Flere som er kvalm enda?

MissMarge

Betatt av forumet
Er fortsatt sykemeldt pga kvalme og generell dårlig form. At det skal kalles morgenkvalme er uforståelig for meg. Her er jeg for tiden mest kvalm om kveldene. Det ender som regel med at jeg går å legger meg, istede for å spy opp dagens måltider. Er så utrolig lei. Jeg elsker å sitte oppe om kveldene, men det har jeg knapt gjort siden april pga den hersens kvalmen. Holder ut til ungene er i seng, men da er set leggetid for meg også.
Flere som fortsatt sliter med kvalme.

Har slitt med ekstrem svangerskapskvalme de første mnd.. Nå er d heldigvis bedre, men er fortsatt kvalm på morgenen og utover dagen, ca hver dag.. L.E.I! Spyr/brekker meg også daglig:hungover: så du er ikke alene ☺

Har slitt med ekstrem svangerskapskvalme de første mnd.. Nå er d heldigvis bedre, men er fortsatt kvalm på morgenen og utover dagen, ca hver dag.. L.E.I! Spyr/brekker meg også daglig:hungover: så du er ikke alene ☺

Så "godt" å høre, om jeg kan si det slik..
Unner virkelig ikke andre den kvalmen her, men det hjelper at andre også sliter med det samme.
Det er liksom ingen i min omgangskrets som har eller er så dårlig når de er gravid, så det føles urettferdig. I tillegg er dette 4.svangerskap og jeg går med konstant dårlig samvittighet ovenfor de 3 barna vi allerede har.
Brekker meg av ren klesvask jeg, det er topp, haha.

Jepp :-/ Var bra i to uker nå i juli men nå er det søren meg på igjen:-/ Er 23+4 og ser desverre ikke for meg at jeg kommer til å bli kvitt det før de er ute :-( Har slitt med hyperemesis siden uke 6 :-/

Jepp :-/ Var bra i to uker nå i juli men nå er det søren meg på igjen:-/ Er 23+4 og ser desverre ikke for meg at jeg kommer til å bli kvitt det før de er ute :-( Har slitt med hyperemesis siden uke 6 :-/

Kommet like langt vi da :)
Er nok ikke kvitt det før babyn er ute her heller, snakker av erfaring. Berget til uke 8 den gangen her, men da kom det for fult også.

Nja, er ikke kvalmen hver eneste dag, men jeg merker at jeg ikke er helt kvitt den enda! Jeg brekker meg óg veldig lett, er 23+1 nå

Spyr og brekker meg hver dag fremdeles. Uke 28 nå. Men er ikke så kvalm lenger.

Så "godt" å høre, om jeg kan si det slik..
Unner virkelig ikke andre den kvalmen her, men det hjelper at andre også sliter med det samme.
Det er liksom ingen i min omgangskrets som har eller er så dårlig når de er gravid, så det føles urettferdig. I tillegg er dette 4.svangerskap og jeg går med konstant dårlig samvittighet ovenfor de 3 barna vi allerede har.
Brekker meg av ren klesvask jeg, det er topp, haha.
Jeg blir kvalm og tett i pusten av klærne til bonusbarna som moren deres vasker med parfymert vaskemiddel:-/ har astma fra før, og blir kjempetett av å vaske/håndtere klærne dems:-( reagerer alltid på det, men nå blir jeg mye verre og kvalm i tillegg. Som en bonus så lukter det sånn på rommene deres også, så hvis en av dørene der står oppe i andre etasje blir jeg dårlig nede i 1. etasje:'-( sinnsykt frustrerende!

Oh yes. Prøvde meg uten Phenergan et par dager for å se om jeg var komt over kvalmen. Men nei.. Den kom bølgende ja! Så jeg holder meg til medisinen en stund til. Hjelper veldig mot kvalmen min hvertfall :) Godt å kunne fungere og klare å spise noe! :)

Oh yes. Prøvde meg uten Phenergan et par dager for å se om jeg var komt over kvalmen. Men nei.. Den kom bølgende ja! Så jeg holder meg til medisinen en stund til. Hjelper veldig mot kvalmen min hvertfall :) Godt å kunne fungere og klare å spise noe! :)

Tar Afipran enda jeg også. Har prøvd uten, men da blir jeg kjempekvalm og går å brekker meg... Men har klart å kutte ned til 2 tabletter daglig.. Slitsomt dette. I tillegg er tannpuss et sant helv..... Bare jeg ser tannkosten så brekker jeg meg. Så er spent på min første tannlegetime etter svangerskapet. Det går unna når jeg pusser for å si det sånn.

Last edited:
Var kjempe dårlig og spydde heletiden fra uke 6 til uke 18, men så ble det mye bedre. Bare litt dårlig på morgningen før frukost :) Nå er jeg kjempe redd for at det har kommet tilbake igjen da jeg har spydd masse de siste 3 dagene, uke 25+5 i dag.. Krysser alt jeg har for at det ikke har kommet for å bli igjen:yuck:

Tar Afipran enda jeg også. Har prøvd uten, men da blir jeg kjempekvalm og går å brekker meg... Men har klart å kutte ned til 2 tabletter daglig.. Slitsomt dette. I tillegg er tannpuss et sant helv..... Bare jeg ser tannkosten så brekker jeg meg. Så er spent på min første tannlegetime etter svangerskapet. Det går unna når jeg pusser for å si det sånn.
Føler med deg! Klarer ikke pusse tennene her heller. Prøvde med munnskyllevann, men det også blir bare spydd opp igjen.

Fikk tilbake kvalmen for 3 uker siden og det blir skikkelig ille når det er skikkelig varmt....Har heldigvis bare spydd en gang siden kvalmen kom tilbake så er fornøyd med det da. :wtf:

Back
Topp