Flere som er aleinamødre?

Mammabjørnen

Lykkelig!
Hei, jeg er altså aleinamamma til en på snart 3 år, er ikke i noe forhold eller noe slikt i det hele tatt.. Kom som ett sjokk at jeg var gravid denne gangen da jeg som sagt ikke er i noe forhold eller noe som ligner overhodet..
Føler meg litt ukomfertabel når reaksjonene kommer etterhvert på at jeg skal ha baby uten noe kjæreste..
flere som har det på den måten eller har opplevd dette?
Er så utrolig redd for at folk skal se på dette som noe negativt.. er nok klar over at det blir litt motgang!

Vil bare si at dette barnet er uansett like ønsket i mine øyne etter at sjokket har forsvunnet som førstemann..

Å så kommer spørsmål nr 2.. Hvordan i alle dager skal jeg fortelle dette til barnefarn??:o
Jeg er sååå nervøs på dette..
Har kjent han siden jeg var ca 13 år, er 25 år nå.. Har vært kjærester når jeg var 14 år.. har "flørtet" litt nu å da i ettertid. Han har allerede en datter på ca 5år å er ikke med mammaen, å jeg har min sønn på snart 3 fra før..

Gjerne skrive til meg på pm men jeg er i sammensituasjon[emoji5] har en gutt på 4 fra før og 5+1 uker gravid uten kjæreste[emoji58]

Var alene gjennom svangerskapet med førstemann, var alenemamma til han var 1,5 år :)
Nå er jeg gravid med nr 2 med ny mann men vi er sammen da, ikke vært sammen så veldig lenge (litt under 1 år) så føler jeg får noen reaksjoner der ja, mammaen min var ikke spesielt glad for at jeg var gravid igjen nå, selvom jeg nå er gravid med en fantastisk mann som vil både meg og gutten alt godt :/

Jeg tenker at du må bare treffe han å si det rett ut, ikke noe annet å gjøre med det. Jo før jo bedre.
Det går sikkert bra, uansett om han stiller opp for deg eller ikke :)
Alle andre som mener noe om deg kan gå å ta seg en bolle!
Lykke til :)

Var alene gjennom svangerskapet med førstemann, var alenemamma til han var 1,5 år :)
Nå er jeg gravid med nr 2 med ny mann men vi er sammen da, ikke vært sammen så veldig lenge (litt under 1 år) så føler jeg får noen reaksjoner der ja, mammaen min var ikke spesielt glad for at jeg var gravid igjen nå, selvom jeg nå er gravid med en fantastisk mann som vil både meg og gutten alt godt :/

Vil bare starte med å si gratulere :)
Barnefarn til eldste stakk når jeg var høygravid, siden har jeg vært aleinamamma.. vet at det kan være utfordrende..
Så godt at du har funnet en god mann som vil deress beste! :D Mammen din roer seg nok til tanken etterhvert, vil tru at det kommer glede over sitvasjonen skal du se :)

Jeg tenker at du må bare treffe han å si det rett ut, ikke noe annet å gjøre med det. Jo før jo bedre.

Hei :)
Ja jeg tenker vell egentlig det samme, vet ikke ka annet man kan gjøre..
Men har bestemt meg for å dra til lege å sånn først, eventuelt se korr fort jeg får en ul så jeg har noe å vise han..
Tusen takk!!

Men har bestemt meg for å dra til lege å sånn først, eventuelt se korr fort jeg får en ul så jeg har noe å vise han..
Tusen takk!!

Tusen takk!!
Hvor langt på vei er du nå? Normalt sett får man ikke ultralyd før uke 18, med mindre du betaler for privat. Det er vel i seneste laget å involvere far. Var det en one night stand, eller har dere drevet litt på? Brukte dere noe form for prevansjon?

Hvor langt på vei er du nå? Normalt sett får man ikke ultralyd før uke 18, med mindre du betaler for privat. Det er vel i seneste laget å involvere far. Var det en one night stand, eller har dere drevet litt på? Brukte dere noe form for prevansjon?
Er ca 6 uker, har legetime på fredag. Får tidligere ultralyd å tettere oppfølging av diverse årsaker.. har selvfølgelig ikke tenkt å vente til æ e 18 uker!! Har vært tidligere kjærester fra mange år tilbake, å har vell "småflørtet" av å til..

Er ca 6 uker, har legetime på fredag. Får tidligere ultralyd å tettere oppfølging av diverse årsaker.. har selvfølgelig ikke tenkt å vente til æ e 18 uker!! Har vært tidligere kjærester fra mange år tilbake, å har vell "småflørtet" av å til..
Jammen flott, da får du nok en god mulighet til TUL da :)

Si det rett ut bare <3 han var med på leken og må tåle steken. Men han fortjener også å få vite sannheten :) det går så bra atte!

Selv om dere ikke er sammen betyr jo ikke det at du må være alene om dette. Dere kan jo ha et tett og godt samarbeid rundt barnet. Gi mannen en kjangs å fortell han nyheten :)

Hei igjen jenter!
Ja, da har bf fådd beskjeden.. tok det overhodet ikke bra! Nu jobber han hardt på alle mulige måter for å få meg til å ta abort...
Har gidd beskjed om at det ikke er en mulighet for meg.. Så da får jeg det inn at han ikke har økonomi til dette å ikke blir å overleve, han klare ikke spise eller sove eller noe.. rett å slett hvor mye dette ødelegger for han..

Å herregud for en snøsokk :o det er jo lov å håpe han kommer over sjokket og vokser litt opp på dem mnd ! Masse lykke til jeg er her for å skravle anytime om du trenger å lufte ut litt tanker

Han hadde sex frivillig regner jeg med. Da vet man sånt kan skje. Er det så grusomt burde han la være å ha sex.

Skjedd er skjedd. Og du må ikke la deg overtale om du ikke vil. Da kan ditt liv bli "ødelagt" av dårlig samvittighet

He'll get over it!

Tusen takk jente[emoji4] Nei blir ikke overtalt, det var faktisk han som ville ha sex.. Synes det er veldig trist at han er sånn her nu.. ringte idag å fortsatte samvittighets spillet for å få det sin vei.. å når han ikke kom noen vei med det fikk jeg ett go bedring før han la på.. skjønne jo det at ting e ett sjokk, men treng jo ikke være ufin :/

Huff, håper han skikker seg litt når nyheten har fått sunket inn. Skjønner at det er et sjokk for han, men det må da gå an å oppføre seg uansett!

Kanskje han kommer over sjokket å tar seg sammen. Men når han reagerer sånn å allerede har barn er jo det litt besynderlig. Men krysser fingrene for deg <3

Det er sikkert et sjokk for han! Mange reagerer helt patetisk når de får en så uventet beskjed. La han få litt tid til å roe seg :) han visste hva han gikk til uansett så;)

Back
Topp