Flere som er kvalme og kaster opp??

Lulu83

Andre møte med forumet
Jeg må bare innrømme at jeg begynner å bli litt lei av å være dårlig nå! Jeg er kvalm stort sett hele dagen og kaster opp flere ganger om dagen.Dette har pågått i snart 2 og en halv uke. Har prøvd stort sett alle råd som jeg har sett her inne mot kvalme, men ingen har hjulpet meg noe særlig, bortsett fra å sove. Men kan jo ikke sove hele dagen heller?  Føler ikke at jeg får spist så veldig sunt (som alle sier at en må gjøre når man er gravid) pga at jeg ikke har så stor matlyst og spiser det jeg har lyst på.
Jeg er heldigvis 100% sykemeldt, for jeg har veldig lite overskudd. Føler meg egentlig litt ubrukelig og nytteløs.

Er det noen flere som sliter?

Sånn var jeg sist svangerskap. Raste ned i vekt. Kasta opp så og si hver dag i nesten fire måneder :-( men, bank i bordet, har ikke kasta opp i dette svangerskapet. Nå er jeg bare "uggen" Jordmor ga meg akupunktur som hjalp endel, samt reisesyketabletter. Håper du blir bedre snart ;-)

åjada. jeg er også kvalm hver dag. men ser ut som seaband og ingefær hjelper meg litt så har bare kastet opp 2 dager hittil. men vært kvalm nesten hver dag siden uke 4 :/

Jeg har kastet opp hver eneste dag i 5 uker nå. Er så leiiii :( Ikke får jeg sove om natten heller, så formen er helt elendig! Og som du sier, det at gravide skal spise sunt... Skiver med smør på klarer jeg å holde på, men både frukt og grønnsaker kommer rett opp igjen. I dag sto jeg på kjøkkenet og brakk og brakk meg mens jeg lagde grønnsakssuppe. Da jeg endelig hadde klart å få ned litt suppe, tok det ikke lange tiden før alt kom opp igjen. Det var liksom dråpen... Jeg grein resten av ettermiddagen, huff... Jeg spydde så mye at jeg fikk skikkelig hodepine :( Lurer så på hvor lenge dette vil vare. Har heldigvis en snill mann som lager skive med smør på til meg annenhver time. Hadde virkelig ikke klart meg uten han.

Jeg kjenner meg så godt igjen i det å føle seg ubrukelig og hjelpeløs. Mannen har måttet trøste meg halve kvelden mens jeg har grått og hulket at jeg føler meg så ubrukelig og har så dårlig samvittighet for at han må gjøre alt.

Masse god bedring til deg Lulu83. Måtte dette gå over FORT!

Off, god bedring! 

Her har jeg mye halsbrann og er litt uggen, men det er ikke noe jeg vil klage på da jeg vet at det kan være så mye værre! :p

Åh, føles litt feil å skrive dette, men jeg ble så glad når jeg leste dette innlegget! Har vært ordentlig dårlig 1 mnd tid nå, til og med sovet på badet ett par netter. Spyr til alle døgnets tider og sliter med å få i meg mat selv. Alle rundt meg rosemaler graviditeten dem har hatt, mens jeg føler meg helt jævlig, sliten ,frustrert,trøtt og lei..... Er 50% sykmeldt, prøver 1 uke til før jeg sykmelder meg 100%. Har prøvd ingefærte, ingefærøl, gaviscon, men ingenting hjelper. Har gått med pressarmbånd fra apoteket i 2 uker nå, hjelper vel kanskje litt på meg. Tørr ikke ta dem av i tilfelle :p Andre råd taes imot med stor glede!

Nå er jeg bare kvalm og kaster ikke opp. 
Jeg synes utrolig synd på dere og enda mer når jeg leser dere tenker så mye på kostholdet opp i alt dette. Jeg tror dere først og fremst skal tenke på å få i dere mat, tar dere vitaminer til gravide i tillegg så tror jeg dere får dekket det meste av vitamin/mineral inntaket der. Herregud, du kan ikke stå å lage grønnsaksuppe i den formen du er i lissom, jeg grøsser bare ved tanken.

Kvalmen kom da jeg var drøyt tre uker på vei og jeg begynte å kaste opp da jeg var syv uker på vei. Nå ble det så ille at jeg er på vei til legen for å be om sykemelding. Jeg klarer ikke å gjøre jobben min når jeg kaster opp så mye.

Jeg har begynt igjen nå.... Når jeg har kommet til 1 2 uker, og alle andre stort sett blir bedre, da begynner jeg. Slik var det sist også. Generelt uvel og kvalm, men har jo lyst på mat helt til jeg begynner å spise, da føles det som om maten vokser i magen og jeg brekker meg og kaster  opp det lille jeg har  spist.  Jeg synes forferdelig synd på de som gjennomgår dette i flere måneder....

Uff ja sånt er slitsomt. Har nå kastet opp siden jeg var 3 uker på vei og er nå 10 pluss 5 i dag. Sist gang kastet jeg opp til jeg var 30 uker med et opphold på 5 uker og pån igjen de resterende 5 ukene. Jeg håper ikke det skjer denne gangen for det er slitsom nok som det er å fly etter en snart 2 åring her hjemme.

Litt godt å høre at det er flere som sliter, men skulle ønske at alle slapp unna dette. Jeg tror jeg har sprengt blodkar på øyet på grunn av oppkastingen, for det var helt rødt i bunnen av øyet når jeg sto opp i dag. Har ikke noen annen forklaring på det.
Jeg har også en fantastisk mann som lager middag og rydder opp, vet ikke hva jeg hadde gjort uten han? Han er jo litt lei av at jeg bare vil være hjemme og vil at vi skal finne på noe med noen en dag. Men jeg føler egentlig ikke for å omgå så mange akkurat nå. Hvis jeg plutselig får brekninger eller må kaste opp så vil jeg helst være hjemme for meg selv. Så føler jeg også litt på at jeg ikke klarer å glede meg noe særlig over graviditeten akkurat nå når jeg er dårlig. Og da er det ikke så moro å treffe folk som vet det og er i ekstase over at vi skal ha barn.
Det skal ikke være bare enkelt! :-p

Håper alle som sliter blir bra snart! Klem til alle :-)

Har kastet opp en gang tidlig i sv. skapet. Sånn rundt 6 uker. Har også vært litt uggen, men ikke noe mer enn det.

Men nå - etter 12 uker er jeg blitt kjempekvalm og kaster opp. Skjønner ingenting!! Kan hende det er fordi jeg er alene med ungene denne uken, sover dårlig o.l - og kanskje rett og slett er veldig sliten, noe morro er det ikke nei =(

Jeg begynte med kvalme/oppkast i uke 7 frem til litt over uke 12, kjenner ikke så mye nå lengre :) :)

Veldig godt og lese att man ikke er alene.Føler meg utslitt allerede av og være kvalm og utslitt hele døgnet:(   Kan ikke se noe positivt i dette enda, det er langt fra kos som andre forklarer. Kaster opp alt jeg har i meg vått og tørt. morgenkvalme er en vits her er det døgn kvalme... 

Takk da har jeg klaget av meg hehehe :P

Huff. Vil bare ønske det god bedring. Eller blir vel feil det også, for du er jo ikke syk. Håper i alle fall du snart kommer deg, og blir kvitt kvalmen. Jeg var litt plaget med de to yngste, men denne gangen har jeg kun slitt med matlysten. MEN i dag måtte jeg snakke i den store telefonen etter at jeg var komt på jobb. Er heldigvis vask på do, så håper ikke noen hørte meg...

Back
Topp