle (da mener jeg egentlig meg:angelic:) som klarer å være like disiplinerte som deg:sorry::p Hehe

Hehe, det er ikke bare bare. Men tror litt av min motivasjon kommer av at jeg holdt på å gikk ned i vekt da jeg fant ut at jeg var gravid, hadde gått ned ti kg, så å skulle snu om mentaliteten til å bli større igjen var vanskelig.
Jeg slanker meg selvsagt ikke nå, bare passer på hva jeg putter i meg. Bortsett fra de to timene på fredag og lørdag, da er det fritt vilt på godteriskåla!

Nei, verste er at jeg har det selvfølgelig ikke ellers i livet. Bare når jrg er gravid. Og når jeg er gravid så får jeg svangerskapsdiabetes. Så jeg må jo bare holde meg unna. Lurer på om det er sånn: det du ikke kan spise vil du ha-greie». Har aldri sug etter sjokolademelk utenom graviditetene, så det vêr jeg er en gravisgreie! [emoji23]
Så kjipt! Ja, sånn tror jeg absolutt noen ganger at det fungerer, at du vil ha det du ikke skal ha på en måte ;) Veldig kjedelig og slitsomt da.. :yuck:

Hehe, det er ikke bare bare. Men tror litt av min motivasjon kommer av at jeg holdt på å gikk ned i vekt da jeg fant ut at jeg var gravid, hadde gått ned ti kg, så å skulle snu om mentaliteten til å bli større igjen var vanskelig.
Jeg slanker meg selvsagt ikke nå, bare passer på hva jeg putter i meg. Bortsett fra de to timene på fredag og lørdag, da er det fritt vilt på godteriskåla!
Wow! Ja, det skjønner jeg jo, at det er litt rart å skulle bli større igjen nå da.
De to timene med godteri på fredag og lørdag fortjener du! Da blir det enklere å holde seg unna resten av uka også :happy:

Wow! Ja, det skjønner jeg jo, at det er litt rart å skulle bli større igjen nå da.
De to timene med godteri på fredag og lørdag fortjener du! Da blir det enklere å holde seg unna resten av uka også :happy:

Ja, det er sant, også blir der noe å se fram til. MEN jeg skal innrømme at det hender seg at jeg har nedtelling til helg så jeg kan fråtse i potetgull og sjokolade [emoji85] går veldig mye i eple, klementin osv på kveldene. Det tar det værste søtsuget [emoji1] noen ganger er jeg på nippet til å kjøpe meg en sjokoladekalender, selv om den smaker ræl [emoji87]

Back
Topp