Flere som er over 40 år og gravide?

Snodig

Betatt av forumet
Jeg er 41 år og er 5u + 5d gravid. Har 4 barn fra før, mine dine og ingen våre.
Dette var absolutt ikke planlagt, trodde det var overgangsalderen som hadde begynt emoticon
Dette er både skummelt og fantastisk på samme tid. Mannen er i sjokk, ikke mye jeg får ut av han foreløpig emoticon

Noen flere som er over 40 og gravide der ute?
 
Heisann! Jeg ble 40 i sommer og er nå gravid i 4 + 1 Ganske nyoppdaget for å si det slik. Kjente symptomene allerede for fem dager siden, så det var svært gledelig da testene viste at jeg hadde rett i mine antakelser. Dette er planlagt. Jeg har to tenåringsbarn på 14 og 17 år fra tidligere forhold. Min nåværende samboer har ikke barn fra før.

Hvordan er formen din?
 
Jeg blir 40 om noen ganske få måneder. Har en 10 åring fra før av og hadde ingen planer om å få flere. Så feil kan man altså ta 
 
Gratulerer så mye med spiren. jeg er ennå prøver og vi får se hva det blir til, først må kjæresten min komme seg fra UK og over her, noe som kan ta evigheter.
 
Hei jenter

Veldig koselig å se at vi er flere, det har vært litt stille fra min kant den siste tiden, så her kommer en liten oppdatering:

På julaften fikk jeg en kjempeblødning som stoppet etter et par timer, så jeg ble lei meg og tenkte at dett var dett. Ringte ikke legevakten da jeg skulle til legen i romjula uansett, det hadde jo stoppet å blø. Alle graviditetssymtomper forsvant og jeg følte meg ikke lenger gravid.

Gjett hvem som fikk sjokk da gynekologen tok innvendig ultralyd for å se om det var rester igjen (han trodde også at jeg hadde mistet) så sa han: jeg tror du må se litt på skjermen her, her er det et bankende hjerte...

Gjett om jeg fikk sjokkemoticon

Han så rester etter en blødning som han antok hadde vært en tvilling, men at den som var igjen så fin ut.

Han fant også en vanncyste på 6 cm i den ene egglederen, og tok noen blodprøver for å sjekke denne videre, men etter den første sjokkmeldingen om at jeg fremdeles var gravid, så ble jeg ikke så skremt.

I dag skal jeg tilbake til gynokolegen og få svar på blodprøver, og kanskje ny utralyd for å se om alt ser greit ut.

Jeg regner med at alt er greit, for helt siden noen dager etter ultralyden har jeg gått og vært småkvalm store deler av dagen, trøtt og puppene er ømme og verkende igjen...
I tillegg må jeg spise hver 3. time, blir så fort sulten og fort mett

Hvordan har dere andre det, formen på topp??
 


Snodig skrev:
Hei jenter

Veldig koselig å se at vi er flere, det har vært litt stille fra min kant den siste tiden, så her kommer en liten oppdatering:

På julaften fikk jeg en kjempeblødning som stoppet etter et par timer, så jeg ble lei meg og tenkte at dett var dett. Ringte ikke legevakten da jeg skulle til legen i romjula uansett, det hadde jo stoppet å blø. Alle graviditetssymtomper forsvant og jeg følte meg ikke lenger gravid.

Gjett hvem som fikk sjokk da gynekologen tok innvendig ultralyd for å se om det var rester igjen (han trodde også at jeg hadde mistet) så sa han: jeg tror du må se litt på skjermen her, her er det et bankende hjerte...

Gjett om jeg fikk sjokkemoticon

Han så rester etter en blødning som han antok hadde vært en tvilling, men at den som var igjen så fin ut.

Han fant også en vanncyste på 6 cm i den ene egglederen, og tok noen blodprøver for å sjekke denne videre, men etter den første sjokkmeldingen om at jeg fremdeles var gravid, så ble jeg ikke så skremt.

