Flere som er over 40 år og gravide?

Hei og hopp:-)Er 43 år "ung" og venter baby i mai,termin 18.Stor overraskelse men alt har gått kjempe fint!Føler meg så happy og fornøyd,gubben er like glad og ei pia som gleder seg til å bli storesøster:-))
 
Stor overraskelse for oss også,var sikker på at det var cyste eller det som verre var da "kulen" på venstre side vokste så fort.Hadde blødninger de tre første månder som kom til vanlig "mens" tid så det at man skulle være gravid var ikke i mine tanker.Kom til lege og ho sa at det ikke var antydning til noe graviditet ble det en da en månder med venting før time hos gyn.Da den dagen kom var jeg så "shaky" og redd for at det var kreft,magen var helt skeiv,alt lå på venstre side.Da han så hvor "shaky" jeg var sa han at no tar vi en ting av gangen og roer oss helt.Lå der med hjertet langt oppi halsen sa han:"Jeg ser du har ei cyste som vokser."Da spurte jeg om hvordan han kunne se at det var ei voksende cyste så sier han:"Se selv."Og da jeg snudde meg så jeg ett lite baby-nurk som vinka rundt i magen på skjermen!Begynte å grine,kunne ikke tro det......Da han hadde målt fostret kom han til at jeg var 16 uker på vei!Nå er jeg 27+3 og magen er nesten helt "normal",ligger til venstre men ingen ting galt med det sier gyn!Så no nyter jeg hver en dag med en mage som vokser og er full av liv:-))Har vært på flere ultralyder og sjekket og alt ser fint ut med babyen,målt og dobbelt sjekka!Har ikke tatt duotest eller fostervannsprøve.Livet er herlig:-))
 
Jeg blir 40 år den 23 juni og har termin med nr.5 den 27 juni :)  Har barn i alder 3 år til 22 år fra før :) Så har både erfaring som veldig ung mamma og voksen mamma :)
 
Vi vurderer og forsøke på vårt 3. barn. Jeg ble 40 i januar og vi har ei jente på  6 (7 år i mai) og en gutt som blir 3 år i juni. Er skikkelig i tenkeboksen.......
 
hei;) er 10 + 3 og blir 41 i september. forventet termin 22 sept. har en datter på 14 fra før,og hadde ikke planer om en til. ble sammen med kjæresten min i sept i fjor,og trodde selv jeg var for "gammel" til å bli gravid igjen siden jeg hadde to spontanaborter for noen år siden. etter tre mnd ble jeg gravid,og vi var vel begge enig om at vi ville beholde det. selv om forholdet er ganske ferskt;) han har også to barn på 4 og 2. var på tidlig ultralyd forige tirsdag,så tydelig hjertet som slo og armer og ben som beveget seg. var helt spesielt,var jo fjorten år siden sist. men føler meg mer moden nå,så skal bli spennende å få barn nå i voksen alder. 
 
Så flott å høre at det er flere der ute som er 40+. Har hatt første IVF-forsøk i mai og det var bullseye med en gang. Jeg var litt skeptisk, jeg er jo 41 år og aldri vært gravid før. Nå er jeg siden 1 uke plutselig ´gravid´ og det føles veldig rart. Vi gledet oss så utrolig når testen var positivt, men nå er jeg egentlig bare redd for at det går galt eller at den lille fisken har et eller annet skummelt trisomi....
 
Så herlig at vi blir flere voksne gravide her 

Spennende å følge dere framover Jeg har maks 9,5 uke igjen pga. planlagt keisersnitt, så det nærmer seg med stormskritt nå...
 
Rart å kikke tilbake på denne tråden nå :-) Så engstelige som vi var, men nå vagger vi rundt i tredje trimester..... Hyggelig å se at det er så mange av oss!
 


Spirebaby skrev:
Rart å kikke tilbake på denne tråden nå :-) Så engstelige som vi var, men nå vagger vi rundt i tredje trimester..... Hyggelig å se at det er så mange av oss!


Ja ikke sant  Det nærmer seg fort for oss nå, det er vel første gang jeg håper sommermånedene juni og juli går superfort slik at det blir august... 

Er formen bra Spirebaby? Her har bekkenet begynt å krangle med meg, men ellers føler jeg meg helt topp (bank i bordet)
 
Formen er fin her også hvis man ser bort fra bekken/rygg ja! Har vært på 3D ul i dag og fått se verdens søteste lille babyjente! Fikk klump i halsen av å se på henne - totalt babyforelsket! He he :)
 


Spirebaby skrev:
Formen er fin her også hvis man ser bort fra bekken/rygg ja! Har vært på 3D ul i dag og fått se verdens søteste lille babyjente! Fikk klump i halsen av å se på henne - totalt babyforelsket! He he :)


Jeg fikk se lille frøkna på 3D ul i forrige uke, og man blir jo helt forelsket, de er så søte :) Utrolig at de ligger inne i magen og vokser og koser seg :)

Ultralydteknikken har kommet langt siden sist graviditet ja, snart 14 år siden :)

Hvor skal du føde? Jeg hører til SIV og går der til vekstkontroll med UL hver 2. uke, men blir ikke lei av å se frøkna turne rundt på skjermen ;)

Litt rart å tenke på at for ca. 14 år siden ble minstemann født om bare noen dager, i uke 30, så hver dag framover nå er spennende, krysser alt jeg har for at vi setter ny rekord denne gangen her, og holder helt til 10 dager før termin :)
 
Jeg er 7 uker gravid har termin i januar, selv fyller jeg 40 i oktober. Har ventet lenge på dette, så jeg håper veldig det skal gå bra denne gangen! (har mange SA bak meg) Fikk høre på UL i går at fosterets størrelse kun tilsvarer 5 uker, ikke 7 slik jeg vet med sikkerhet at jeg er, så det er litt i overkant spennende nå. Men jeg tviholder meg til håpet så lenge jeg kan! :-)
 
Lykke til hemmelig en..
Jeg er 5+5 nå og skal til UL om 10 dager. Det er første gang i livet mitt at jeg har lyst å hoppe over 2 måneder for å unngå denne ventingen.
 
Tiden begynner plutselig å gå fort ja 

Vi har vel alle et eller annet mål vi trenger å nå for å føle oss tryggere på at det skal gå bra, men når det først er nådd så virker det som om ukene plutselig har fått vinger ;)

Blir spennende å følge med Hemmelig en stund! og Skywalker og satser på at dere om noen mnd kan se tilbake på denne tråden og smile litt også :)
 
Det er jeg som var Hemmelig en stund! Nå har jeg kommet til 13 uker og har ikke behov for å holde det hemmelig lenger. Alt ser fint ut på UL, jeg har akkurat tatt Duotest på Riksen og alt så bra ut med den også, så nå tør vi virkelig å slippe gleden løs!
 
Gratulerer Chuma!! :)

Selv har jeg ikke vært aktiv her på en stund, ser at tråder ligger igjen som jeg svart på sist gang jeg var gravid (nå har jeg ganske tett mellom svangerskapen da) så hadde vært morsomt med mere aktivitet her :) Jeg er nå 41 år og gravid med mitt 3 barn, er i uke 5+5 tror jeg så fortsatt veldig tidlig så får se hvordan dette går. Mine andre barn fødte jeg når jeg var 38 resp 40 år, og nå blir jeg 42 innen den lille kommer. Dette var absolutt ikke planlagt, har time til å sette inn spiral og alt, men den lille er ikke mindre velkommen for det :) Kom som en sjokk men nå gleder vi oss til mars!
Er dere aktive på terminforumen?
 


Chuma skrev:
Det er jeg som var Hemmelig en stund! Nå har jeg kommet til 13 uker og har ikke behov for å holde det hemmelig lenger. Alt ser fint ut på UL, jeg har akkurat tatt Duotest på Riksen og alt så bra ut med den også, så nå tør vi virkelig å slippe gleden løs!


Gratulerer Chuma 

Så fantastisk at spiren sitter nå, husker deg fra sist...

Det er utrolig hvor fort tiden går, jeg skal ha planlagt ks på mandag 6. og kjenner virkelig nervene nå, skal bli godt å komme i mål 

Synes ikke det er lenge siden jeg var i uke 13 som du er nå, og nå kommer straks lille frøkna  Lykke til videre både Chuma og Nor09, spennende å følge dere videre i svangerskapet! 
 


Snodig skrev:


Chuma skrev:
Det er jeg som var Hemmelig en stund! Nå har jeg kommet til 13 uker og har ikke behov for å holde det hemmelig lenger. Alt ser fint ut på UL, jeg har akkurat tatt Duotest på Riksen og alt så bra ut med den også, så nå tør vi virkelig å slippe gleden løs!


Gratulerer Chuma 

Så fantastisk at spiren sitter nå, husker deg fra sist...

Det er utrolig hvor fort tiden går, jeg skal ha planlagt ks på mandag 6. og kjenner virkelig nervene nå, skal bli godt å komme i mål 

Synes ikke det er lenge siden jeg var i uke 13 som du er nå, og nå kommer straks lille frøkna  Lykke til videre både Chuma og Nor09, spennende å følge dere videre i svangerskapet! 



Håper keisersnittet gikk bra i går :) 15 dager igjen her!
 


Spirebaby skrev:


Snodig skrev:


Chuma skrev:
Det er jeg som var Hemmelig en stund! Nå har jeg kommet til 13 uker og har ikke behov for å holde det hemmelig lenger. Alt ser fint ut på UL, jeg har akkurat tatt Duotest på Riksen og alt så bra ut med den også, så nå tør vi virkelig å slippe gleden løs!


Gratulerer Chuma 

Så fantastisk at spiren sitter nå, husker deg fra sist...

Det er utrolig hvor fort tiden går, jeg skal ha planlagt ks på mandag 6. og kjenner virkelig nervene nå, skal bli godt å komme i mål 

Synes ikke det er lenge siden jeg var i uke 13 som du er nå, og nå kommer straks lille frøkna  Lykke til videre både Chuma og Nor09, spennende å følge dere videre i svangerskapet! 



Håper keisersnittet gikk bra i går :) 15 dager igjen her!


Hei,

Alt har gått over all forventning, og vår lille frøken ble født 11.46 på mandag 6. august, veide 3200 gram og var 47 lang og kjempenydelig. Til alle dere voksne mammaer som går og venter, gled dere, det er så fantastisk stort 
 
Jeg blir 41 år i oktober og er nå gravid i 17.uke. Har ei snuppe fra før på 3år. Husker jeg leste denne tråden før jeg ble gravid og ble så glad for å lese at det går fint an å bli gravid i vår alder. Kan hende det tar litt lengere tid, men ikke gi opp og ikke stress for mye med det. Formen har vært bra og ligner veldig på siste graviditet som gikk som en drøm. 
Gleeeeder meg til februarbaby!!!
 
Back
Topp