Flere som er sykemeldt pga svangerskapskvalme?

Jente24år

Glad i forumet
jeg er sykemeldt i 3 uker. Er kvalm hele tiden, og kaster opp flere ganger iløpet av en dag... noen dager takler ikke magen å få i seg mat...
er så utrolig slitsomt å ha det sånn... og jeg klarer ikke gjøre noen ting som helst...
bare det å dusje er så slitsomt at jeg må kaste opp når jeg er ferdig :(
Flere som har det sånn? Og som evt har noen gode råd og tips for å komme seg gjennom denne tiden?

Har hatt det slik i di andre svangerskapene fra uke 5 til 12. Men denne gangen har eg tatt akupunktur bare for å prøve noe. Og har pr idag kastet opp 2 morninger etter frokost og er ikke kvalm eller trøtt. Er i uke 7. Så eg håper det fortsetter slik og at det er akupunkturen som hjelper.

Jeg hadde det slik sist. Det eneste som hjalp meg var å få i meg nok væske og sove mye. Ingenting hjalp mot kvalmen, så det eneste jeg passet på var å spise noe som var greit å kaste opp og hadde næring.

Brukte næringsdrikker (fra apoteket) basert på yoghurt. Frosset til små isbiter. Mye saftis. Litt farris og kjeks. Og gulrot. Masse lykke til - kanskje du bygger to babyer samtidig?

Brukte næringsdrikker (fra apoteket) basert på yoghurt. Frosset til små isbiter. Mye saftis. Litt farris og kjeks. Og gulrot. Masse lykke til - kanskje du bygger to babyer samtidig?
Lurt :) hehe ikke si det :p har tenkt tanken selv, men ser helst at det er bare èn spire i magen :D

Eneste som hjelper er å ligge på sofaen og ikke bevege seg når det er for ille. Men desverre ikke lett når jeg har en på 1 år hjemme. Han begynner ikke bhg før i august. Pluss jeg har ei på 7,5 år som har ferie fra skole som er hjemme [emoji173]️pluss mellomste frøkna går heldigvis i bhg fram til Sambo har ferie .

Jeg er sykemeldt nå. Kaster opp flere ganger om dagen. Brekker meg av å bare snu meg i sengen. Kjenner jeg ser litt mørkt på fe neste ukene. Hvordan går det med dere?

Jeg er sykemeldt nå. Kaster opp flere ganger om dagen. Brekker meg av å bare snu meg i sengen. Kjenner jeg ser litt mørkt på fe neste ukene. Hvordan går det med dere?
Huff å huff så kjedelig :( ikke godt å være så dårlig :( er kjempekvalm, men kaster faktisk mindre opp nå enn hva jeg gjorde for 2 uker siden.

Sykemeldt her også. Kvalmen kom snikende mellom uke 6 og 7. Nå er det bare helt utholdelig. Brekker meg mye og sliter med appetitten og spisingen. Ligger konstant på sofaen og ingenting hjelper mot kvalmen. Er nå 9+2 og skal reise på ferie på mandag med svigers. Men akkurat slik formen er nå frister det lite å ligge dårlig i et annet land..

Sykemeldt her og... ut juli i første omgang...

Jepp. Ble sykemeldt 3. Juli og er sykemeldt til 13. August [emoji20] jeg har hatt det dritt de siste 6 dagene og ligget rett ut hele dagen.

Mitt beste tips er å prøve å få i deg noe. Og sov - sov, sov, sov! Jeg er noe bedre og føler meg mest uggen idag. Hatt hele 14 timer med søvn. Prøv også å få kvalmestillende av legen. Det hjalp litt her så fikk i meg mat lettere.

Eg har vært sjukemeldt pga kvalme, men no er den neste heilt vekke [emoji1373][emoji28] Er uke 10+6 i dag [emoji4]

Tips ja [emoji85] Det hjalp meg å spisa ofta, ikkje få lavt blodsukker. Og så hjalp det å drikka sjokomelk [emoji28]

Også sykemeldt Pga kvalme og oppkast, men klart å holde det nede de siste 2 dagene. Men veldig kvalm da, er 10+3.
Enste jeg syns hjelper er å spise lite og ofte, prøvd de fleste tips men syns lite funker!
Syns også det er topp med sjokomelk, deilig for å roe ned halsen litt

Ikke pga kvalme, men fordi jeg er så utrolig sliten - masse annet som ikke har med svangerskap og gjøre! Men jeg har også begynt å bli bilsyk enten om jeg selv kjører eller sitter på, så tror det eventuelt blir neste tema på sykemeldingen! Jeg er avisbud, så passer veldig dårlig å jobbe da[emoji23]

Jeg er 20 % sykemeldt fordi jeg nesten ikke klarer å holde meg våken i 8 t på jobb. Men nå har kvalmen kommet så den siste uka før ferien kan bli morsom :)

Back
Topp