Flere som er sykemeldte her? Og hvorfor?

Har vært 75 % siden midten av januar. Nå er jeg 100% sykemeldt pga bekkenet. Går å halter og har store smerter hver eneste dag.
Av og til skulle jeg ønske at det liksom var synligere om hvorfor jeg er sykemeldt. Altså at jeg gikk med en synlig gips eller noe sånt. Er så lei av å få spørsmål og oppgitte blikk når jeg forteller om hvorfor jeg er sykemeldt. Det virker som om de fleste mener at det ikke er grunn nok. At jeg egentlig blir stemplet som lat. Spesielt siden jeg bare er 22 uker på vei. For å følge mange kan man ikke plages med bekkenet før man er høygravid og tung! Blæh, litt frustrasjon måtte ut :D
 
Har vært 75 % siden midten av januar. Nå er jeg 100% sykemeldt pga bekkenet. Går å halter og har store smerter hver eneste dag.
Av og til skulle jeg ønske at det liksom var synligere om hvorfor jeg er sykemeldt. Altså at jeg gikk med en synlig gips eller noe sånt. Er så lei av å få spørsmål og oppgitte blikk når jeg forteller om hvorfor jeg er sykemeldt. Det virker som om de fleste mener at det ikke er grunn nok. At jeg egentlig blir stemplet som lat. Spesielt siden jeg bare er 22 uker på vei. For å følge mange kan man ikke plages med bekkenet før man er høygravid og tung! Blæh, litt frustrasjon måtte ut :D
Skjønner såå godt hva du mener. Folk skal blande seg oppi alt. For min del så ser jo folk meg kun på de få gode dagene. Er da jeg orker å handle f.eks. De ser jo ikke at jeg må hvile i flere timer etterpå. Får så lyst til å skrive et langt innlegg om det på Facebook. Men da skriver vel folk "god bedring" ol. Og jeg er jo ikke ute etter sympati, men forståelse
 
Jeg er 70% sykmeldt - vært det siden nyåret. Årsaken er rett og slett utmattelse. Jobber tre halve dager i uken, og det syns jeg er utrolig deilig. Ikke for mye og ikke for lite. Er visst ikke bare bare dette her :p
 
Jeg er nå 100% sykemeldt fra starten av februar til neste torsdag. Kommer til å være 30% sykemeldt om ikke enda mer videre, 30% i min arbeidshelg vil det si da, jobber lange dager fra 9-22 lørdag og søndag hver 6 helg og jeg taklet ikke det og har nå fått mulighet til å spare opp energi og unngå oppkast og uvelhet som kom av stress. Hvis det viser seg at jeg fortsetter med oppkast og uvelhet så vil jeg vel bli videre sykemeldt 100%. Føler egentlig at situasjonen er vanskelig fordi jeg har det så fint når jeg ikke er på jobb om dagen og begynner egentlig å tenke at det ikke var nødvendig med sykemelding.. Men blir jo feil det også..
 
100%sykmeldt i uke nr 5 nå, enda 2 uker til, pga lett bekkenløsning og muskellåsninger i korsrygg og ned i bekkenet. Kunne ikke bøye ned i 3 sek før musklene brant av smerte (f.eks prøve å ta på sko/sokker) Jobb kan ikke tilrettelegge pga fysisk tungt arbeid og mye dårlig arbeidsstilling [emoji43] Vurderer å begynne å sy klær til prinsen [emoji23] Nå har musklene begynt å mykne opp litt, men bekkenet overtar mer og mer smerte.. Det hele begynte nok med at musklene prøvde å beskytte fra å få tidlig bekkenløsning, og da ble de totalt ødelagte, når man går slik i 3 uker.... Går til fysio og prøver ut vanntrening
 
Jeg er sykemeldt i 60% nå pga vondt i korsrygg/bekken. Var sykemeldt 100% forrige uke.

Når jeg forlenget skrev legen ut to uker med 60% å sa at jeg ikke fikk lenger fordi smertene tydeligvis ikke er reelle - jeg klarer tros alt å reise meg og sette meg uten å uffe meg..

Kjenner jeg har lyst til å gråte og gruer meg til å begynne for fult etter neste uke..
 
Ble sykemeldt 50% nå og i to uker frem, har vondt i bekkenet og har smått begynt å få smerter i ribbeina (pga en livmor som strekker seg veldig langt opp). Har begynt rundt uke 25 i de to andre svangerskapene også, så har bare venta på det denne gangen. Samtidig har jeg ikke så mye mer energi igjen etter en full dag på jobb som sykepleier :(
Regner ikke med å klare å gå tilbake i 100% igjen før permisjon :(
 
Er over på svangerskapspenger jeg da, siden jobben ikke vil tilrettelegge.. Men har vært mye dårlig, og er fortsatt, lavt blodtrykk, høy puls.. skal på sykehuset i morgen for en 24t måling av puls, da legen mente at 136 i hvilepuls når jeg hadde sittet i stolen på kontoret hennes var litt mye.. Kan ikke skjønne det :D
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden desember. Pga utmattelse, migrene og diverse diverse.. Føler det er noe hele tiden. Men jeg orker svært lite og må hvile. Etter jeg har stått opp og gjort litt er kroppen tom for energi.

