Flere som drømmer om innkjøp?

Solosupah

Glad i forumet
Er det flere som til tider klikker seg inn på barnebutikker på nett, ser på vogn, seng, klær og annet? Har forsåvidt gjort det før uten å være gravid, men nå er det naturligvis ekstra spennende :hilarious:.

Har dere og partner bestemt dere for å kjøpe både nytt og gammelt? Eller kun en av delene? Flere har vel også barn fra før og dermed mye som kan brukes på ny?

Er det noe spesielt dere lengter etter å kjøpe? :dummy::dummy1:
Selv har jeg kikket litt på vogn, krybbe og noen søte klær. Forsøker å begrense meg litt siden det fremdeles er tidlig i svangerskapet.
 
Åå, jeg er innom flere nettbutikker støtt og stadig :shy: Dette bli (forhåpentligvis) våres første, så vi har ingenting fra før av.
Eneste vi har tilgjengelig er barneseng etter svigerbror sin, så den blir nok tatt i bruk. Blir å male den om og bytte ut madrassen :) Leter stadig etter barnevogn på finn da vi ikke har råd til å bruke oppmot 10 000 på en ny vogn, men ser også nye rimelige vogner :) Er ikke bare bare har jeg funnet ut :hilarious: Ellers så har vi kikket litt på stellebord, bilseter og selvfølgelig klær til både baby og meg selv :shy: Vi blir ikke å kjøpe inn noe før etter TUL, hvor vi forhåpentligvis ser et bankende hjerte ❤️
 
Vi har sett på brukt søskenvogn og seng :) Blir det jente har vi det aller meste av klær og sengetøy og slike ting allerede, blir det gutt må det nok litt nye klær til :p Begynner ikke å kjøpe inn noe før minst ordinær ultralyd hvor vi forhåpentligvis får vite kjønn :) Kommer til å kjøpe både brukt og nytt :)
 
Tror vi har det meste vi trenger fra forrigemann, men nå har jeg et påskudd for å kjøpe flere bæresjal :knegg:
 
Har også det meste fra første. Blir det jente skal jeg kjøpe noen nye klær i litt andre farger. Ellers blir det ny bilstol. Sett litt på en som kan gjøres om til vogn, for å bruke i butikken feks. Men regner med jeg ender opp med en som kan brukes på den basen vi har nå, så får han vi har fra før en ny stol:) Litt rart å ha alt fra før denne gangen kjenner jeg. Skal kjøpe bæresjal denne gangen (hadde kun ergobabysele sist), i tillegg skal jeg ha bilstolpose siden baby blir født på vinteren:) Har babynest etter første, og min erfaring er at vugge aldri blir brukt:p
 
Vi har også det meste etter førstemann, så jeg innbilte meg at vi ikke trengte noe særlig, men samboer er allerede på finn.no og leter etter ny vogn :hilarious:
 
Synes det er koselig å se på babyklær og ting. Har det meste fra før da vi har et barn. Har ganske grei kontroll på hva vi må kjøpe. Vi har en blanding av brukt og nytt. Vi fikk penger til vogn sist så den kjøpte vi ny den gangen. Sprinkelsengen kjøpte vi brukt (uten madrass, dyne osv) sammen med trille og reiseseng. Vi arvet vognpose, kjøpte tripptrapp stol og tilbehør brukt. Tenker å kjøpe enda en tripptrapp men bruke utstyret på nytt. Har kjøpt litt klær brukt, arvet litt og fått/kjøpt en del nytt. :)
 
Jeg sitter å ser på alt mulig hele tiden, men det gjorde jeg også før jeg ble gravid da:hilarious: Dette blir vår første, så må kjøpe inn alt, men tenker å kjøpe en blanding av brukt og nytt:)
 
Vår første også, så mye som må handles inn, men har egentlig ikke begynt å tenke på sånt engang... først må vi bytte leilighet så vi får ett ekstra rom eller to, så mamma kan komme og bo hos oss I perioder av gangen :)
 
Haha vi skulle egentlig ikke ha fler men så ombestemte vi oss og vi har jo solgt alt:hilarious::hilarious: så blir å finne brukt ting men vogn og bilsete kjøper vi alltid nytt:) resten blir å finne brukt forhåpentligvis. Og dessuten så vet jeg etter 2 barn at masse klær i alderen 0-3 måneder er bare tull. Så blir det mest nødvendige av klær vi trenger førSte månedene så kjøper jeg når barnet blir større etterhvert :)
 
Haha vi skulle egentlig ikke ha fler men så ombestemte vi oss og vi har jo solgt alt:hilarious::hilarious: så blir å finne brukt ting men vogn og bilsete kjøper vi alltid nytt:) resten blir å finne brukt forhåpentligvis. Og dessuten så vet jeg etter 2 barn at masse klær i alderen 0-3 måneder er bare tull. Så blir det mest nødvendige av klær vi trenger førSte månedene så kjøper jeg når barnet blir større etterhvert :)
Da er vi i samme situasjon :joyful: Håper å finne mye brukt. Ser at mye er av det som er brukt «er som nytt» også :)
 
Har det meste etter førstemann, men avhenger litt om det skjuler seg en gutt eller jente i magen, hvor mye innkjøp vi må gjøre. Er det ei jente blir det nok litt koselig å handle litt andre klær. Men jeg elsker å handle brukt, så bruker gjerne en del tid på det :)
 
Vanskelig å la være og se litt. Har sett litt smått på vogn og diverse utstyr, men kjøper nok ikke noe før TUL som vi tenker å ta i midten av juli. Jeg har startet å strikke på en liten ulldress da. Klarte ikke la være! Koselig å ha noe og gjøre på kveldene :)
 
Jeg husker da jeg var gravid med min første. Syntes det hørtes så kjedelig ut å ikke behøve kjøpe inn alt, da man har fra søsken. Nå synes jeg det er helt greit :p ser I ettertid at det er en del stress med innkjøpene :rolleyes: blir nok en ny vogn, da vi bare har framovervendte pr dd. Ellers har vi så og si alt..
 
Her har vi heller ikke noenting, da vi egentlig ikke hadde planer om en nr 3 :) Men ei venninne fikk baby for 6 mnd siden, så hun sparer på alt siåvi kan kjøpe det av henne :) Men gleder meg som bare det til å begynne å kjøpe tøy <3 Har begynt å kikke på nettet allerede :hilarious:
 
Jeg har ikke kjøpt noe enda, men jeg er stadig inne og ser på både vogner og klær :shy: jeg vil hjerne ha en ny vogn og nytt bilsete, men klær kjøper jeg nok brukt på Finn. Får så mye for en billig penge. De vokser jo så fort, så ikke noe behov for masse klær de kan bruke i kun noen måneder.
 
Siden det her kom som en fullstendig uventet og gledelig overraskelse (trodde ikke egentlig jeg kunne få fler) så har lure meg gitt bort alt jeg har hatt av vogner og utstyr og tonnevis med klær fra mine to jenter som nå er 7 og 9 og sitter kun igjen med et babyteppe og en liten bil haha.
Har ikke våget å kikke på noe enda men det håper jeg at jeg må ♥️♥️♥️
 
Begynte på liste over ting jeg savna med førstemann i sted.
-bedside crib
-babynest
-nyfødtsete til tripp trapp
-babycall med kamera
-kroker til barnevogna

Vi klarte oss jo uten, men tror livet hadde vært så mye enklere med.

Har også lyst på ei ringslynge i lin. Og undrer på om søskenbrett til vogna hadde vært greit?
 
Back
Topp