flere som er dårlige?

nnugni

Glad i forumet
var hos legen idag og holdt nesten på å kaste opp føler meg helt kraftsløs
og fryser , skulle ta blodprøver og hun fikk det ikke til prøvde tre ganger men jeg var vist for dårlig
blodårende spratt unna og jeg måtte komme en annen dag fikk ikke sykemld for har ikke jobbet tre mnd enda så fikk vel bare beskjed om å hvile mye og holde ut i jobben
hun skrev en legeerklæring hvor de må legge til rette jobben for meg, dumt synes jeg har jo bare jobbet der tre dager før jeg ble dårlig , ingen som vet det bare  hovedsjefen
huff hva skal jeg gjøre blir kvalm bare av å røre på meg
og matlysten er borte
legen sa at hun legger meg inn viss jeg ikke får i meg mat på en uke og jeg fikk time neste mandag for oppfølging , hun var veldig åreit lege hørte på fødselshistorien min og ga meg god støtte men hadde ikke noen forslag til hva skal gjøre nå ,bortsett fra og hvile mye og holde ut i tre mnd så kunne hun sykemld meg litt utover huff
oppdaget plutselig at dette ble langt  sorry ,,,,,,,,,,,,,,,,,, men takk for at du leste emoticon

Ja jeg er dårlig, er så sykt kvalm å merker det blir verre å verre. Sliter meg gjennom jobbdagen, brekker meg hele tia men har heldigvis ikke kasta opp enda.
Jeg var ikke slik me de 2 første, men merker nå så tidlig at dette kommer ikke til å holde lenge før en sykemelding kommer.
Det er ingen på jobb som vet noe enda å syter med å fortelle det enda, er liskom ikke sååå lenge siden jeg kom tilbake fra permisjon, er bare litt under 1 år siden. Så vil prøve å vente lengst mulig :s

Go bedring til dere! skulle ønske jeg kasta oppog.. her er sykmeld alt, jobber på sykehjem ¨blir for heavy for meg nå. sover meg stort sett gjennom dagene.

Trist å høre at du er såpass dårlig som det der...

Er bare en liten ting jeg reagerte på - fordi du ikke har jobbet der i tre mnd så kan du ikke sykmelde deg?? Dette kan jo ikke være annet en bullshit! Så lenge du har vært i inntektsgivende arbeid i fire uker - så har du rett til sykepenger - dette kalles opptjeningstid. Om du har sykmelding i denne perioden, er det fortsatt å anse som opptjeningstid. (se Folketrygdloven § 8-2 - tror det var første ledd). [Dette har jeg lært på den vanskelige måten, evig krangling med arb.giver og nav - jeg KAN ikke dette]

Ellers så har ikke arbeidsgiver lov å sparke deg om du er sykmeldt i løpet av en evt prøvetid. Fornuftig løsning på dette, er da utvidelse av prøvetiden, slik at din tilstedeværelse tilsvarer det som de ønsker...

Er du skikkelig dårlig, så sykmeld deg!

Masse god bedring - *klem*

Goooooood bedring =) Her er jeg uggen/uvell, ikke noe videre kvalme.. Ellers har jeg ligget våken i natt med smerter i nedre del av magen... Å så er jeg uvanlig trøtt om dagen...

MrsMeoh skrev:
Trist å høre at du er såpass dårlig som det der...

Er bare en liten ting jeg reagerte på - fordi du ikke har jobbet der i tre mnd så kan du ikke sykmelde deg?? Dette kan jo ikke være annet en bullshit! Så lenge du har vært i inntektsgivende arbeid i fire uker - så har du rett til sykepenger - dette kalles opptjeningstid. Om du har sykmelding i denne perioden, er det fortsatt å anse som opptjeningstid. (se Folketrygdloven § 8-2 - tror det var første ledd). [Dette har jeg lært på den vanskelige måten, evig krangling med arb.giver og nav - jeg KAN ikke dette]

Ellers så har ikke arbeidsgiver lov å sparke deg om du er sykmeldt i løpet av en evt prøvetid. Fornuftig løsning på dette, er da utvidelse av prøvetiden, slik at din tilstedeværelse tilsvarer det som de ønsker...

Er du skikkelig dårlig, så sykmeld deg!

Masse god bedring - *klem*

takk viste ikke dette men problemet er jo at jeg ikke har jobbet der lenger en 1 uke og har hvert arbledig før det
men det gjør jo ting bedere å vite at jeg må holde ut i tre uker til og viss jeg er dårlig da så kan jeg sykemld meg

tusen takk

Uffda, det hørtes ikke noe godt ut!

Får håpe det roer seg for deg snart :)

Her kjenner jeg egentlig ikke noe, bortsett fra oppblåsthet og en veldig trøtthet..
(Og, jeg vet dette er noe en gjerne ikke bør si høyt, men, her skulle jeg ønske jeg kjennte litt mer til graviditeten -ville gjort meg litt tryggere på at alt er i skjønneste orden..)

PrøverPåNy:) skrev:
Uffda, det hørtes ikke noe godt ut!

Får håpe det roer seg for deg snart :)

Her kjenner jeg egentlig ikke noe, bortsett fra oppblåsthet og en veldig trøtthet..
(Og, jeg vet dette er noe en gjerne ikke bør si høyt, men, her skulle jeg ønske jeg kjennte litt mer til graviditeten -ville gjort meg litt tryggere på at alt er i skjønneste orden..)

kjempe kjedelig å være så dårlig:(:( Masse, masse god bedring til deg! håper du snar føler deg bedre:)

Jeg merker heller ikke noe spesielt her.. og skulle også ønske jeg kjente litt mer til graviditeten... !!!

Huff... så kjipt at du ikke har jobbet lenge nok.. Her er jeg sykemeldt.. Har kasta opp inntil 20 ganger pr dag i 3,5 uke, og gått ned 6 kg.. Bare stålvilje som holder meg unna innleggelse nå, men spørs hvor lenge det holder.. Legen sa at om jeg ikke begynner å få i meg noe, og vekta går opp, legger han meg inn.. Det var tydelig på blodprøvene at jeg var uttørka.. Men jeg vil ikke innlegges, så trumfer ned det jeg kan. Bare dumt det kommer opp igjen.. :(

Back
Topp