Flere som er tørste?

Hestehov

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Flere som er tørste? Jeg kan drikke vann nesten hele tiden, får aldri nok... Pleier ikke å drikke så mye til vanlig. Jeg er 4+1 i dag. Andre som opplever dette?
Kan jo i verste fall være tegn på diabetes, men kan jo hende det er pga. at kroppstemperaturen er høyere også... Hva tror dere? Burde jeg få det sjekket med en gang eller vente til første kontroll i uke 8-12?

Flere som er tørste? Jeg kan drikke vann nesten hele tiden, får aldri nok... Pleier ikke å drikke så mye til vanlig. Jeg er 4+1 i dag. Andre som opplever dette?
Kan jo i verste fall være tegn på diabetes, men kan jo hende det er pga. at kroppstemperaturen er høyere også... Hva tror dere? Burde jeg få det sjekket med en gang eller vente til første kontroll i uke 8-12?
Sniker
Slik var jeg i forrige svangerskap, ikke noe svangerskapsdiabetes da. Er veldig tørst denne gangen og, alt var fint på første kontroll hvertfall.

Men det trenger jo ikke være det samme hos deg, du kan jo ta en telefon og snakke med sykepleierne på labben og høre om de mener det bør sjekkes.

Var veldig tørst i forrige svangerskap jeg også, men hadde ikke diabetes. Drakk og tissa hele dagen lang :p hehe
Er 4+3 nå og ikke merket det enda, men det kommer nok vil jeg tro.

Har hatt det slik alle mine graviditeter :-) Vi trenger sikkert ekstra. Kroppen samler ekstra også, særlig til meg. Gått opp 1.5 kg på tre dager, og det tror jeg er vann, for har spist normalt.

Takk for svar! Som jeg leser rund på nett ser det ut til at mange har opplevd dette uten at det var noe diabetes. Er mest sannsynlig pga. hormonene vil jeg tro ja. Føler det er tidlig å begynne å ringe og være hysterisk førstegangsgravid :p
Men når det er sagt har min mor hatt svangerskapsdiabetes, men da var hun mye eldre enn jeg er og var overvektig og jeg har ikke de risikofaktorene.

Jepp, jeg er tørst som bare det. Og det var jeg når jeg gikk gravid med sønnen min også. Fikk kallenavnet vannslukeren av mannen. Hehe. Han kunne ikke sette fra seg et fult vannglass og snu seg for da var det tomt, hihi. Men ingen tegn til diabetes her da ihvertfall :-)

Jeg var veldig tørst noen få dager før IKM og frem til jeg var ca 5 uker på vei :) var et av de første gravidtegnene jeg fikk når jeg tenker tilbake på det :) har roet seg litt nå da, er 6+5 i dag.

Godt jeg ikke er alene ;) Men kollegene mine kommer til å irritere seg over at jeg springer på do i ett sett :p
Men føler jeg må lytte til kroppen min og, er jeg tørst så må jeg drikke....

Har vært skikkelig tørst med de forrige, og er det nå også :) har ikke hatt noe diabetes hittil ihvertfall

Flere som er tørste? Jeg kan drikke vann nesten hele tiden, får aldri nok... Pleier ikke å drikke så mye til vanlig. Jeg er 4+1 i dag. Andre som opplever dette? Kan jo i verste fall være tegn på diabetes, men kan jo hende det er pga. at kroppstemperaturen er høyere også... Hva tror dere? Burde jeg få det sjekket med en gang eller vente til første kontroll i uke 8-12?
Flere som er tørste? Jeg kan drikke vann nesten hele tiden, får aldri nok... Pleier ikke å drikke så mye til vanlig. Jeg er 4+1 i dag. Andre som opplever dette? Kan jo i verste fall være tegn på diabetes, men kan jo hende det er pga. at kroppstemperaturen er høyere også... Hva tror dere? Burde jeg få det sjekket med en gang eller vente til første kontroll i uke 8-12?

Jeg har det omvendt, jeg har vært så trøtt og kvalm, så alt av drikke har vært ekkelt. nå har jeg blitt forkjølet i tillegg, med sår hals og tett nese, så er redd eg får for lite vann i meg

Jeg er også fryktelig kvalm og noen glass med sprite zero hver dag, da det er det eneste jeg får i meg av væske. Håper kvalmen snart gir seg

Godt å høre at vi er flere :) Det har aldri vært så godt med vann før ;) Kan sammenlignes med tørste etter ei god treningsøkt til tider :p

Back
Topp