Flere som er sykt redde for å miste?

snusmumrik

Forumet er livet
Hadde en MA i januar, og syntes det var noe av det verste jeg har vært med på... Og nå er jeg så utrolig redd for at det skal skje igjen.
Blødde litt på fredag og har vært helt hysterisk etterpå, går på do hvert 5 minutt for å se om jeg har begynt å blø igjen, synes hele tiden jeg hr mistet symptomer, eller har litt vondt i magen... klarer bare ikke å slappe av. Blir livredd om ikke jeg er kvalm når jeg ikke har spist på en stund osv...
Har mest lyst til å bare bli sykmeldt og ligge på ryggen til alt er trygt...

Uff... måtte bare ha det ut... flere som har det litt sånn?

huff ikke grait å hvere gravid tror alle er litt redde for å miste men jeg tror at de som har mistet før er nokk ekstra redde
sender deg en trøste klem

nnugni skrev:
huff ikke grait å hvere gravid tror alle er litt redde for å miste men jeg tror at de som har mistet før er nokk ekstra redde
sender deg en trøste klem

Takk for det :)

Jeg er livredd for å miste! syntes tiden går alt for sakte frem til ting er sikkert! blir gal.. men når det er sagt, så går det fint for de aller fleste etter uke 3.. fant denne her:

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
(http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort)

Håper det kan være til noe trøst:) Det har den vært for meg:)

snusmumrik skrev:
Hadde en MA i januar, og syntes det var noe av det verste jeg har vært med på... Og nå er jeg så utrolig redd for at det skal skje igjen.
Blødde litt på fredag og har vært helt hysterisk etterpå, går på do hvert 5 minutt for å se om jeg har begynt å blø igjen, synes hele tiden jeg hr mistet symptomer, eller har litt vondt i magen... klarer bare ikke å slappe av. Blir livredd om ikke jeg er kvalm når jeg ikke har spist på en stund osv...

selv har jeg hatt 2 SA i 2007 og 2008. så ja jeg er jo litt redd for å miste, men samtidig er jeg "komfortabel" med at mister jeg, er det noe galt med barnet dessverre.
Sender deg trøsteklemmer, og håper virkelig alt går bra hos deg og med spiren:)
Kan du ikke gå og fortelle din frustrasjon og få tidlig ul da?

AncaLaBancala skrev:
Jeg er livredd for å miste! syntes tiden går alt for sakte frem til ting er sikkert! blir gal.. men når det er sagt, så går det fint for de aller fleste etter uke 3.. fant denne her:

• 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9

Takk for trøst, den virker litt :) Men sist mistet jeg i uke 8, så holder pusten til etter det...

snart2barnsmor-12 skrev:

snusmumrik skrev:

selv har jeg hatt 2 SA i 2007 og 2008. så ja jeg er jo litt redd for å miste, men samtidig er jeg "komfortabel" med at mister jeg, er det noe galt med barnet dessverre.
Sender deg trøsteklemmer, og håper virkelig alt går bra hos deg og med spiren:)
Kan du ikke gå og fortelle din frustrasjon og få tidlig ul da?

Jo vurderer det, men samtidid mistet jeg i ca uke 8 sist, og da var jeg på tidlig UL i uke 6 og fikk se hjerteslag og greier først... så vil gjerne prøve å holde meg til etter uke 8 denne gangen...

snusmumrik skrev:

AncaLaBancala skrev:

• 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9

Takk for trøst, den virker litt :) Men sist mistet jeg i uke 8, så holder pusten til etter det...

huffa.. ja, det skal ikke være lett! håper tiden går kjempe fort frem til det er sikkert :)

Ja, du er ikke alene..... Jeg har nylig hatt 2 SA er på rad, og har siden torsdag oppdaget noen få dråper blod.  Jeg blør så lite at det ikke kommer i trusa, men av og til når jeg tørker meg kommer det litt lyserosa på papiret.  Det er virkelig nervepirrende, da mine to andre SA er har startet på den måten.  Men aldri så lenge da, det har tatt seg opp etter hvert.  Det har det heldigvis ikke denne gangen.
Vi går også gjennom prøverør, og jeg orker bare ikke å gå gjennom en SA til.....  Prøver å bruke dagene til å slappe mest mulig av.  Ikke alltid det er så lett med en vilter 3 åring i hus!  Får bare krysse fingrene for oss!!!

Så trist å lese at du hadde en ma, snusmumrik :(
Det er ingenting annet enn forferdelig, rett og slett..
Forstår godt hvordan du har det -hadde også en ma i slutten av desember..

Jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal bekymre meg, jeg har sagt at jeg skal glede meg
-og det gjør jeg, gleder meg kjempemye!! Men, såklart, er veldig redd også, klarer liksom ikke slippe helt taket på de negative tankene -men jeg prøver, virkelig, tror det er viktig å prøve å slappe av å tenke positivt.

Huff, ble visst litt langt dette, og kanskje litt tullete skrevet.. Men, poenget er vel at jeg håper du klarer å slappe litt av angående frykten for å miste -og denne gangen skal det gå bra for oss alle :)

Du må bare sende en pm om du trenger noen å snakke med :)

Tusen takk for svar og trøst alle sammen :) Det hjelper faktisk veldig mye :)
Håper så inderlig vi får blir her til november alle sammen, for dere virker som en fin gjeng :)
Krysser fingrene for oss alle, det er vår tur nå

JAAAA jeg er livredd!!!
Forbereder meg på at dette går galt også har jeg noen øyeblikk iløpet av dagen som jeg tar meg selv i å drømme om julen som kommer med en liten mulatt som ligger å pludrer <3

Tro,håp,kjærlighet skrev:
JAAAA jeg er livredd!!!
Forbereder meg på at dette går galt også har jeg noen øyeblikk iløpet av dagen som jeg tar meg selv i å drømme om julen som kommer med en liten mulatt som ligger å pludrer <3

Ja sånn er det her også, frykt blandet med drømmer... skifter fort gitt..

snusmumrik skrev:

JAAAA jeg er livredd!!!

Ja veldig fort, for å liksom gjøre det litt mer virkelig må jeg fortelle det til familien føler jeg, for da ser jeg at de gleder seg og jeg klarer å slappe litt mer av..

Svigerfar har bursdag i morgen så jeg bestemte meg for å fortelle han det da, skrev et kort nå som det står -gratulerer med dagen farfar, beklager at jeg ikke kan være her på den store dagen men jeg er litt liten enda.
Hvis alt går etter planen så kommer jeg ut til dere i November, gleder meg masse til å møte deg og farmor<3
Ha en flott dag sammen med mamma, pappa og resten av familien<3-
Pakket kortet sammen med en body så håper han tar den :P

Det skal bare gå bra med oss alle her inne <3 

Jeg er sånn jeg også. Jeg har ikke mistet før og har ei nydelig datter, så jeg er sikker på at jeg kommer til å miste. Nesten alle mister jo hvertfall en gang.

Tanken kommer daglig, men den hemmer meg ikke.
Sjansen er der, og jeg synes det er viktig å være realistisk, men jeg vil ikke at det skal ødelegge starten på svangerskapet.
Jeg har prøvd å bli gravid i nesten tre år, og nå som jeg endelig er det - skal jeg kose meg, og være glad for hver eneste dag som går. Jeg NEKTER å låse meg på tanken om at jeg kan miste

Men jeg skal ærlig si at jeg LIKER den tabellen

snusmumrik skrev:

JAAAA jeg er livredd!!!

Ja veldig fort, for å liksom gjøre det litt mer virkelig må jeg fortelle det til familien føler jeg, for da ser jeg at de gleder seg og jeg klarer å slappe litt mer av..

Svigerfar har bursdag i morgen så jeg bestemte meg for å fortelle han det da, skrev et kort nå som det står -gratulerer med dagen farfar, beklager at jeg ikke kan være her på den store dagen men jeg er litt liten enda.
Hvis alt går etter planen så kommer jeg ut til dere i November, gleder meg masse til å møte deg og farmor<3

Da blir han sikkert glad :) Hold oss oppdatert på hvordan reaksjon dere får da :)

-Nymphadora- skrev:
Jeg er sånn jeg også. Jeg har ikke mistet før og har ei nydelig datter, så jeg er sikker på at jeg kommer til å miste. Nesten alle mister jo hvertfall en gang.

Neida, jeg kjnner mange som aldri har mistet, så ikke fortvil, tipper det går helt fint med deg denne gangen også

-Nymphadora- skrev:

Jeg er ikke sikker på at jeg kommer til å miste, men vet jo at mange gjør det dessverre.. Prøver å tenke at det isåfall er noe galt med barnet. Jeg håper virkelig at det går bra, har veldig lyst på et barn til, i tillegg til at jeg ønsker meg ny jobb. Er ikke så gunstig å søke jobb når man et gravid eller prøver på å bli det synes jeg for min egen del :-) passer helt perfekt med den lille spira her, da blir det nesten tre år mellom den og storebror. Krysser fingrene for at alt går bra!

snusmumrik skrev:

snusmumrik skrev:

JAAAA jeg er livredd!!!

Da blir han sikkert glad :) Hold oss oppdatert på hvordan reaksjon dere får da :)

Ja det skal jeg gjøre :D

Back
Topp