Flere som blir "overfalt"?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Når dere har med baby for å hente eldre søsken i barnehage/skole?

Hentet storesøster på skolen idag, og måtte da ha med lillesøster.
Før jeg visste ordet av det, var det mange ukjente hender som strøk lillesøster på kinnet osv.
Rakk ikke si noe engang jeg, og det å snu seg for å hjelpe storesøster reduserte ikke antall tilskuere g hender. Lillesøster var populær ja! :-)

Flere som har det sånn?
Og lar dere da alle stryke på baby, eller sier dere fra at de ikke skal?
Vil liksom ikke nekte klassekameratene å dulle med henne heller....

Det skjer stort sett hver dag i barnehagen ja... Skal være ærlig å si at jeg ikke liker det.
Det er jo ingen hemmlighet at mange av de små snørrvalpene er bærere av x-antall bakterier osv osv... :P

Så jeg unngår det så best jeg kan ved f.eks å stå ute i gangen og få sendt ut vesla til meg uten at vi må inn med bilstolen. Og hvis han sover hender det jeg han står igjen i gangen mens jeg smetter inn og henter ut vesla.

Men om det kommer noen klåfingra i mellomtiden så bruker jeg å si f.eks; ''Han liker å bli stryki på magen etc''.
Der har han jo klær sammenligna med i annsiktet. Jeg vil ikke ha små barnefingre rundt i annsiktet hans.
Det gjelder jo også vesla mi og andre for så vidt. Rene eller skitne fingre.

Er ikke det at jeg vil være en hurpe å nekte små barn å hilse på/ se på baby.
Er bare at man må jo forsøke å skåne lille for alt bråk/ støy og alle intrykk som kommer på en gang på et sånt sted der det skjer masse! :) Derfor synes jeg det er greit om jeg klarer å begrense det. :)

Det skjer stort sett hver dag i barnehagen ja... Skal være ærlig å si at jeg ikke liker det.
Det er jo ingen hemmlighet at mange av de små snørrvalpene er bærere av x-antall bakterier osv osv... :p

Så jeg unngår det så best jeg kan ved f.eks å stå ute i gangen og få sendt ut vesla til meg uten at vi må inn med bilstolen. Og hvis han sover hender det jeg han står igjen i gangen mens jeg smetter inn og henter ut vesla.

Men om det kommer noen klåfingra i mellomtiden så bruker jeg å si f.eks; ''Han liker å bli stryki på magen etc''.
Der har han jo klær sammenligna med i annsiktet. Jeg vil ikke ha små barnefingre rundt i annsiktet hans.
Det gjelder jo også vesla mi og andre for så vidt. Rene eller skitne fingre.

Er ikke det at jeg vil være en hurpe å nekte små barn å hilse på/ se på baby.
Er bare at man må jo forsøke å skåne lille for alt bråk/ støy og alle intrykk som kommer på en gang på et sånt sted der det skjer masse! :) Derfor synes jeg det er greit om jeg klarer å begrense det. :)

Da er du flink, om du klarer å holde barnehendene unna!
Jeg klarer ikke det, men er jo også noe større barn på skolen da. Så kan liksom ikke si som deg at hun liker å strykes på magen.. Og det er jo ansikt og hender som er spennende for de, ikke magen. Hi hi. Idag var det noen som skulle se på sokkene hennes også da! :p
Jeg kan iallfall ikke sette bilstol i gangen, for der går jo alle! Hi hi!

Husker lege og jordmor sa til oss at de bør utsettes for litt bakterier osv, for å styrke immunforsvaret.
"La andre kose med babyen", fikk vi beskjed om.

Hva gjør/tenker dere andre?

Det skjer hver gang jeg leverer storebror i barnehagen. Har ikke noe problem med det, de basillene de andre barna har på seg har garantert storebror på seg også. Kan jo ikke drive å skjerme babyen fra storebror heller. Hun ble smittet av forkjølelse fra storebror første uke i bhg allerede, sa dette til helsesøster, og hun sa at det ikke var noe å bekymre seg over da babyen ellers så ut til å ha det kjempebra :)

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Det skjer hver gang jeg leverer storebror i barnehagen. Har ikke noe problem med det, de basillene de andre barna har på seg har garantert storebror på seg også. Kan jo ikke drive å skjerme babyen fra storebror heller. Hun ble smittet av forkjølelse fra storebror første uke i bhg allerede, sa dette til helsesøster, og hun sa at det ikke var noe å bekymre seg over da babyen ellers så ut til å ha det kjempebra :)

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013
Det er så sant det du skriver; at storesøsken allerede har de basillene på seg. De er jo på samme sted som de andre barna og leker med de hele dagen! :)
Det eneste jeg bekymrer meg for er vannkopper og herpesvirus, som de helst ikke skal ha så tidlig.
Bra at jenta di taklet forkjølelsen så tidlig så bra da! :)

Det er så sant det du skriver; at storesøsken allerede har de basillene på seg. De er jo på samme sted som de andre barna og leker med de hele dagen! :)
Det eneste jeg bekymrer meg for er vannkopper og herpesvirus, som de helst ikke skal ha så tidlig.
Bra at jenta di taklet forkjølelsen så tidlig så bra da! :)

Ja skjønner det! Herpesvirus blir man jo aldri kvitt heller :/

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Storesøstrene synes det er superstas å få vise frem lillesøster på skolen, og ekstra stas når venninnene har lyst til å kose med henne. Hvis Hermine er våken og i godt humør så lar jeg vennenne ta på henne. Hermine er frisk og fornøyd, og eventuelle bakterier kan hun like gjerne få fra søstrene. Jeg synes det er viktig å inkludere søstrene og at de må få glede seg over lillesøsteren sin på sin måte, så lenge det er kontrollert.

Sniker jeg:) jeg blir og overfalt, kan jo ikke stole på at de ikke er hardhente eller lignende så er litt vannskelig om de to andre trenger hjelp, for jeg tørr nesten ikke sette henne ned til tider:p nå har je kjøpt meg bæresele, så skal ha henne oppi der:p

Jente 2008 ❤
Gutt 2010 ❤
Jente 2013 <3

Åja!! Skittne og snørrete unger. De ska få se på og ta på klærne, men ikke oppi ansiktet. Så sier som maria2009, at hun liker bedre å bli tatt på foten eller magen. Selv storebror må vaske seg før han ska kose med henne.

Ja, blir overfalt i barnehagen.. bilstolen er så tung, så eg må sette den ned, men da kryr det av unger oppi den omtrent, men om eg holder den oppe så henger de seg på an så eg bare må setta an ned.
"ÅÅÅÅÅÅ, BABY BABY BABY, KAN EG FÅ SE BABYEN???"
Hørre de før eg er komt meg inn porten :P

gHar derfor begynt å bæra minsten i bæresele når eg hente storesøstera i barnehagen ;)

Back
Topp