Flere som blir litt gale av kvalme?

Heidiha

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Beklager, men her kommer litt oppdemmet frustrasjon... Jeg har nå vært kvalm i 2 uker ca, og det holder på å rable for meg. Det verste er at jeg vet at andre har det mye verre enn meg med hyperemesis og sterk kvalme. For min del vil jeg karakterisere det som moderat og jeg kaster ikke opp, men kvalmen er der HELE tiden. Har prøvd sea-band og alle vanlige råd, men synes ikke det hjelper noe. Og ikke får jeg klagd til noen siden ingen vet jeg er gravid:banghead:

Jeg skjønner ikke hvordan folk som opplever kvalme hele svangerskapet overlever. All sympati herfra hvertfall:depressed:

Litt gal, offer meg mye. Men det går egentlig på at jeg trenger luft for å prøve å dempe kvalmen. Føler meg konstant fyllesyk, og det er jo ikke så deilig følelse :bag:
Det hjelper litt med salt snaks, druer, eple, tyggis. Men hjelper egentlig mest når man spiser, og super kort tid etterpå..:sour:

Du har min fulle forståelse :Heartred
Jeg er 10 uker i morra og har denne uka begynt å bli litt bedre! Håper du blir bedre snart :love7

Vet akkurat hvordan du har det, hvis det er noen trøst:p
Fjerde barnet mitt, vært kvalm med alle. Sist gang hadde jeg hypermesis. Ikke fått det denne gangen, men er konstant kvalm. Kaster opp noen dager, men ikke i nærheten av så ille som forrige gang.
Vet at det går over, så det irriterer meg ikke så mye. Men jeg er så utrolig sliten av det! Er 10uker på søndag, og klarer ikke få i meg så mye næring som jeg gjør til vanlig. Så tror det er litt kombinert med det, og at man blir sliten av å være gravid, samt at man blir lei av å gå rundt å være konstant kvalm:p

Vet akkurat hvordan du har det, hvis det er noen trøst:p
Fjerde barnet mitt, vært kvalm med alle. Sist gang hadde jeg hypermesis. Ikke fått det denne gangen, men er konstant kvalm. Kaster opp noen dager, men ikke i nærheten av så ille som forrige gang.
Vet at det går over, så det irriterer meg ikke så mye. Men jeg er så utrolig sliten av det! Er 10uker på søndag, og klarer ikke få i meg så mye næring som jeg gjør til vanlig. Så tror det er litt kombinert med det, og at man blir sliten av å være gravid, samt at man blir lei av å gå rundt å være konstant kvalm:p

Tenk at du orket det 4 ganger!! Det blir med denne ene gangen for meg tror jeg. Eller er det det som kalles å lure seg selv...?

Trøtt og sliten gjør meg ingenting. Men den kvalmen altså, og når jeg samtidig er sur og gretten og alt er galt... Ingen bra kombinasjon

Tenk at du orket det 4 ganger!! Det blir med denne ene gangen for meg tror jeg. Eller er det det som kalles å lure seg selv...?

Trøtt og sliten gjør meg ingenting. Men den kvalmen altså, og når jeg samtidig er sur og gretten og alt er galt... Ingen bra kombinasjon
Jeg var egentlig ferdig etter nr3, men så gikk jeg og farn deres ifra hverandre. Også møtte jeg sambo som ikke har noen barn, så da ble det ett ønske om ett felles barn for oss. Men dette blir definitivt siste!:yuck:

tipper du også ombestemmer deg om antallet senere;) utrolig hvor fort man «glemmer»:p

Jepp! Jeg har det på akkurat samme måte. Har vært mer eller mindre konstant kvalm de siste 2 ukene, i tillegg til utrolig trøtt, holder på å bli sprø! Kjøpte endelig disse sea bandsene i dag og synes faktisk det har hjulpet litt! Men redd det bare er psykisk og så er det tilbake i morgen :yuck:

Har fått råd fra legen om å være tannlegens store skrekk og småspise hele dagen, selv om jeg er kvalm, for å ikke utløse hypermesis. Føler det hjelper litt, men fortsatt kvalm da :hungover:

