Flere som er nattevakt?

Nattemamma

Blir kjent med forumet
Jeg jobber kun nattevakter som sykepleier og det gjorde jeg med første også, faktisk ut uke 35.
Men nå kjenner jeg at jeg ikke klarer det like lenge denne gangen. Jeg ser for meg å snakke med Jordmor og kanskje gå ned i stilling slik at jeg slipper å jobbe 3 på rad..
Det er ikke de tunge løftene eller arbeidet som er vanskelig, men jeg er så trøtt og orker ikke å ta meg av hjemmet mitt.. Og ligger på sofaen, noe jeg vanlugvis aldri gjør.. Men er det god nok begrunnelse tro for å gå litt ned i stilling tro? Er i uke 21 nå og ser for meg å gå ned etter uke 24..

Tror det kommer veldig an på hvilken lege du møter på egentlig. Men er i alle fall ingen vits i å slite seg helt ut. Jobba til uke 37 med forrige, fordi jeg skulle være så flink, men er jo ingen som takker deg for at du sliter deg helt nedpå felgen, så tror jeg gir meg tidligere denne gangen om jeg blir like utslitt som sist. Ta det opp på kontroll, så får du sikkert noen gode råd :)

Tror det kommer veldig an på hvilken lege du møter på egentlig. Men er i alle fall ingen vits i å slite seg helt ut. Jobba til uke 37 med forrige, fordi jeg skulle være så flink, men er jo ingen som takker deg for at du sliter deg helt nedpå felgen, så tror jeg gir meg tidligere denne gangen om jeg blir like utslitt som sist. Ta det opp på kontroll, så får du sikkert noen gode råd :)
Kjenner så godt til det at man skal være så flink! Men uke 37 det var godt gjort.. Wow sier bare jeg, men så har man ingen ting igjen når man sitter der med babyen og er utslitt.. Nei jeg må bare kjenne etter. Jeg får snakke litt med jordmora på kontroll og se
Jobber du også natt?

Har en 80% nattevaktstilling som sykepleier. Denne uken fått 28% sykemelding sånn at jeg kan gå hjem kl 05. Håper det skal føre til litt bedre søvn på dagtid samt kortere innhentningstid sånn at jeg kan få et overskudd på fridagene [emoji4] for min del føler jeg det er lengden på vakten og ikke nødvendigvis antall vakter som er verst

Jeg går skift, men når jeg er gravid nekter jeg å jobbe natt. De to forrige svangerskapene fikk jeg innvilget svangerskapspenger for nattskiftene, så da hadde jeg fri mens skiftet mitt jobbet. Dette hjalp jordmor meg med å søke. Man må ha skriftlig fra jordmor eller lege at de anbefaler ikke gravide å jobbe natt. Denne gangen har jeg fått ordnet på jobben at jeg går 100% dagtid i graviditeten :-)

Har en 80% nattevaktstilling som sykepleier. Denne uken fått 28% sykemelding sånn at jeg kan gå hjem kl 05. Håper det skal føre til litt bedre søvn på dagtid samt kortere innhentningstid sånn at jeg kan få et overskudd på fridagene [emoji4] for min del føler jeg det er lengden på vakten og ikke nødvendigvis antall vakter som er verst
80% på natt det står det respekt av! Du har nå fått tilpasset deg, det er bra.. Tror ikke dette hadde være mulig på min jobb.. Håper dette fungerer for deg

Last edited:
Jeg går skift, men når jeg er gravid nekter jeg å jobbe natt. De to forrige svangerskapene fikk jeg innvilget svangerskapspenger for nattskiftene, så da hadde jeg fri mens skiftet mitt jobbet. Dette hjalp jordmor meg med å søke. Man må ha skriftlig fra jordmor eller lege at de anbefaler ikke gravide å jobbe natt. Denne gangen har jeg fått ordnet på jobben at jeg går 100% dagtid i graviditeten :)
Dette var også en løsning.. Bra det ordnet seg for deg denne gangen også! Her er det uaktuelt å gå over på dag, men håper jordmor/lege og sjefen lytter til meg.. Men frem til uke 24-26 skal det gå bra.. Så ser jeg for meg 1—2 vakter frem til uke 30+ også en ig en vakt til jeg ikke klarer mer..

Kjenner så godt til det at man skal være så flink! Men uke 37 det var godt gjort.. Wow sier bare jeg, men så har man ingen ting igjen når man sitter der med babyen og er utslitt.. Nei jeg må bare kjenne etter. Jeg får snakke litt med jordmora på kontroll og se
Jobber du også natt?
Jobber bare på dagtid, og ganske fleksibel jobb, så da er det jo mye lettere å holde seg på jobb lenge. All respekt til dere som klarer å jobbe nattevakter! Var med på en sen middag med jobben i går, og det var nok til at kroppen straffer meg med kvalme og svimmelhet i dag, så tviler på jeg hadde kommet så langt i et nattevaktyrke :p

Jobber bare på dagtid, og ganske fleksibel jobb, så da er det jo mye lettere å holde seg på jobb lenge. All respekt til dere som klarer å jobbe nattevakter! Var med på en sen middag med jobben i går, og det var nok til at kroppen straffer meg med kvalme og svimmelhet i dag, så tviler på jeg hadde kommet så langt i et nattevaktyrke :p
Signerer denne. Hadde ikke holdt ut med kveldsjobbing engang.

Noen tåler det bedre enn andre, men kjenner at jeg fungerer dårlig mellom barnehagelevering og kl 12+ :dead: i dag var planen å ta helgevasken men når jeg daffer frem til over 12 så får jeg ikke gjort alt jeg tenkte..

Noen tåler det bedre enn andre, men kjenner at jeg fungerer dårlig mellom barnehagelevering og kl 12+ :dead: i dag var planen å ta helgevasken men når jeg daffer frem til over 12 så får jeg ikke gjort alt jeg tenkte..
Sånn blir det bare av og til. Her hoper det seg også opp med ugjorte gjøremål pga lavt energinivå. Man må bare prøve å ikke få for dårlig samvittighet over det, men må innrømme jeg går på noen grinesammenbrudd innimellom der kjæresten må høre på sytinga mi om hvor lite jeg føler jeg strekker til på jobb, som mor, og i huset :P

Sånn blir det bare av og til. Her hoper det seg også opp med ugjorte gjøremål pga lavt energinivå. Man må bare prøve å ikke få for dårlig samvittighet over det, men må innrømme jeg går på noen grinesammenbrudd innimellom der kjæresten må høre på sytinga mi om hvor lite jeg føler jeg strekker til på jobb, som mor, og i huset :p
Ja kjæresten får prøvd seg litt han å.. Jeg brøt sammen en dag fordi jeg ikke orka å lag middag, Da sa han kjære nå tror jeg du har litt horomoner .. En dag uten middag går nok veldig bra

Back
Topp