I dag skal jeg tilbake til gynokolegen og få svar på blodprøver, og kanskje ny utralyd for å se om alt ser greit ut.

Jeg regner med at alt er greit, for helt siden noen dager etter ultralyden har jeg gått og vært småkvalm store deler av dagen, trøtt og puppene er ømme og verkende igjen...
I tillegg må jeg spise hver 3. time, blir så fort sulten og fort mett

Hvordan har dere andre det, formen på topp??

Dette var rare greier ;) Jeg hadde også en slik kortvarig blødning i går på tre-fire timer. Det var rikelig og knallrødt. Var 100% sikker på at det hadde gått galt og tok på meg nattbind da jeg la meg. Har jo lest om styrtblødninger osv, så jeg ville være på den sikre siden. Ble totalt overrumplet da jeg i dag tidlig ikke hadde blødd noen ting i natt.... Nå kommer det bare brune slintrer/utflod (beklager ordlyden...) som tegn på gammel blødning. Skal til legen i morgen tidlig og da vil jeg også få svar på hcg-prøve nr 2 som jeg tok i dag.

Superdeilig å høre at det gikk så bra med deg!! Gratulerer så masse med flott resultat :) Da er det kanskje håp her i gården også da





 
Jeg er 43 år og 13 uker på vei i dag. Jeg har også en sønn på to år, og han fikk jeg 12 dager før jeg fyllte 41, så dette blir mitt andre barn etter fyllte 40

For meg er dette et stort mirakel, for vi holdt på å forberede oss mentalt på at det ikke ville bli flere da jeg ble gravid. Jeg er jo tross alt 43 år og har hatt lett for å bli gravid før heller, men mirakelets tid er altså enda ikke forbi,

Siden jeg også har opplevd å miste et barn i magen etter 16 uker (i 2008), er jeg naturlig nok litt redd for alt som kan gå galt, men prøver nå å fortelle meg selv "når vi får et barn til" i stedet for "hvis vi får et barn til" Det blir en spennende tid, og kanskje spesielt når jeg er på tiden jeg mistet lillegutten... Alt ser i allefall veldig bra ut nå, så har jo håpet der.
 


Spirebaby skrev:


Snodig skrev:
Hei jenter

Veldig koselig å se at vi er flere, det har vært litt stille fra min kant den siste tiden, så her kommer en liten oppdatering:

På julaften fikk jeg en kjempeblødning som stoppet etter et par timer, så jeg ble lei meg og tenkte at dett var dett. Ringte ikke legevakten da jeg skulle til legen i romjula uansett, det hadde jo stoppet å blø. Alle graviditetssymtomper forsvant og jeg følte meg ikke lenger gravid.

Gjett hvem som fikk sjokk da gynekologen tok innvendig ultralyd for å se om det var rester igjen (han trodde også at jeg hadde mistet) så sa han: jeg tror du må se litt på skjermen her, her er det et bankende hjerte...

Gjett om jeg fikk sjokkemoticon

Han så rester etter en blødning som han antok hadde vært en tvilling, men at den som var igjen så fin ut.

Han fant også en vanncyste på 6 cm i den ene egglederen, og tok noen blodprøver for å sjekke denne videre, men etter den første sjokkmeldingen om at jeg fremdeles var gravid, så ble jeg ikke så skremt.

I dag skal jeg tilbake til gynokolegen og få svar på blodprøver, og kanskje ny utralyd for å se om alt ser greit ut.

Jeg regner med at alt er greit, for helt siden noen dager etter ultralyden har jeg gått og vært småkvalm store deler av dagen, trøtt og puppene er ømme og verkende igjen...
I tillegg må jeg spise hver 3. time, blir så fort sulten og fort mett

Hvordan har dere andre det, formen på topp??

Dette var rare greier ;) Jeg hadde også en slik kortvarig blødning i går på tre-fire timer. Det var rikelig og knallrødt. Var 100% sikker på at det hadde gått galt og tok på meg nattbind da jeg la meg. Har jo lest om styrtblødninger osv, så jeg ville være på den sikre siden. Ble totalt overrumplet da jeg i dag tidlig ikke hadde blødd noen ting i natt.... Nå kommer det bare brune slintrer/utflod (beklager ordlyden...) som tegn på gammel blødning. Skal til legen i morgen tidlig og da vil jeg også få svar på hcg-prøve nr 2 som jeg tok i dag.

