Flere som er tungpusta?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Vet at magen etterhvert presser opp mot lunger osv, men er ikke det tidlig enda?

Jeg har den siste uka vært skikkelig tungpustet til tider, kan stå rett opp og ned, så må jeg bare sette meg for å få igjen pusten.. Litt ekkelt :p

Jeg er tungpusta dersom jeg går fort, går opp trapper eller stresser. Har også med mer blod i omløp å gjøre og ikke nødvendigvis at lungene får mindre plass :)

Jeg blir anpusten av å gå fra stua til kjøkkenet, og er et vrak etter trappa opp til leiligheten.. :-P Kan bli spennende :-P

Jeg må sette meg ned en halvtime etter at jeg har dusja.
Har nemlig ikke sånne hyller i dusjen så da må jeg jo ta hvertfall fire knebøy for å få tak i ulike såper...
Det er slitsomt, det!

Jeg har vært tungpusta de siste ukene jeg og:p hjertet jobber jo mer og det er mer blod i kroppen og ting flytter på seg, så regner med at det bare er derfor:)

Ja, det syns jeg at jeg har vært en stund , hvertfall når jeg skal gå opp trappa når jeg skal legge meg :D

Kjenner det selv når jeg sitter :/ får også endel slags hjertebank hvor jeg kjenner at hjertet tar ekstra i, gjerne 2-5 ganger i minuttet. Ekkelt er det!

Jeg har noen få trappetrinn opp til parkeringa på jobb. Føles som om jeg har løpt maraton...

Det begynner å bli plagsomt ja. Merker det godt bare av å gå opp eller ned trappen. Da er det lite kult om minsten ikke vil sove ordentlig, og jeg ligger som et slakt i stua på kvelden...

Jeg er tungpustet, og særlig om kvelden. Føler plutselig at keg ikke får puste! Må ta astma medisin! Har anstrengelses astma, så har heldigvis en inhalator!
Får tettere oppfølging av jordmor og lege pga det, og er blitt anbefalt å ligge høyere med hode, feks ta en pute ekstra under overmadrassen!:)

Blir mye fortere tungpusta nå enn til vanlig:p men merker det mest når jeg trener;)blir å puste som en hval på slutten:eek::p

Back
Topp