Flere som er student?

MaritS

Glad i forumet
Jeg lurer på om det er flere som har erfaring med det å vere student og gå ut i permisjon.. noen som vet hvilke rettigheter man har?

jeg er student, eller har begynt på nki nå. der er det støtte fra lånekassen.
tror det er sånn at om du har fått støtte fra lånekassa 6 mnd fra de siste 10 mnd, har du rett på permisjonspenger fra lånekassen.
det samme som du fikk de mnd du har gått gravid da.. tror jeg[:)]

Takk for svar :)
Jeg får gå på lånekassen å høre.. Planen min var å gå på skolen frem til jul, siden jeg skal ha i februar. Jeg har jo blitt støttet av lånekassen hele dette året, og vil gjerne bli støttet frem til jul også.. Men man får vel kanskje bare den summen som tilsvarer stipentet? ikke lånet? Til nå har jeg hatt fullt lån og stipend, og har dermed fått 6300 i mnd..

Eg fekk da eg fekk min første[:)] Fekk da 6000 i lån og stipend, og det vart omgjort til fødselstipend, så det slipper en å betale tilbake[:D] 

Men det spørst jo en del på inntekten til din samboer også. Hadde det ikkje hvert for min samboer sin inntekt, så hadde eg kunne fått mere.

Tusen takk for svar :)
Ja, han har god inntekt, så da får jeg kanskje ikke så mye. Hvordan gikk du frem? snakket du med lånekassen, eller gikk det gjennom NAV?

du får både stipend og lån i permisjon tror jeg ja[:)]

Jeg er også student! 1 år igjen på Økonomi og Administrasjon. Planen var å bli gravide slik at vi fikk barnet akkurat slik at jeg ikke blir ferdig[:)]

Dersom din mann tjener over 28 040 (brutto) i mnd, får du minstefødselesstipend som er på 8900kr.

I tillegg får du engangsstønad fra nav som er på kr 35 263 kr.

Vi levde på disse summene sist, og det var helt greit! Mannen tjener for bra til at jeg kan få mer eller forsørgerstipend for Eliah.