Flere som er våkne/ sliter med søvn?

Kokkostopp

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Fikk ikke til å sovne før kl 02, var på do sikkert 4 ganger fra kl 2 til kl 4 og har nå vert våken siden det. Kommer ikke noe særlig heller og har ikke uvi så er nok bare baby som presser på blæra. Kroppen er stuptrøtt men får ikke til å sove. Dette er så frustrerende! Dessverre er dette er veldig typisk natt for meg og har vert det de siste 2-3 ukene. Jaja, får se på det som god trening til våkenetter med baby… er vi flere eller er det bare meg?:schocked028:singing:
 
Samme opplegg her :( Tenker også det er likeså greit at jeg blir vant til oppstykket søvn :p Sovner ofte på ettermiddagen. Får som regel sovet nok ila døgnet til sammen da, men det er veldig vanskelig å holde på en god døgnrytme når jeg må opp å tisse hele tiden!
 
Samme her. Våkner ofte i 2-3 tiden og må på do og så får jeg gjerne ikke sove igjen før i 5-6 tiden :happy090 Kjempe frustrerende når man egentlig er stup trøtt, men kroppen vil ikke. Og de nettene treffer ofte de dagene jeg skal på jobb også bare for å gjøre det enda bedre:bored:
 
Samme her! Nå i natt våknet jeg «bare» 2-3 ganger for å tisse. Og så da samboers alarm fikk 5.30, da måtte jeg opp for å spise for å få sove igjen. Heldigvis kan jeg ofte sove litt lenge, men kjenner meg absolutt ikke uthvilt. :inpain:
 
Jeg flyr konstant på do om nettene nå, så glad jeg endelig i er i permisjon og kan hvile på dagen. Men jordmora mi sier at jeg må tenke at det er kroppen som forbereder seg til mini er i hus, for da er det sånn søvnen blir
 
Kroppen er utrolig (les irriterende) flink til å innstille seg på barnets behov. Jeg er sååå lei av å høre «bare sov når barnet sover», men det er dessverre ingen vei utenom :hilarious: Jeg har fortsatt en god natt i ny og ne, men oppstykket søvn har vært normalen siden forrige graviditet, og kommer til å være det i noen år til. Like greit å akseptere det som en helt naturlig del av av småbarnslivet, for de fleste. Vi klarer det og, vi. :Heartblue:Heartred
 
Jepp! Jeg har sånn ca annenhver natt nå der jeg sover veldig lite, og sånn annenhver natt der jeg er så totalt utkjørt at jeg heldigvis sover tungt og godt. Jeg har faktisk begynt å bare stå opp dersom jeg ikke får sove. Og ikke bry meg om råd om å ikke ha på tv/ lys osv.. Koser meg heller en time og to i sofaen med tv og te eller kakao før jeg legger meg i senga igjen og leser til jeg sovner. Eventuelt om jeg står opp enda en gang...
 
Sniker fra Mars, pks i februar.
Signerer på søvnmangel på natt! Oppe på do, får ikke sove igjen, er jg heldig å får sove etterpå så våkner jeg grytidlig på morgenen.. ender opp med å sove dupp i 9tiden fordi jeg er så trøtt at jeg holder på å svime av :laughing002 samt at jeg må sove ila ettermiddagen også, zombiemodus fortiden! Kjenner jeg gleder meg til blæra blir normal igjen!
 
Fikk ikke til å sovne før kl 02, var på do sikkert 4 ganger fra kl 2 til kl 4 og har nå vert våken siden det. Kommer ikke noe særlig heller og har ikke uvi så er nok bare baby som presser på blæra. Kroppen er stuptrøtt men får ikke til å sove. Dette er så frustrerende! Dessverre er dette er veldig typisk natt for meg og har vert det de siste 2-3 ukene. Jaja, får se på det som god trening til våkenetter med baby… er vi flere eller er det bare meg?:schocked028:singing:

Hehe nei, ikke bare du, jeg sliter med å sovne som oftest også våkner jeg mange ganger. Ryggen vond og hofter sover:laughing002
Gudskjelov vant med å være våken om natta fra før da jeg jobber som nattevakt, men er no drit når døgnet på en måte blir snudd trill rundt likevel:p

Blir trøtt igjen på dagen, og sover en stubb nå og da:laughing002
 
Jepp! Jeg har sånn ca annenhver natt nå der jeg sover veldig lite, og sånn annenhver natt der jeg er så totalt utkjørt at jeg heldigvis sover tungt og godt. Jeg har faktisk begynt å bare stå opp dersom jeg ikke får sove. Og ikke bry meg om råd om å ikke ha på tv/ lys osv.. Koser meg heller en time og to i sofaen med tv og te eller kakao før jeg legger meg i senga igjen og leser til jeg sovner. Eventuelt om jeg står opp enda en gang...
Ja, jeg gjør også det samme som deg! Står opp og ser på tv eller strikker (prøver å lære meg det). Har blitt alt for mange netter der jeg bare har ligget i flere timer og prøvd å sovne igjen. Nå står jeg heller opp og er våken til jeg kapitulerer :dance018
 
Sniker fra Mars, pks i februar.
Signerer på søvnmangel på natt! Oppe på do, får ikke sove igjen, er jg heldig å får sove etterpå så våkner jeg grytidlig på morgenen.. ender opp med å sove dupp i 9tiden fordi jeg er så trøtt at jeg holder på å svime av :laughing002 samt at jeg må sove ila ettermiddagen også, zombiemodus fortiden! Kjenner jeg gleder meg til blæra blir normal igjen!
Skriver under på den, det skal bli en fryd å ikke føle at man må tisse hvert 5 minutt:)
 
Hehe nei, ikke bare du, jeg sliter med å sovne som oftest også våkner jeg mange ganger. Ryggen vond og hofter sover:laughing002
Gudskjelov vant med å være våken om natta fra før da jeg jobber som nattevakt, men er no drit når døgnet på en måte blir snudd trill rundt likevel:p

Blir trøtt igjen på dagen, og sover en stubb nå og da:laughing002
Virker som vi er en god gjeng som er våkne på natta her. Ja, døgnet blir definitivt snudd opp ned! Selv om jeg også er vandt med nattevakter fra yrket mitt til vanlig, så måtte jeg slutte med å gå desse rundt uke 27, da klarte ikke kroppen å være våken på natta lenger.. nå og de siste ukene derimot, kunne jeg sikkert gått nattevakter igjen siden jeg er mer våken enn jeg sover uansett:p
 
Last edited:
Virker som vi er en god gjeng som er våkne på natta her. Ja, døgnet blir definitivt snudd opp ned! Selv om jeg også er vandt med nattevakter fra yrket mitt til vanlig, så måtte jeg slutte med å gå desse rundt uke 27, da klarte ikke kroppen å være våken på natta lenger.. nå og de siste ukene derimot, kunne jeg sikkert gått nattevakter igjen siden jeg er mer våken enn jeg sover uansett:p

Hehe blir jo døgnvill av detta, jeg bruker å si at døgnrytma mi er bare døgn nå for rytma er borte:laughing002
Jeg hadde siste vakta mi nå natt til søndag, skal egentlig ha den siste natt til 30, men det utgår:laughing002
Er i 36+2 nå og det er ubehagelig å bøye seg, og ikke ska det løftes tungt så da ble det en vakt tidligere:laughing002
Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller, har hatt tilrettelagt arbeid med en natt i uka siden juli og ikke slitt med noe før nå, så føler at jeg har hatt flaks med det:laughing002
 
Back
Topp