Flere som er matlei?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Hei! Her sliter jeg skikkelig med å få ned normal ny om dagen. Har kun lyst på vannis, frukt og drikke.

Flere som sliter med det samme, og evt har tips til andre ting man kan spise:)?

Ja, sliter litt her også :/

Klarer litt frukt, eple med kanel, pære og slikt. Frokostblanding har smakt greit i det siste :) ellers holder jeg en knapp på sandwicher og salater, fordi det er så lett å lage og spise :p

Ja sliter med det samme. Mannen min vil gjerne grille når det er fint vær, men jeg har virkelig ikke lyst på NOE kjøtt. Noe fisk er ok syns jeg, men helst bare hvit..

Ellers går det i brødskiver med gulost, og moreller og nektariner. Jeg er veldig glad i moreller til vanlig også, men nå er det det egentlig helt absurd godt hehe..

Syns også all slags is fortsatt er godt.

Spiser litt mer enn det som er nevnt over altså, så er nok ganske godt "innafor" sånn variasjonsmessig. Men det er enormt lite jeg faktisk har lyst på...

Lite matlyst her også. Noen dager må jeg le litt av meg selv, snakk om å sulte forran matboksen. Ingenting frister!

Men jeg har noen ting jeg koser meg med fremdeles (i tillegg til ulike varianter av is):
- Tomat og mozarella-salat (mozarella er heldigvis en fersk ost) lagvis med basilikumolje og en god balsamico på. Spiser det uten noe annet eller som tilbehør til ovnsbakt laks.
- Biolayoghurt med jordbær, blåbær, havregryn eller en granola og finhakket, mørk sjokolade.
- En neve mandler/ andre usaltede nøtter.
- En tallerken havregrøt er fast formiddagsmat her, med 1-2 spiseskjeer linfrø for magens skyld. Og hvis jeg ikke har lyst på, så innvilger jeg meg heller litt ekstra sukker på. Havregrøt med sukker er uansett bedre enn om jeg 15min senere heller hadde forsynt meg med enda en is... :rolleyes:

Skikkelig matlei her også. Eneste jeg har lyst på er frukt og bær, hadde samme craving da jeg ventet første☺️

Skikkelig matlei jeg også..
Har noen oppskrift på en god sammensetning av salat? Fikk lyst på det i dag :)

Jeg er også mat lei. Har bare lyst på "søppel" mat, alt som er lettvint..
Pepsi max og vannmelon...
Jeg kommer til å ese ut no:-)
Og så spiser jeg mye oftere og mindre, om jeg spiser for mye kommer det opp igjen..

Skikkelig matlei jeg også..
Har noen oppskrift på en god sammensetning av salat? Fikk lyst på det i dag :)
Kan ha salat med kylling. Hiv oppi litt valnøtter, melon, mandariner, ristede mandelflak osv. Uendelig med muligheter. Her blir det kjedelig isberg mix siden jeg må holde meg unna alt som er sommerlig, søtt, friskt og herlig. Håper dia kurset i morgen gir meg flere muligheter:p

Sulten hele tida, men blir matlei siden jeg ikke kan spise noen godt pga blodsukkerissues :(

Ja derfor blir det til at jeg spiser bare forde jeg må få i meg noe... Ingenting smaker, eller frister.

Glad gulrøtter, nektariner, Tomater, og plommer kan hjelpe meg og få i meg noe lyst betont som faktisk smaker :)

Matlei til beinet her og :/

Soiser i snitt 3-4 saftis hver dag... og masse isbiter!!!

Ellers har jeg bare lyst på bakevarer og drittmat :/

Ja, skikkelig matlei.. Stort sett kun frokostblanding med surmelk (og jeg som ikke likte surmelk før engang, nå er jeg helt hekta!), eller is eller hva som helst med jordbær.. :) alt annet blir bare æsj:p

Nei blir ikke matlei.......
fordi jeg ikke trenger å lage den selv.
Det er mannen som lager mat her og idag fikk jeg Stekt lammelår marinert med fersk rosmarin og hvitløk. Tilbehør salat og french fries.

Nei blir ikke matlei.......
fordi jeg ikke trenger å lage den selv.
Det er mannen som lager mat her og idag fikk jeg Stekt lammelår marinert med fersk rosmarin og hvitløk. Tilbehør salat og french fries.
Snill man du har! Og heldig med en som er flink til å lage mat!

Ikke egentlig matlei, men tørr ikke spise så mye pga magesyre helvete!! :( (går på medisiner, men redd likevel).

Så det blir ikke så variert kost om dagen!

Back
Topp