Flere som er mer nervøse i 3. trimester?

S92

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Merker at jeg er mer nervøs i 3. trimester enn de tidligere. Noen som kjenner seg igjen? Jeg kjenner bra med liv hver dag, så jeg er EGENTLIG ikke nervøs for at noe skal være galt. Men det er variasjoner fra dag til dag på hvordan det kjennes – siden hun fortsatt snur seg mye rundt der inne.

Håper hun snart snur seg med hodet ned og blir liggende sånn, for da kjennes sparkene og bevegelsene så mye tydeligere :dead: Blir sliten av å skulle følge sånn med, og skulle gjerne hatt en ctg om dagen på dette tidspunktet :laughing002 Er i uke 30 nå.

Jeg ble mer og mer nervøs sist svangerskap, men denne gangen er jeg mer avslappet :bag:

Jeg ble mer og mer nervøs sist svangerskap, men denne gangen er jeg mer avslappet :bag:
Høres deilig ut! Merker jeg må jobbe mye med meg selv. Er jo første svangerskap så har ikke noe å sammenligne med – og merker jeg blir mer nervøs i dagene før jeg skal til jordmor o_O Skal hjem og spise en mengde sjokolade etter jobb, og håpe hun turner seg rundt i en stilling som roer nervene mine. Hehehe

Høres deilig ut! Merker jeg må jobbe mye med meg selv. Er jo første svangerskap så har ikke noe å sammenligne med – og merker jeg blir mer nervøs i dagene før jeg skal til jordmor o_O Skal hjem og spise en mengde sjokolade etter jobb, og håpe hun turner seg rundt i en stilling som roer nervene mine. Hehehe
Jeg var selv på sjekk av liv to ganger sist svangerskap, ingen så langt denne gangen. Sist gang hadde jeg morkaken foran og kjente lite liv, denne gangen har jeg den bak og kjenner mye liv hele tiden. Men jeg tar meg selv i å tenke det verste hvis baby er rolig i en time eller to :hilarious:

Jeg var selv på sjekk av liv to ganger sist svangerskap, ingen så langt denne gangen. Sist gang hadde jeg morkaken foran og kjente lite liv, denne gangen har jeg den bak og kjenner mye liv hele tiden. Men jeg tar meg selv i å tenke det verste hvis baby er rolig i en time eller to :hilarious:
Ja samme her! Rister på magen for å få respons :laughing002 stakkars. Kommer til å være så lei av meg fra dag 1!

Jeg blir faktisk tryggere og tryggere. Det skal ikke så mye til for å bli bekymret for om jeg virkelig har kjent like mye liv som vanlig en dag, men generelt er jeg tryggere på å for eksempel ta avgjørelser, trene hardere og la meg selv bli sliten - uten å være redd for at det skal være skadelig for baby. Avbestilte også en ekstra oppfølging hos jordmor som hun mente jeg skulle ha, men som jeg selv følte ble overflødig fordi jeg allerede hadde blitt fulgt opp på sykehuset. Helt avslappet blir man veldig aldri igjen, men greit å slippe å føle seg konstant engstelig.

• Liker
Reactions: S92
Jeg er ganske bekymret og grublende av natur, og merker at svangerskap er fryktelig tungt for psyken min. I forrige svangerskap var jeg veldig redd nesten hele tiden, og var alt for mange ganger på sjekk hos føden, fordi jeg var redd for liv. Han lille i magen er heldigvis mer aktiv en storesøsteren, og det roer meg litt! Men skal lite til før jeg blir stresset! Kunne så ønske at jeg hadde klart å bare nyte tiden og ordentlig glede meg til han kommer ut

Back
Topp