Flere som er sykemeldte her? Og hvorfor?

Sykmeldt 100% fra midten av oktober (uke 8) til nyttår, så har jeg jobba 50% frem til denne uka hvor jeg er hjemme 100%. Håper på å få jobbe litt fra neste uke igjen. Hyperemesis og problemer med magesyre som gir sterke magesmerter. Hurra for det:p Alle prøver å trøste meg med at det går over, men er i uke 26 nå, jeg har null tro på at det går over før han er ute gitt:p
 
Sykemeldt siden uke 7 pga ekstremt utmattet, lavt BT og ute av stand til å stå eller anstrenge meg i mer enn 5 minutter av gangen. Har heldigvis blitt bedre, men var så ille i en periode at jeg så vidt klarte doturen uten å kaste opp som resultat av BT-fall og utmattelse. Klarte heller ikke spise og drikke, så endte på sykehuset i noen dager. Nå er formen såder, men klarer å kontrollere det litt mer :)
Oj, det må ha vært helt forferdelig. Ikke noe å gjøre med lavt BT heller kanskje!?
Jeg er også helt utmattet, men alle prøver er fine. Nå hvile bare jeg har hengt opp en klesvask. Håper vi får mer energi når ungen er ute. Sier legen noe om det til deg eller?
 
100% sykemeldt siden oktober. Jobben kan ikke tilrettelegge for meg siden jeg bare er ringevikar.
Orker ikke særlig mye heller, er ofte utslitt etter bare å levere storesøster i barnehagen.
Sånn har jeg det også. Orker ikke å gjøre noen ting. Så frustrerende. Har du tatt blodprøver osv? Hva sier legen til deg at grunnen kan være?
 
Sykmeldt 100% fra midten av oktober (uke 8) til nyttår, så har jeg jobba 50% frem til denne uka hvor jeg er hjemme 100%. Håper på å få jobbe litt fra neste uke igjen. Hyperemesis og problemer med magesyre som gir sterke magesmerter. Hurra for det:p Alle prøver å trøste meg med at det går over, men er i uke 26 nå, jeg har null tro på at det går over før han er ute gitt:p
Kjenner igjen den at "det går over".. men neida. Hehe
 
Har vært sykmeldt en stund nå, pga at jeg er helt utmattet. Trodde jeg skulle vært bedre til nå, men neida :grumpy:
Jeg har vært sykemeldt siden oktober pga utmattelse. Her er det ingen endring og legen mener det mest sannsynlig ikke vil bli så mye bedre før termin. Spesielt siden det også vil bli tyngre fremover. Jeg har også en del kynnere så det gjør også at jeg har fått beskjed om å slappe av så langt det lar seg gjøre.
 
Sykmeldt 100% fra midten av oktober (uke 8) til nyttår, så har jeg jobba 50% frem til denne uka hvor jeg er hjemme 100%. Håper på å få jobbe litt fra neste uke igjen. Hyperemesis og problemer med magesyre som gir sterke magesmerter. Hurra for det:p Alle prøver å trøste meg med at det går over, men er i uke 26 nå, jeg har null tro på at det går over før han er ute gitt:p

Ser du sliter med magesyre og magesmerter hvordan smerter har du og hvordan fant du ut at det var magesyre som ga smertene osv? Hva gjør du med dette?
 
Jeg har vært sykemeldt siden oktober pga utmattelse. Her er det ingen endring og legen mener det mest sannsynlig ikke vil bli så mye bedre før termin. Spesielt siden det også vil bli tyngre fremover. Jeg har også en del kynnere så det gjør også at jeg har fått beskjed om å slappe av så langt det lar seg gjøre.
Huff, er så frustrerende å gå slik. Håper det blir bedre etter ungen kommer. Blir andre utfordringer da, men er forskjell på å være sliten og utmattet som nå.
 
Eg var først 100% sjukmeldt nokre veker då kvalmen var på siste verste (hadde problem med å få i meg væske,måtte på kvalmestillande til slutt). Så opp i 60 % jobb..det vart for mykje, reduserte til 50% etter eit par veker i januat. For eit par veker sidan begynte murring i ryggen så jm ønska at eg vart sjukmeldt 100%, det blei eg..den varer til saman nesten to veker. Så blir det 40% jobb eit par veker, og så får vi sjå korleis det blir!

