ORIGINAL: kasandre
ORIGINAL: Høstmama06
Min drikker ikke en dråpe melk lenger, har ikke gjort det noen uker. Spytter ut dersom jeg prøver. Den eneste melka han får i seg er via grøten. Storebroren var helt lik så vi har vært gjennom det før [:D]
Oi [:-]
Er du ikkje kjempestressa da?? Eg stresser som en gal for å få snuppa til å drikke melk [&:]
Men, hvordan spiser han i løpet av dagen da? Regner med han ikkje spiser på natta ? [8D]
Nei jeg stresser ikke for vi har som sagt vært gjennom det samme med storebror. Med ham stressa jeg ja [:D]. Han spiser en porsjon med grøt til frokost laget med 100ml vann, og siden det er melk i grøten så er det 100ml han får i seg da.
Til lunch så får han frukt og evnt en liten grøtporsjon litt etter det, kommer an hvor tidlig han har spist frokost.
Så lager jeg middag til ham selv, og sper med ca 50ml mme.
Til kvelds er det grøt igjen, lager med 125ml vann, men ikke alltid han spiser opp alt.
Så han får jo ca 300ml melk gjennom grøt om middag, og helsesøster sier at det ikke gjør noe at det ikke er mer.
Han drikker masse vann og litt juice hele dagen igjennom så han får i seg nok væske.
Det er jo noen barn som rett og slett ikke liker melk, vi har vært så heldige å få to sånne barn, men så sier min mor at jeg var likedan, så det ligger vel i genene.
Ikke stress, er mitt råd, nå er de såpass store at de kan spise fast føde, og så lenge de går opp i vekt så er jo det det viktigste.
Masse lykke til!