Flere som er hovne?

Mom87

Forelsket i forumet
Da måtte gifteringen av...

Så hoven i hender og bein.

Gifteringen presset så masse at den gjorde vondt i fingen.. Så nå er det "Ringenes Herre " stil her med ringen i kjede rundt halsen :love2

Sokker er helt umulig å få på seg alene.
Uke 34+5 no :)
 
Da er vi to! Klokkareima er nå lenger ut for å få den på, ringer er bare å glemme, føttene ser ut som de er henta fra Hobbiten :laughing002 Det største problemet er at jeg har karpall tunnell syndrom pga hevelsene, så hendene er konstant numne og fingrene låser seg. Servise-budsjetter er sprengt denne sommeren så mye fat og glass som jeg har mista i gulvet og knust :angelic:
 
Har ikke hovnet veldig mye opp, men tok av gifteringen i juni/juli en gang og festet den k smykke rundt halsen:)
men så for et par uker siden begynte jeg å føle at det å gå med smykke ble for "klaustrofobisk" spesielt hvis jeg ligger, da får jeg følelsen av å ha mat langt oppi halsen. Så nå ligger smykke og ring og alt i en skuff. Hadde det på samme måte sist svangerskap. :)
 
Visst jeg står eller sitter med beina ned en liten stund (20min ca,), blir føttene hoven og litt blåaktige.Så kommer det hvite prikker på de..

Jeg må sette meg ned med beina hevet for at det skal gå vekk..

Har dere opplevd noe lignende?
 
Visst jeg står eller sitter med beina ned en liten stund (20min ca,), blir føttene hoven og litt blåaktige.Så kommer det hvite prikker på de..

Jeg må sette meg ned med beina hevet for at det skal gå vekk..

Har dere opplevd noe lignende?

Ikke jeg, men svigerinna. Støttestrømper kan være til hjelp.
 
Uffda:( godt det ikke er lenge igjen! Har vann her også, jeg skal ikke klage på akk. Det. Vondere med de hælbetennelsene jeg har med litt vann i. Håper vi slipper å gå så langt på overtid. Gleder oss veldig nå!
 
Jeg har også hovne hender og føtter. Har brukt støttestrømper i flere måneder, det hjelper noe men er allikevel helt kaputt i beina etter en dag på jobb. Bruker ikke ringer men sliter med at fingrene stivner, det er også slitsomt på jobb fordi jeg blir så klossete og alt tar lengre tid. Hendene mine er også helt hvitprikkete som ikke er så lett å skjule men heldigvis er det snart permisjon :)
 
Er noe hoven i bein og hender, men varierer veldig fra dag til dag. Det er som regel ikke så hovent at det er veldig plagsomt, men det blir litt stivt noen ganger
 
Siste dagene har jeg hovnet opp mer i hendene. Hvor går terskelen for å ta det opp med lege, altså hva menes med mye ødem? Jeg har ikke tynne fingre fra før altså, men får endel hvite prikker. Burde jeg være bekymret?
 

Vedlegg

  • 20190809_123044.jpg
    20190809_123044.jpg
    12 KB · Visninger: 25
Siste dagene har jeg hovnet opp mer i hendene. Hvor går terskelen for å ta det opp med lege, altså hva menes med mye ødem? Jeg har ikke tynne fingre fra før altså, men får endel hvite prikker. Burde jeg være bekymret?
Skyll håndleddene i kaldt vann, tørk og Sett en finger på der du er håven og trykk ned.. slipp opp.. hvor lang tid tar det før den blir normal i farge og fasong? Mine forandrer seg ikke.. ett sek og fargen er normal 0 ødem. Har du hatt det sånn lenge?
Om det tar lang tid er det lurt å fortelle JM /lege dette og få sjekket blodtrykk og protein.
Har «sakt» det før men sier det igjen.. ikke ha så høy terskel for å ta kontakt.. det er jobben deres.
 
Skyll håndleddene i kaldt vann, tørk og Sett en finger på der du er håven og trykk ned.. slipp opp.. hvor lang tid tar det før den blir normal i farge og fasong? Mine forandrer seg ikke.. ett sek og fargen er normal 0 ødem. Har du hatt det sånn lenge?
Om det tar lang tid er det lurt å fortelle JM /lege dette og få sjekket blodtrykk og protein.
Har «sakt» det før men sier det igjen.. ikke ha så høy terskel for å ta kontakt.. det er jobben deres.

Fargen går tilbake på ca 4 sekund så det er nok ikke så mye ødem, stusset bare på disse prikkene. Har hatt det noen uker i hendene, lenger i føttene. Jeg skal til jordmor på mandag så da blir det en sjekk da :)
 
Støttestrømper funka bra for min del, men måtte også ha hjelp til å få de på etter hvert som magen ble stor. Kan være greit å sitte med beina høyt, og eventuelt få mannen til å massere beina fra foten og oppover leggen.
 
Fargen går tilbake på ca 4 sekund så det er nok ikke så mye ødem, stusset bare på disse prikkene. Har hatt det noen uker i hendene, lenger i føttene. Jeg skal til jordmor på mandag så da blir det en sjekk da :)
Får sånne flekker på fotene når jeg har gått mye og de er slitne..har mistanke om at det har noe med kombinasjon ødem og blodtrykk hos meg.( ikke svangerskaps relatert for meg) bruker støttestrømper og sitter/ligger mye med bena høyt.
 
Siste dagene har jeg hovnet opp mer i hendene. Hvor går terskelen for å ta det opp med lege, altså hva menes med mye ødem? Jeg har ikke tynne fingre fra før altså, men får endel hvite prikker. Burde jeg være bekymret?

Når du er på svangerskapskontroll skal lege eller jordmor se etter om du har vann i kroppen, og hvis du er usikker synes jeg du skal spørre.
 
Siste dagene har jeg hovnet opp mer i hendene. Hvor går terskelen for å ta det opp med lege, altså hva menes med mye ødem? Jeg har ikke tynne fingre fra før altså, men får endel hvite prikker. Burde jeg være bekymret?

Jeg har vært sånn litt hoven, men ikke hatt prikker som du snakker om. Men jordmor satte 1 på ødem på kontroll og det kombinert med for høyt blodtrykk gjorde at jeg ble tatt inn på sykehuset for ekstra kontroll. Ta det opp med jordmor eller lege i istede for å være bekymret, så gjør de en vurdering på om det er grunn for nærmere sjekk
 
Jeg har vært sånn litt hoven, men ikke hatt prikker som du snakker om. Men jordmor satte 1 på ødem på kontroll og det kombinert med for høyt blodtrykk gjorde at jeg ble tatt inn på sykehuset for ekstra kontroll. Ta det opp med jordmor eller lege i istede for å være bekymret, så gjør de en vurdering på om det er grunn for nærmere sjekk

Hun satte 1 på ødem sist men blodtrykket mitt er lavt og har vært det hele tiden. Jeg skal til jordmor på mandag så får se hva hun sier da:)
 
Hun satte 1 på ødem sist men blodtrykket mitt er lavt og har vært det hele tiden. Jeg skal til jordmor på mandag så får se hva hun sier da:)
Jeg har fått 2-3 og blodtrykk er alltid bra,under 120/80,ingen ekstra kontroll her. Bra at neste kontroll er snart :)
 
Back
Topp