Opplevde det same med mine to første omtrent på dette tidspunktet i svangerskapet- kynnere og murring. Tok det meir med ro..så utvikla det seg til premature rier i veke 33 (og forkorte livmorhals og "nebbing" (begyndande åpning livmorhals)), men har født til termin. Jordmor ville ikkje gamble på at det er slik kroppen min takler svangerskap (og at eg dermed ikkje står i fare for å føde ein prematur baby) eller om det er litt meir ro som har gjort at eg har født til termin.

Ja, og så er eg stadig heilt "på felgen" :S Orka lite, og kjenne eg på litt meir energi ein dag så ordnar eg gjerne litt og ender opp med å bli totalt utslitt. Har verkeleg vore vanskeleg å finne rett balanse. Eg tenkte 50% jobb gjekk greit, men må verkeleg sei det har vore bra med ein "time out" no altså!

Slitt mykje med allergi i januar/februar. Så no går eg tilbake på medisin ein periode så eg slepp våkne opp kvar morgon å føle meg halvsjuk..

Jepps..det kan vere tøft å vere gravid gitt! :S Men resultatet blir bra då! :Heartred
 
Last edited:
Huff, er så frustrerende å gå slik. Håper det blir bedre etter ungen kommer. Blir andre utfordringer da, men er forskjell på å være sliten og utmattet som nå.
Jeg har tenkt akkurat det samme. Er lettere å "godta" slitenhet med en liten baby enn "bare" en gravid kropp. Jeg har en jente på 2 år fra før så er veldig spent på overgangen fra en til to barn.. Kan vel garantere litt utmattelse da også [emoji6]
 
Her er jeg 30% sykemeldt, godt å ha korte dager. Ble fritatt for en arbeidsoppgave som krevde ekstremt mye jobbing (ca 60%), så da jobbet jeg kvelder og helger siden desember til nå. Funket ikke like bra nå som gravid!! Viktig å tenke på seg selv nå, og ikke presse seg selv på på jobbfronten. Legen var forståelsesfull og ville helst sykemelde meg mer, men skrev spesifikt at jeg måtte bli fritatt fra den ene arb.oppgaven i sykemeldingen! [emoji122]
 
Jeg har tenkt akkurat det samme. Er lettere å "godta" slitenhet med en liten baby enn "bare" en gravid kropp. Jeg har en jente på 2 år fra før så er veldig spent på overgangen fra en til to barn.. Kan vel garantere litt utmattelse da også [emoji6]
Sant. Jeg har også en 2åring. Blir spennende :)
 
Vært sykemeldt siden uke 9.
Startet med intense mens smerter så fort jeg anstrengte meg, gikk desverre over til bekkenløsning og utmattelse. Og kommer til å være sykemeldt resten av svangerskapet..
 
Oj, det må ha vært helt forferdelig. Ikke noe å gjøre med lavt BT heller kanskje!?
Jeg er også helt utmattet, men alle prøver er fine. Nå hvile bare jeg har hengt opp en klesvask. Håper vi får mer energi når ungen er ute. Sier legen noe om det til deg eller?

Ikke annet enn at jeg må spise og drikke godt, men har fra før av lavt BT, og tror i grunn det bare er sånn det er :p ikke hørt noe om prøvene heller, så de er vel innafor. Ja, krysser fingrene for masse energi :)
 
Vært 100% sykemeldt på grunn av slitenhet/utmattelse. Har begynt å jobbe litt igjen nå (20%), og det funker greit å jobbe, men når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg bare må sove resten av dagen... Sliter med å sove godt natta før jeg skal på jobb, og får hodepine utover dagen :/ Vet liksom ikke helt hvor mye man skal ofre for å kunne jobbe litt. Legen min er bare vikar for min egentlige fastlege, og virker veldig usikker, og lurte på om jeg ikke kunne prøve å jobbe litt fordi nav ikke liker at hun skriver sykemeldinger :/ :eek: Har fått påvist litt lavt stoffskifte (i nedre grenseland), ellers er alle prøver fine.

