Flere som biter?

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Lillegutt har blitt så fæl til å bite når han ammer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette problemet.
Det begynte med et uskyldig bitt i ny og ne, men har utviklet seg til å bli kraftige og sinnsykt vonde bitt ved nesten hver eneste amming :( Dette holder hverken jeg eller brystene mine ut i lengden. Noen som har noen råd?

Jeg ammer ikke, men hørt mange har ropt AU når babyen har bitt.. da blir den litt skremt og kanskje kan furte litt. Men de lærer at man ikke skal bite :D

Håper der ordner seg! :D Må være forferdelig vondt :O

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ammer ikke, men hørt mange har ropt AU når babyen har bitt.. da blir den litt skremt og kanskje kan furte litt. Men de lærer at man ikke skal bite :D

Håper der ordner seg! :D Må være forferdelig vondt :O

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det har jeg hørt også, men samtidig har jeg hørt at de kan syns det er gøy med at mamma sier "au" og at de bare fortsetter bite:P

Her biter ikke veslegutt.
Har desverre ikke noen råd å komme med:/
Sett om det kan stå noe fornuftig på ammehjelpen?

Har også hørt at baby kan syns det er morsomt med ein reaksjon som "au". Det skjedde her. Ho lo, og fortsatte. Men bitinga har egentlig gitt seg, etter at eg slutta amminga etter kvar gong ho beit. Då var det ikkje meir melk i den omgongen. Effektivt etter 3-4 gongar :-)

Har også hørt at baby kan syns det er morsomt med ein reaksjon som "au". Det skjedde her. Ho lo, og fortsatte. Men bitinga har egentlig gitt seg, etter at eg slutta amminga etter kvar gong ho beit. Då var det ikkje meir melk i den omgongen. Effektivt etter 3-4 gongar :)
Det tipset har jeg lest og hørt. Ta bort når de biter, så skjønner de fort konsekvensen.

Å si "au" funker i alle fall ikke. Jeg har hylt ganske høyt ved et par anledninger, for fy så skarpe de er de tennene. Han bare ser på meg og gliser!

Her skjer bitingen alltid mot slutten av ammingen, så vet ikke hvor effektivt det vil være å avslutte måltidet, men skal prøve det i dagene fremover. Takk for tips :)

Sliter med det samme her. Men hvis man holder hodet til babyen helt inntil puppen slik at den dekker nesa til babyen idet den biter, så må jo babyen slippe for å få luft. Ubehagelig for babyen, men ganske effektivt. Storesøsteren her slutta hvertfall fort :) Håper lillesøster også gir seg snart! Det er så vondt!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hoff...... gjett om! Han ammer kun på dagtid nå om han er skikkelig trøtt eller skikkelig sulten. Prøver jeg å tilby han det ellers, biter han med en gang :( Han har bitt meg til blods flere ganger! :eek: Sylskarpe tenner! Amming på dagtid er kraftig redusert pga dette, og jeg går med konstant litt for fulle pupper. (men under legging og på natt ammer han helt fint).

Jeg klarer ikke å la være å rope høyt, og han har blitt skremt noen ganger :( Jeg har prøvd det meste av triks, ingenting funker. Jeg bare vet at han må være sulten når jeg legger han til. Han responderer også veldig bra om jeg setter ammestolen slik at han ser TV'n samtidig :P

Back
Topp