:sour:Jeg har vært kvalmen siden i begynnelsen av uke 5 Det har bare blitt værre hos meg… Er i slutten av uke 8 og har fått væske intravenøst hos legevakten siden jeg ikke fikk i meg noe mat, men spydde hele dagen :/ til slutt hadde jeg ingenting å kaste opp så det kom opp syre forferdelig opplevelse. Har alltid hatet å kaste opp, men fikk beskjed av legen om å bruke kvalmestillende. Har vært kvalmen siden igår, men klarer nå endelig å få i meg litt mer mat❤️ Håper det blir bedre etterhvert og at det ikke fortsetter sånn hele svangerskape:arghh:
Å spise ofte hjelper meg. Spiser ting mest uten noe smak nesten :D kokt pasta og kokte poteter er lett å spise før du reiser deg fra sengen er det viktig å ha noen kjeks eller saltstenger i munnen dt hjelper også. Helt ærlig så føler jeg ikke det er mye å gjøre med kvalme :/ men lurt å småspise hele tiå. Føle at eg e kvalmen med en gang eg e ferdig med å spise forresten har du prøvd å lukte på sitron? Det hjalp meg mye i begynnelsen når jeg bare var kvalmen uten oppkast.

Du er ikke alene. Jeg har vært kvalm i over 4 uker nå. Det tærer på psyken altså. Har vært 100% og 40% sykemeldt de siste ukene pga det også. Har fått beskjed av legen om å spise hver time, drikke 2 liter vann om dagen (små mengder gjennom hele dagen), og ta kvalmestillende. Prøver ut andre typen medisin nå, da forrige ikke hadde noen virkning. Lever med et håp om at det gir seg etter uke 12. Tror ikke jeg klarer dette gjennom hele svangerskapet. God bedring til dere alle:thumright

Vi er flere! Jeg håper det snart går over, for jeg synes det er fryktelig slitsomt å gå rundt å være omtrent konstant kvalm, trøtt og sliten. Spesielt når jeg må prøve å skjule det så godt jeg kan:banghead: Det hadde kanskje hjulpet om jeg kunne klagd litt:laughing001
Hadde et par dager tidligere i uka der jeg var ganske mye bedre, men nå er det like ille som det har vært igjen. Prøver å spise jevnt, men med 100% jobb, lite pauser og lite matlyst er det ikke så lett. Prøver å tenke at premien i enden er verdt det, og at det sannsynligvis går over om noen uker:):wtf:

Min kvalme er så og si forsvunnet i uke 6, så jeg synes det er litt rart. Savner den nesten.

Har vært kvalmen siden uke 5, ikke noe kjekt og føler meg mer syk enn gravid for å si det sånt :/

Er både kvalmen og kaster opp :/ fikk postafen av legen og det hjalp litt, men ønsker helst ikke å bruke medisiner uansett hvor uskyldig de er. Den lille er jo så sårbar til uke 12 der alle organene utvikler seg.

Men når jeg begynte å blø etter siste oppkast, tok jeg en kvalmestillende og det hjalp meg til nå. Klarer å spise, og har vært småkvalmen til idag, men kjenner kvalmen kommer nå tilbake :/

er usikker på hvordan jeg skal håndtere det når jeg ikke foretrekker medisinbruk kunne godt levd med kvalmestillende etter uke 12, men helst ikke uke 9

Håper dette går over snart, ødelegger hele livsskvaliteten, men kunne nok tålt mye mer for den lille❤️ Så lenge det blir noe slutt

Æsj, ja, er kvalm hele tida :(

Kan ikke huske at det var så dritt å være gravid forrige gang.

Føler jeg må spise noe jevnt, epler eller noe litt syrlig :p hjelper iallefall litt

Hjelper ikke hva jeg spiser. Blir dårlig av det uansett. Spiser jeg noe syrlig får jeg halsbrann :hilarious:

Er i uke 10 nå og nå kommer den og går. Heldigvis ikke konstant kvalm lenger ;)

Er i samme båt. Er kvalm hele tiden, men kaster ikke opp. Hjelper å spise, men lindrer kun akkurat når jeg spiser. Skal til legen i morgen. Sist graviditet var jeg kvalm til uke 25, men jobbet hele tiden. Denne gangen sier kroppen stopp.

Har hatt kvalme siden uke 5 :( og er i slutten av uke 9 og det har ikke gitt seg tar kvalmestillende som fungerer litt, kaster opp iallefall mindre nå enn i begynnelsen takket være Postafen tror jeg det heter.

Ingenting fungere her ellers, så lenge jeg spiser og sover er jeg ikke kvalmen, men me en gang jeg åpner øynene er jeg i full gang med kvalme som ikke gir seg :( for meg er det litt lettelse å være kvalmen, siden jeg er veldig redd for å miste, men kvalmen gir beg litt trygghet uansett hvor ubehalig dt er❤️

Back
Topp