Jordmor viste også lite forståelse for at jeg ikke orker å jobbe, siden jeg klarer å trene. Prøvde å forklare at jeg trener en time, også sover 2-3-4 etterpå, men hun var veldig på at jeg skal jobbe.
Selv føler jeg at det beste for min og babys helse ville vært å være hjemme, samtidig føler jeg at siden jeg tross alt orker å være på jobb er det å skulke unna...
 
Hvor lavt blodtrykk har du ? Jeg har 100/ 60 og de sier det er veldig bra, men jeg svimler en god del :rolleyes:
 
Vært 100% sykemeldt på grunn av slitenhet/utmattelse. Har begynt å jobbe litt igjen nå (20%), og det funker greit å jobbe, men når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg bare må sove resten av dagen... Sliter med å sove godt natta før jeg skal på jobb, og får hodepine utover dagen :/ Vet liksom ikke helt hvor mye man skal ofre for å kunne jobbe litt. Legen min er bare vikar for min egentlige fastlege, og virker veldig usikker, og lurte på om jeg ikke kunne prøve å jobbe litt fordi nav ikke liker at hun skriver sykemeldinger :/ :eek: Har fått påvist litt lavt stoffskifte (i nedre grenseland), ellers er alle prøver fine.

Jordmor viste også lite forståelse for at jeg ikke orker å jobbe, siden jeg klarer å trene. Prøvde å forklare at jeg trener en time, også sover 2-3-4 etterpå, men hun var veldig på at jeg skal jobbe.
Selv føler jeg at det beste for min og babys helse ville vært å være hjemme, samtidig føler jeg at siden jeg tross alt orker å være på jobb er det å skulke unna...
For en lege Nei, når man bare orker så vidt å gjøre noen små ting hjemme, er det dumt å bruke den lille energien man har på jobb. Ja, de skjønner ikke at vi må hvile i flere timer for å orke å gjøre en aktivitet
 
Er 100% sykemeldt på grunn av bekkenløsning. Legen sier selv at jeg kan ikke komme tilbake på jobb nå, og sannsynligvis sykemeldt resten av svangerskap. Jeg har gangvansker, og må bruke krykker i perioder. Går til fysio tre ganger i uken helt siden i uke 12. Legen har henvist meg til manuellterapeut nå også, så får vi se om det hjelper. Jeg e 22+4 idag.
 
Vært 100% sykemeldt på grunn av slitenhet/utmattelse. Har begynt å jobbe litt igjen nå (20%), og det funker greit å jobbe, men når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg bare må sove resten av dagen... Sliter med å sove godt natta før jeg skal på jobb, og får hodepine utover dagen :/ Vet liksom ikke helt hvor mye man skal ofre for å kunne jobbe litt. Legen min er bare vikar for min egentlige fastlege, og virker veldig usikker, og lurte på om jeg ikke kunne prøve å jobbe litt fordi nav ikke liker at hun skriver sykemeldinger :/ :eek: Har fått påvist litt lavt stoffskifte (i nedre grenseland), ellers er alle prøver fine.

Jordmor viste også lite forståelse for at jeg ikke orker å jobbe, siden jeg klarer å trene. Prøvde å forklare at jeg trener en time, også sover 2-3-4 etterpå, men hun var veldig på at jeg skal jobbe.
Selv føler jeg at det beste for min og babys helse ville vært å være hjemme, samtidig føler jeg at siden jeg tross alt orker å være på jobb er det å skulke unna...

De første ukene jeg var dårlig, oppsøkte jeg lege x flere. Min fastlege var da på ferie og fikk derfor en turnus lege. Det eneste han sa til meg var at "det er sånn det er å være gravid". Jeg ble bare dårligere og dårligere, selv om jeg ble 100% sykemeldt. Jeg fikk ikke den oppfølgingen og veiledningen som jeg burde fått. Da min fastlege endelig var tilbake, fikk hun sjokk da hun så meg og la meg rett inn på sykehus.

Leger kan være noen arrogante drittsekk er om du er heldig, så stå opp for deg selv og ikke gi deg. Du vet best hva din kropp tåler!
 
100% sykmeldt jeg og pga risikosvangerskap med forkortet livmorhals og kynnere[emoji17]
Hadde vært greit om jeg ikke fikk så pes fra jobben på grunn av sykmeldingen[emoji30]
 
Back
Topp