Flere som er listemennesker?

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
Jeg og mannen er aktive brukere av Google Docs/Drive. Der kan vi opprette og dele dokumenter, lister etc. og de kan lese og endres på via Ipad og mobil i tillegg til data :) Når vi begge er listemennesker så er det midt i blinken for oss! :D

Nå har jeg nettopp opprettet 3 nye lister:

- Lillesøster_TODO
- Lillesøster_fødebag
- Lillesøster_handleliste

Fra før har vi (bl.a.) dokumentet Navn_lillesøster der.

Har hatt utallige lister der før ifbm. planlegging av hytteturer, bryllup, dåp etc.

Gull verdt mtp. å holde kontroll, synes jeg :D Flere som oss?

Last edited:
Er det vanskelig å opprette?
Jeg skriver alt for hånd, men hadde vært fint å hat noe og dele med mannen.

Det hørtes genialt ut :D Jeg elsker lister, er verre med gubben. kan den brukes på Android også? Vi er jo Samsung brukere ;)

Er det vanskelig å opprette?
Jeg skriver alt for hånd, men hadde vært fint å hat noe og dele med mannen.

Ikke vanskelig! Har du en gmail- eller annen google-konto fra før? Hvis ikke må du opprette det underveis.

Gå til docs.google.com (eller drive.google.com - er visst det samme blitt). Får opp "Add account" eller/og "create an account" om du ikke har konto. Når du er innlogget kan du bare opprette (create) et dokument. Vi bruker mest regneark (spreadsheet). Skriv i vei og så kan man dele dokumentet med andre google-kontoer. Hvis mennene heller ikke har konto, kan de like lett opprette det ved å gå på samme adresse og "add/create an account".

Appen man laster ned til mobil/nettbrett heter Google Drive :) Ikke så enkelt å editere med farger og sånn på mobil da, men fullt fungerende om man holder det enkelt.

Det hørtes genialt ut :D Jeg elsker lister, er verre med gubben. kan den brukes på Android også? Vi er jo Samsung brukere ;)

Ser sånn ut. Google drive er appen du leter etter da :)

Kan sikkert lage bruker og alt fra appen også, men det har jeg ikke prøvd.

Ja, og så er det selvfølgelig gratis da :) Vi har brukt det i maaange år.

Ikke vanskelig! Har du en gmail- eller annen google-konto fra før? Hvis ikke må du opprette det underveis.

Gå til docs.google.com (eller drive.google.com - er visst det samme blitt). Får opp "Add account" eller/og "create an account" om du ikke har konto. Når du er innlogget kan du bare opprette (create) et dokument. Vi bruker mest regneark (spreadsheet). Skriv i vei og så kan man dele dokumentet med andre google-kontoer. Hvis mennene heller ikke har konto, kan de like lett opprette det ved å gå på samme adresse og "add/create an account".

Appen man laster ned til mobil/nettbrett heter Google Drive :) Ikke så enkelt å editere med farger og sånn på mobil da, men fullt fungerende om man holder det enkelt.

Tusen takk det skal jeg forsøke og sette opp i morgen. Både jeg og mannen har gmail, så burde ikke være noe problem!

Jeg bruker en gratis app som heter notes eller noe hvor jeg skriver ned ting jeg skal huske. Blant annet hva jeg skal ha i fødebagen og handlelister til butikken. De kan ikke delers, men jeg har ikke behov for det heller.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg elsker lister! Liker å lage dem for hånd haha, ellers bruker jeg iPhonen, det som heter Påminnelser, der lager jeg ulike lister med ulike farger osv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker også notes :-) Veldig enkel å lage lister på! Har også brukt google flere ganger, men savner en å dele det med... Jeg elsker lister, men gubben får helt panikk med en gang han ser en liste, ihvertfall hvis det er noe som må gjøres på den lista :-P

Jeg bruker også notes :-) Veldig enkel å lage lister på! Har også brukt google flere ganger, men savner en å dele det med... Jeg elsker lister, men gubben får helt panikk med en gang han ser en liste, ihvertfall hvis det er noe som må gjøres på den lista :-P
Brukt notes litt på mobilen, men er ikke helt fornøyd med den ;) Skal laste ned den appen som HI nevnte, og håper jeg får gjort det samme med gubben. Han har nemlig også listeskrekk :p

Jeg er faktisk så glad i lister at jeg lager liste når jeg gjør rent i huset også. Er så gøy å krysse av for hver lille ting jeg er ferdig med :-P

Jeg er faktisk så glad i lister at jeg lager liste når jeg gjør rent i huset også. Er så gøy å krysse av for hver lille ting jeg er ferdig med :p

Jeg også! Kanskje en smule ekkelt, men... Var et insekt i vinduskarmen som jeg kvidde meg for å ta. Det ble så mye lettere da jeg først hadde skrevet det ned på en liste :laughing002

Jeg også! Kanskje en smule ekkelt, men... Var et insekt i vinduskarmen som jeg kvidde meg for å ta. Det ble så mye lettere da jeg først hadde skrevet det ned på en liste :laughing002

Haha, så bra laughing7 Alt blir enklere med lister ja ;)

Hihi, da ble det jo noe som måtte gjøres - og som kan strykes ut etterpå :D Kanskje jeg skal gjøre det neste gang jeg oppdager en stor edderkopp her og mannen ikke er hjemme ;)

Gøy at det er flere listomane :D
Elsker lister og kan skrive ned lister på nesten alt :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp