flere som drikker lite melk(pupp/mme)?

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Her er snuppa plutselig mer interessert i mat, ho som aldri har vore gla i mat [8|] 
Nå er puppen kun god nok som "sovekos" [&o]

Eg fikk ho til å drikke 60 ml (kald!!!) ferdigblanda nan idag, noe ho ikkje har gjort på ca 3 mnd, så om ho fortsetter å ta flaske med mme, så vurdere eg å legge puppen på hylla [8D] 

Nå tar ikke Torben nan, og siden jeg jobber 100% så kan jeg bare amme 3 ganger på dagtid, og føler ikke at han spiser så mye om gangen. Han er også blitt mye mer glad i mat, selv om han fortsatt vil ha pupp.
Søstra begynte å bli uinteressert i puppen rundt 7 mnds alder, så da amma vi morgen og kveld til det skle ut ved 12 mnd. enkelt og greit. [:D]

ORIGINAL: #Tonje#

Nå tar ikke Torben nan, og siden jeg jobber 100% så kan jeg bare amme 3 ganger på dagtid, og føler ikke at han spiser så mye om gangen. Han er også blitt mye mer glad i mat, selv om han fortsatt vil ha pupp.
Søstra begynte å bli uinteressert i puppen rundt 7 mnds alder, så da amma vi morgen og kveld til det skle ut ved 12 mnd. enkelt og greit. [:D]

Nei, snuppa mi har ikkje ville hatt noe annet enn pupp på 3 mnd, men idag følte eg bar for å prøve og da gikk det ned litt [:)]

Eg syns ikkje ho drikker så mye på puppen lenger, tømmer hvertfall ikkje puppen(e) [8|] Men ho får 3 ganger i løpet av dagen og 2 ganger på natta då...

Snuppulfen spiser to hele puppemåltid, pupp etter grøten til kvelds, og en liten skvett to-tre ganger om natta. Men da er det ikke melk i mengder, men rett og slett smokking.
På morgenen og etter jobb så føler jeg at han drikker nok, men jeg gir store gode porsjoner med grøt for å være sikker på at han får nok. men han er bare litt over 7 kg, så ingen storspiser.
De tar vel det de trenger tenker jeg, så lenge de følger kurven sin, så har de det vel bra [:D]

Fra å ha ligget rett under en liter mme om dagen til under 600ml om dagen, så merker jeg veldig at han er mer interessert i maten enn melka. Han får ei flaske grytidlig om morran, en midt på dagen (sammen med fruktmos) og en når han legger seg. Vil jo at han skal ha i seg næringen fra mme, så håper han ikke finner det for godt å stoppe med melka.

Min drikker ikke en dråpe melk lenger, har ikke gjort det noen uker. Spytter ut dersom jeg prøver. Den eneste melka han får i seg er via grøten. Storebroren var helt lik så vi har vært gjennom det før [:D]

ORIGINAL: Høstmama06

Min drikker ikke en dråpe melk lenger, har ikke gjort det noen uker. Spytter ut dersom jeg prøver. Den eneste melka han får i seg er via grøten. Storebroren var helt lik så vi har vært gjennom det før [:D]

Oi [:-]
Er du ikkje kjempestressa da?? Eg stresser som en gal for å få snuppa til å drikke melk [&:]
Men, hvordan spiser han i løpet av dagen da? Regner med han ikkje spiser på natta ? [8D]

ORIGINAL: kasandre

ORIGINAL: Høstmama06

Oi [:-]
Er du ikkje kjempestressa da?? Eg stresser som en gal for å få snuppa til å drikke melk [&:]
Men, hvordan spiser han i løpet av dagen da? Regner med han ikkje spiser på natta ? [8D]

Nei jeg stresser ikke for vi har som sagt vært gjennom det samme med storebror. Med ham stressa jeg ja [:D]. Han spiser en porsjon med grøt til frokost laget med 100ml vann, og siden det er melk i grøten så er det 100ml han får i seg da.

Til lunch så får han frukt og evnt en liten grøtporsjon litt etter det, kommer an hvor tidlig han har spist frokost.

Så lager jeg middag til ham selv, og sper med ca 50ml mme.

Til kvelds er det grøt igjen, lager med 125ml vann, men ikke alltid han spiser opp alt.

Så han får jo ca 300ml melk gjennom grøt om middag, og helsesøster sier at det ikke gjør noe at det ikke er mer.

Han drikker masse vann og litt juice hele dagen igjennom så han får i seg nok væske.

Det er jo noen barn som rett og slett ikke liker melk, vi har vært så heldige å få to sånne barn, men så sier min mor at jeg var likedan, så det ligger vel i genene.

Ikke stress, er mitt råd, nå er de såpass store at de kan spise fast føde, og så lenge de går opp i vekt så er jo det det viktigste.

Masse lykke til!

Back
Topp