Flere som er sykmeldt?

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Først ble jeg sykemeldt i to uker, fram til 1. august. Så ringte jeg i dag for å si at situasjonen er den samme. Da fikk jeg forlenget den til 18. august fordi jeg har legetime da. [:-] Synes det er lenge å være sykemeldt, og blir litt stressa med tanke på lønn osv.. Jeg har jo sommerturnus bare fram til neste uke. Er det noen som vet om trygdekontoret betaler ut penger, selv om man ikke er satt opp på noen vakter? Jeg mener å ha hørt at de regner ut gjennomsnittslønna og betaler ut ut i fra det.. Kan det stemme?

Er sykemeldt pga kvalmen.. Den står på døgnet rundt, og jeg vet aldri når jeg blir så dårlig at jeg spyr. Og da er hjemmesykepleien veldig lite gunstig..

Blir veldig glad hvis noen vet! [:)]

Jeg har lurt på om jeg må sykemelde meg...[8|] Sitter i en turistinformasjon helt alene hele dagene og er veldig kvalm... Har ikke spydd ennå, men jeg må av og til bare løpe på do...(Har fått litt akutt mage på en måte...) Ikke alltid det passer å bare løpe[&:] Er ikke lett å forklare til turistene hvert fall...[8D] Men foreløpig så sitter jeg her...

Må man så må man. Er sykmeldt selv, har vært det siden jeg ble gravid. Først pga at sjefen ikke ville la oss gravide på jobb slippe å gå inn til pasienter som sparker og slår, etterpå har det vært pga dårlig form og vondt i hoftene/bekkenet/beina. Så ikke ha dårlig samvittighet for at du må være sykmeldt.
Det beste er om du ringer Trygdekontoret, da får du rett svar. men mener det ikke har noe å si hva slags vakter en har, for man får betalt sykepenger etter en viss sats. Men hør med trygdekontoret. Lykke til videre med svangerskapet :-)

Tusen takk for svar. [:)] Ja, jeg skal ringe og snakke med trygdekontoret..
Det hjelper faktisk å høre fra andre at en ikke skal ha dårlig samvittighet. [;)] Snakket med sjefen nettopp, og han tok det heldigvis pent..

kaoleena: jeg skjønner problemet. Det er fryktelig slitsomt å være serviceinnstilt og hyggelig når man sitter der og kun tenker på at man må på do!

God bedring til dere. [;)]

jeg var så "heldig" å fikk den verste kvalmen i ferien og har klart meg brukbart på jobb! [:)]  men ble faktisk sykemeldt idag da. har ei sinnsyk hodepine som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.[8|]  er foreløbig sykemeldt til fredag.
vet ikke om det er varmen,kanskje jeg får i meg for lite vann.... syns jeg drikker hele tiden,så jeg syns ikke det skal være utløsende for hodepinen.[&o] 
 også er jeg aaalfor pysete,så jeg vil ikke ta smertestillende heller.[&:]  tenkte jeg skulle og legen sa at det var helt i orden å ta paracet,men så leste jeg at babyen utvikler det ordentlige nyreparet denne uken og vips var min lyst til å ta smertestillende borte!![8D] så det er jo litt min feil og at jeg plages! [:)]

Er også sykemeldt denne uken, men ikke pga svangerskapet.. men pga buhulebetennelse, halsbetennelse.. og trøbbel med lungene (astma)... så er temmelig slapp og sånn da.. men er på bedringens vei .. håper jeg [:)]

Har heldigvis sluppet unna den verste kvalmen denne gangen, men føler med dere alle sammen .... VET det er pyton !! [:'(]

Back
Topp