I tillegg har det hele utviklet seg til svangerskapsdepresjon. Jeg føler meg fanget i min egen kropp. Får ikke gjort det jeg vil eller trenger, for jeg har verken kapasitet og energi. Det er svært deprimerende. Så jeg nyter ikke så mye av svangerskapet og gleder til det er over og jeg kan holde jenta mi.

Tror ikke det er håp for meg å komme tilbake til jobb. Fokuset nå er å komme meg trygt gjennom svangerskapet uten noe drama.
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden desember. Pga utmattelse, migrene og diverse diverse.. Føler det er noe hele tiden. Men jeg orker svært lite og må hvile. Etter jeg har stått opp og gjort litt er kroppen tom for energi.

I tillegg har det hele utviklet seg til svangerskapsdepresjon. Jeg føler meg fanget i min egen kropp. Får ikke gjort det jeg vil eller trenger, for jeg har verken kapasitet og energi. Det er svært deprimerende. Så jeg nyter ikke så mye av svangerskapet og gleder til det er over og jeg kan holde jenta mi.

Tror ikke det er håp for meg å komme tilbake til jobb. Fokuset nå er å komme meg trygt gjennom svangerskapet uten noe drama.

Det hørtes slitsomt ut! Jeg håper du får det litt bedre de siste mnd dine, og at du kan nyte det som er i ferd med å skje litt bedre <3 :) ta vare på deg selv, og lykke til!
 
Det hørtes slitsomt ut! Jeg håper du får det litt bedre de siste mnd dine, og at du kan nyte det som er i ferd med å skje litt bedre <3 :) ta vare på deg selv, og lykke til!

Takk. :) Jeg tar det dag for dag. ''Heldigvis'' så blir det keisersnitt, så jeg har iallfall en konkret dato å forholde meg til samt telle ned til. En bitteliten trøst oppi det hele.:shy:
 
sykmeldt 100% siden uke 6 og ser ikke ut til at det blir mer jobb på meg i dette svangerskapet.. har hypermesis (som ikke har gitt seg enda.. argh.. men har blitt bedre) og nå bekkenløsning.. jeg bare 'ELSKER' å gå gravid.. [emoji12] teller ned til juni.. 103 dager igjen [emoji108]
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden desember. Pga utmattelse, migrene og diverse diverse.. Føler det er noe hele tiden. Men jeg orker svært lite og må hvile. Etter jeg har stått opp og gjort litt er kroppen tom for energi.

I tillegg har det hele utviklet seg til svangerskapsdepresjon. Jeg føler meg fanget i min egen kropp. Får ikke gjort det jeg vil eller trenger, for jeg har verken kapasitet og energi. Det er svært deprimerende. Så jeg nyter ikke så mye av svangerskapet og gleder til det er over og jeg kan holde jenta mi.

Tror ikke det er håp for meg å komme tilbake til jobb. Fokuset nå er å komme meg trygt gjennom svangerskapet uten noe drama.
Helt forferdelig å gå sånn. Orker ikke gjøre eller være med på noen ting. Føler man sover bort livet sitt..
 
Jeg er sykepleierstudent på fulltid med jobb i helgene. Er nå sykmeldt fra jobben, pga vondt rygg og bekken! Legen mener det er begynnende bekkenløsning! Så for å ha et håp om å klare å fullføre skolen (går tredje året, med frist for å levere bacheloroppgave på termindato) så ble jeg nå sykmeldt fra jobben. Da har jeg hvertfall helgene på å hente energi til å klare en ny uke :)
 
100% sykemeldt siden oktober. Jobben kan ikke tilrettelegge for meg siden jeg bare er ringevikar.
Orker ikke særlig mye heller, er ofte utslitt etter bare å levere storesøster i barnehagen.
Hvor mye jobbet du som ringevikar?
 
Hvor mye jobbet du som ringevikar?
Ganske mye. Var eneste jobben jeg hadde. Kunne godt ha jobbet 100% om jeg ville, men da måtte jeg jobbet alle helger.
Rett før jeg ble sykemeldt jobbet jeg rundt 50% siden jeg har begynt å studere igjen.
Men før det jobbet jeg 80-90%.
 
Ganske mye. Var eneste jobben jeg hadde. Kunne godt ha jobbet 100% om jeg ville, men da måtte jeg jobbet alle helger.
Rett før jeg ble sykemeldt jobbet jeg rundt 50% siden jeg har begynt å studere igjen.
Men før det jobbet jeg 80-90%.
Ok:)
 
Back
Topp