Flere som er plaget med halsbrann?

Dobbelglede<3

Betatt av forumet
Noen gode kjerringråd som hjelper?

Her er det bare melk som hjelper :-) Vet også hva som kan gi meg skikkelig halsbrann så det unngår jeg...hvis vi er tomme for melk,hihi.
Vet at Lovehearts hjelper mange.

Mazter skrev:
Er ikke voldsomt plaget enda, men har det hver kveld som oftest. Har ingen kjerringråd som virker dessverre. Sist gang var jeg ekstremt plaget og klarte ikke sove pga det. Så da tok jeg gaviscon, flytende. Det var det eneste som hjalp, selv om jeg ofte måtte opp midt på natta også for å ta det. Grusomme greier, men verdt det :p

Som jeg skulle skrevet det selv. Måtte sove maks ett kvarter etter gavisconen ellers sluttet den å virke og våknet mange ganger å måtte ta litt vann eller ny dose gaviscon for å få sove igjen.Brekker meg nesten enda av tanken på gaviscon. Ikke så plaget enda heldigvis, men har allerede ganske halsbrann nå allikevel.

Curry og annen sterk mat provoserer halsbrannen og også matvarer med tomat for min del. Ellers er det lurt å holde seg unna for store måltider før leggetid. Heller spise lite og lett. Sjokolade gjør også halsbrannen verre.Er egentlig ikke så glad i sjokolade, men har jo selvfølgelig veldig lyst på det nå for tiden.

har noe halsbrann på kveldstid....spes om jeg har spist sterk mat, krydret mat eller noe med brunost..
Pleier å hjelpe litt med banan..faktisk! eller så hjelper det jo med melk synes jeg.

Har desverre også noe halsbrann om kveldene og en sjelden gang midt på dagen. Meen det varer ikke så lenge. Men når det strekker seg ut i lengden er melk det aller beste :)Kjæresten plages også med mye halsbrann så om kveldene sitter vi med hver sitt glass melk i sengen sånn at vi får sove :P

Oh jess, har det her... :( Jeg drikker en del melk som hjelper :) men har hørt at lovehearts og mandler skal hjelpe! Ellers anbefalte legen novaluzid, fås kjøpt reseptfritt på apoteket!

Begynte få det igår. Var plaged siste månedene i forrige svangerskap og brukt Gaviscon tyggetabletter og noen tyggetabletter (Samarin?) med mintsmak som ble kjøpt på apoteket i Sverige. De fungerte!

Jeg var voldsomt plaget med det sist, men det har ikke kommet for fullt ennå. Signerer de andre her. Gaviscon smaker VONDT, men hjelper :)

mandler hjalp like godt som noe medisin på meg da jeg var gravid sist 

Terese89 skrev:
vaniljeis hjelper!

Det bare prøves

Når du nevnte vaniljeis kom jeg å tenke på når samboen svalgte bensin av misstak for et par år siden og ringte giftsentralen. De sa han enten skulle drikke tran eller spise fløteis. Gjett om det var et vanskelig valg...eller ikke!

Muffen23 skrev:
Oh jess, har det her... :( Jeg drikker en del melk som hjelper :) men har hørt at lovehearts og mandler skal hjelpe! Ellers anbefalte legen novaluzid, fås kjøpt reseptfritt på apoteket!

Novaluzid hjelper i ca en halvtime her:) Samme med gaviscon, men den andre smaker mye bedre. Halsbrannen har kicket skikkelig inn her nå. Er så ille at jeg nesten ikke får puste om jeg spiser krydret mat. Men mini reagerte på det meste med god smak når jeg ammet, så jeg spiser egentlig alt enda, siden jeg vet at jeg kan gå 8-10 mnd uten å få spise god mat sist. Og siden jeg enda brekker meg av knekkebrød og til tider av brødmat og yoghurt siden jeg tvang det imeg hele den kvalmne perioden.

har hatt det i flere uker. fløteis hjelper her.

Back
Topp