Flere som er vikarer?

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Jeg er tilkallingsvikar innen helse.
Skal også hospitere en del vakter innen ambulanse mtp fagprøve april2019.

Men kvalmen... blæ... sykemld, da går de jo 3 mndr tilbake i tid og legger sammen og deler på 3.

Men tenker på permisjonspenger... vet jo aldri fra mnd til mnd hva lønnen blir på da det er alt fra 1-10 + vakter i mnd...
ambulansevaktene blir jo uaktuele fra utpå sommeren pga sikkerheten.

Hvordan har dere andre tenkt å løse det mtp 6av10 mnd med inntekt osv... kan jo risikere en permisjonssum på 5000,- liksom... så nei akkurat det var ikke å gjennomtenkt, men fikk nettopp vite att de låser vikarkontrakten min i ambulansen frem til april. Har jo vært vikar der nå i 4 mnd med vanlige vakter, trodde jo jeg skulle være vikar der frem til april som de først sa.
 
Jeg er ikke vikar. Men for å hjelpe deg litt. Utdrag fra nav:

Foreldrepengene dine regnes vanligvis ut fra gjennomsnittet av inntekten du har hatt i de tre siste kalendermånedene før foreldrepengeperioden din starter. Dette gjelder både hvis du er fast ansatt eller har varierende arbeidsperioder eller inntekter.
Hvis det er mer enn 25 prosent forskjell mellom årsinntekten din og inntekten din de tre siste månedene, må vi vurdere hvilken inntekt som er mest representativ i din situasjon.

  • Hvis arbeidsforholdet ditt har vart under tre måneder, skal foreldrepengene regnes ut fra inntekten du har hatt i den perioden du har vært i jobb. Inntekten din regnes om til en månedsinntekt.
  • Hvis du har hatt ferie eller korte perioder med tilfeldig ulønnet permisjon i perioden du har hatt inntekt, fastsettes inntekten din til det du vanligvis ville hatt hvis du hadde vært i jobb.
  • Hvis arbeidsforholdet ditt avsluttes før du starter foreldrepengeperioden, blir foreldrepengene dine beregnet etter inntekten din de tre siste månedene før arbeidsforholdet ble avsluttet.
 
Back
Topp