Superdeilig å høre at det gikk så bra med deg!! Gratulerer så masse med flott resultat :) Da er det kanskje håp her i gården også da






Hei Spirebaby

Jeg krysser det jeg har for at det har gått bra hos deg også, hold oss oppdatert, og masse lykke til!
 
Helt utrolig! Samme historie her med blødning i noen timer, men allikevel et bankende hjerte å se i dag!Høye hcg-verdier og mulig en mistet tvilling, men en liten spire lever allikevel.Tusen takk for gode ord og omtanke dere!
 


Spirebaby skrev:
Helt utrolig! Samme historie her med blødning i noen timer, men allikevel et bankende hjerte å se i dag!Høye hcg-verdier og mulig en mistet tvilling, men en liten spire lever allikevel.Tusen takk for gode ord og omtanke dere!

Hipp hipp hurra Spirebaby

Har tenkt på deg i hele dag, så dette var fantastiske nyheter
 


Spirebaby skrev:
Helt utrolig! Samme historie her med blødning i noen timer, men allikevel et bankende hjerte å se i dag!Høye hcg-verdier og mulig en mistet tvilling, men en liten spire lever allikevel.Tusen takk for gode ord og omtanke dere!

Åh nå ble jeg glad! Har tenkt så mye på deg den siste tiden.
*Blunker gledestårer* (jada, bare litt lettpåvirkelig for tiden) 
 
Jeg ble 40 i desember og er 24 uker på vei med min første :)
 
hei
 
40 år og er 38 uker på vei md mitt første barn. Hadde en spontanabort i 2010. (5uker)fyller 41 i februar. Men har temin med jenta mi 3 dager før :)
 
Hei

Er i uke 31 med barn nr 2 og fyller 42 på seinhøsten i år. Nr 1 kom 3 mnd før min 40 års dag Føler meg utrolig priveligert som får oppleve dette og det attpåtil i min alder!
Lykke til inn til mål damer, bare å glede seg stort på det som venter
 
Jeg er 41 år og 11+5 med mitt første barn ,termin 16 august.
Kvalmen har gitt seg nå,så formen er fin ,bare trøttere enn vanlig...
 
Så morsomt at det er mange som lykkes med å bli gravide over 40! Jeg blir selv 40 i oktober, og prøver på å bli gravid - har nettopp hatt mitt 5 ivf forsøk og fikk satt inn et egg i dag. Veldig spennende uker som venter meg nå! Lykke til dere andre også! :-)
 


Chuma skrev:
Så morsomt at det er mange som lykkes med å bli gravide over 40! Jeg blir selv 40 i oktober, og prøver på å bli gravid - har nettopp hatt mitt 5 ivf forsøk og fikk satt inn et egg i dag. Veldig spennende uker som venter meg nå! Lykke til dere andre også! :-)


Hei Chuma.Jeg har også to sifret antall med ivf bak meg,og har nå endelig lyktes etter nesten 10 år med prøving.Lykke til med rugingen,og jakten på søsken til William Elias !
 
Jeg er litt over 42 og helt ny i dette forumet. Er nå gravid 4+3 etter IVF-forsøk på CfC i København. Litt tidlig enda til at jeg stoler på at dette virkelig blir noe av, prøver å være litt realistisk for ikke å få en altfor stor nedtur senere. Men to tester de siste to dagene har i hvert fall vist at det sitter en spire der foreløpig...

Har hatt to prøverørsforsøk med min eks tidligere, og to inseminasjonsforsøk alene det siste halvåret. Dette er mitt første alene-forsøk med IVF; har brukt anonym donor. Litt skummelt å gjøre dette alene, men det er jo mange som har fikset det før meg...
 
Back
Topp