Jeg har fått beskjed om å bruke prednisolon i forbindelse med IVF-forsøket vi skal ha i begynnelsen av mai. Fått beskjed om at det både kan hjelpe med at forsøket skal lykkes og skal hjelpe på å forhindre SA. Flere som bruker det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for utfyllende svarJeg brukte 5 mg prednisolon per dag fra uttak. Fikk det allerede før IVF pga habituell abort (skulle da bruke det fra positiv test, men fikk aldri testet det for fikk ikke flere positive tester på egenhånd). Jeg ble gravid på første IVF forsøk og har beholdt spiren for første gang. Vet jo ikke egentlig hva som gjorde at det gikk bedre denne gangen da.
Jeg fikk resept pga denne studien:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4156968/
I denne studien på habituell abort fikk den ene gruppen 5 mg prednisolon daglig og hadde mye lavere risiko for abort enn den gruppen som ikke fikk prednisolon.
Den skal helst taes om morgen, og man bør slutte ved uke 20+0 siden den etter det kan øke risikoen for prematur fødsel. Og man må ta et kalsiumtilskudd ved siden av.![]()
Krysser alt som krysses kan om at det bidrar til en søt baby hos meg ogsåen bekjent av meg bruker prednisolon i forbindelse med (AID). Hun brukte også det ved IVF forsøk (det resulterte i en søt baby) ;-)
håper jeg også... ;-) vet du når du skal til byn igjen no då?Krysser alt som krysses kan om at det bidrar til en søt baby hos meg også![]()
Det ser ut til å bli første uken i mai, men vet ikke sikkert før ul på sprøytedag 8håper jeg også... ;-) vet du når du skal til byn igjen no då?
Det visste jeg ikke. Takk for advarselbare for å komme med en liten "advarsel" til sommeren og varme dager.. bruk EKSTRA med beskyttelse til huden, ekstra godt med solkrem, og gjerne løst sittende klær med lange armer... jeg var på 3 dagers kur (høydose 20 mg) med prednisolon i fjor (pga vepsegift allergi og vepsestikk) og solen tittet frem i en lengre periode, og jeg endte opp ekstremt solbrent.(en blir ofte lettere solbrent med prednisolon som bivirkning på legemiddelet)
Jeg brukte 5 mg prednisolon per dag fra uttak. Fikk det allerede før IVF pga habituell abort (skulle da bruke det fra positiv test, men fikk aldri testet det for fikk ikke flere positive tester på egenhånd). Jeg ble gravid på første IVF forsøk og har beholdt spiren for første gang. Vet jo ikke egentlig hva som gjorde at det gikk bedre denne gangen da.
Jeg fikk resept pga denne studien:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4156968/
I denne studien på habituell abort fikk den ene gruppen 5 mg prednisolon daglig og hadde mye lavere risiko for abort enn den gruppen som ikke fikk prednisolon.
Den skal helst taes om morgen, og man bør slutte ved uke 20+0 siden den etter det kan øke risikoen for prematur fødsel. Og man må ta et kalsiumtilskudd ved siden av.![]()
Tusen takk for utfyllende svarVeldig spennende studie! Jeg begynte med 5 mg prednisolon for 3 dager siden sammen med synfase. Synfase skal jeg bruke i 21 dager før det blir sprøytestart ved tr etter det (bemfola, klexane og etter noen dager orgalutran), men fikk beskjed om å fortsette med prednisolon frem til forsøket og videre til jeg er hvertfall 12 uker om det klaffer
![]()
Tusen takk søte du! Håper på det, og så glad for at det klaffet for degLykke til! Håper det klaffer for deg.![]()
Jeg har aldri tatt noe kalsium tilskudd
Tusen takk! ❤Masse, masse lykke til![]()
Rart de ikke informere alle da..har hatt noen forsøk der jeg har gått på dem, og aldri hørt om det...Det er anbefalt, siden prednisolon gir økt risiko for redusert bentetthet. Jeg fikk beskjed både av legen og på apoteket om at jeg måtte ta kalsium ved siden av, i tillegg til at jeg visste det selv fra før av.![]()
Rart de ikke informere alle da..har hatt noen forsøk der jeg har gått på dem, og aldri hørt om det...
Når jeg ble gravid brukte jeg det til svangeskape uke 12... så nei..Brukte du det veldig kort tid kanskje?Hvis ikke så er det dårlig at de ikke sa ifra, kalsium fåes jo reseptfritt på apoteket. Skal man ta høyere doser prednisolon får man ofte også resept på høyere kalsiumdoser.