Flere som bare går å venter på fødsel?

Litt av begge deler vil jeg si.
Jeg er 36+2 i dag og har mye forskjellige plager, bekkenet gjør vondt, ødemer på hendene og føttene som en vonde, særlig hendene som er verst, har fått carpal tunnel syndrom på begge hender og alt jeg gjør er vondt. Og nettene er grusome. Også har jeg myeee modningsrier, det er netter der jeg tenker fødselen starter snart
På den andre siden kjenner jeg på en slags sorg for mest sannsynlig er dette siste svangerskapet (2.barnet) og jeg vil ikke at dette skal slutte. Og prøver likevel å nyte de få gode øyeblikkene jeg har og alle spark og bevegelse. Samtidig som jeg gruer meg litt ift den nye hverdagen som er i vente for hele familien og 3,5 åringen.
Masse følelser og tanker her
 
Last edited:
Termin i morgen, og null tegn til at baby vil ut. Rimelig utålmodig. Prøver å ta det med ro og ikke overtenke, for å kanskje få kroppen til å slappe av og gå i fødselsmodus, men det er jo umulig:dead:
 
Termin i morgen, og null tegn til at baby vil ut. Rimelig utålmodig. Prøver å ta det med ro og ikke overtenke, for å kanskje få kroppen til å slappe av og gå i fødselsmodus, men det er jo umulig:dead:
Samme her. Redd for at "stresset" med at enda en natt har gått og ingen tegn til fødsel, gjør at dette bare tar lenger tid. Men er jo så og si umulig å la være å tenke på det. Og å nyte siste tiden, ja det kan en bare glemme, er ikke så mye å nyte akkurat nå ferdig med å nyte, klar for å føde! Tror jo egentlig det er bra å gå lei også. Det betyr jo bare at man er veldig klar. Dette er jo mitt 3.og definitivt siste barn, så har jo vært så heldig å kunne nyte 3 fine svangerskap, så har igrunn ikke dårlig samvittighet for å være møkk lei nå
 
Samme her. Redd for at "stresset" med at enda en natt har gått og ingen tegn til fødsel, gjør at dette bare tar lenger tid. Men er jo så og si umulig å la være å tenke på det. Og å nyte siste tiden, ja det kan en bare glemme, er ikke så mye å nyte akkurat nå ferdig med å nyte, klar for å føde! Tror jo egentlig det er bra å gå lei også. Det betyr jo bare at man er veldig klar. Dette er jo mitt 3.og definitivt siste barn, så har jo vært så heldig å kunne nyte 3 fine svangerskap, så har igrunn ikke dårlig samvittighet for å være møkk lei nå
Ja, samme her. Ferdig med å nyte nå. Har såpass mye vondter her og der også akkurat nå at å nyte er vanskelig uansett. Dette er også min tredje og siste - har hatt det relativt bra gjennom alle tre svangerskap, men nå føler jeg meg så ferdig. Vil bare ha ungen ut. Men våkner like skuffet hver morgen over at ikke noe har skjedd.
 
Ja, samme her. Ferdig med å nyte nå. Har såpass mye vondter her og der også akkurat nå at å nyte er vanskelig uansett. Dette er også min tredje og siste - har hatt det relativt bra gjennom alle tre svangerskap, men nå føler jeg meg så ferdig. Vil bare ha ungen ut. Men våkner like skuffet hver morgen over at ikke noe har skjedd.
Hvorfor blir vi skuffa på morgenen? :hilarious: alle mine 3 startet på natta. Så tror jo det samme skal skje nå.
 
Hvorfor blir vi skuffa på morgenen? :hilarious: alle mine 3 startet på natta. Så tror jo det samme skal skje nå.

Men fakta viser at de fleste spontane fødsler starter om natten :)


Men min #1 gikk vannet om natta. Ser liksom ikke for meg et annet forløp nå.. men det kan vel liksågodt starte med rier denne gang.
Ååå jeg er såååå spent. Og gleder meg.. tror jeg.. grugledenyskjerrig på hvordan denne fødselen blir :)
 
Hvorfor blir vi skuffa på morgenen? :hilarious: alle mine 3 startet på natta. Så tror jo det samme skal skje nå.
Ser liksom for meg at på natta er eneste tiden av døgnet jeg virkelig klarer å slappe av, så da starter det:joyful: Meeen det kan jo så klart starte på dagen også.
 
Ser liksom for meg at på natta er eneste tiden av døgnet jeg virkelig klarer å slappe av, så da starter det:joyful: Meeen det kan jo så klart starte på dagen også.
Ja, samme her. Tror ikke det starter på dagen her altså.
 
Men fakta viser at de fleste spontane fødsler starter om natten :)


Men min #1 gikk vannet om natta. Ser liksom ikke for meg et annet forløp nå.. men det kan vel liksågodt starte med rier denne gang.
Ååå jeg er såååå spent. Og gleder meg.. tror jeg.. grugledenyskjerrig på hvordan denne fødselen blir :)
Samme her. Er så spent på hvordan det starter. Starter det med vannavgang tror jeg fødselen blir svært rask. Har hatt 3-5 timer fødsel med de andre 3 men har blitt forsinket pga seig fosterhinne. De måtte ta vannet for å få ungene ut :hilarious: så regner med det samme nå egentlig.
 
Jeg er også, såå utålmodig nå. 38+3 i dag. Første ble født 39+4 da. Da startet det med rier på natten.
Lille er festet og sitter godt nedi bekkenet. Jeg prøver å holde meg aktiv for å prøve å ha kroppen "klar" for fødsel, og alle små turer jeg går resulterer i sterke, vonde kynnere, som alltid går over :dead: :laughing002

Jeg er bare skikkelig klar for å få kroppen min tilbake. Prøver å nyte siste tiden av denne siste graviditeten, men syns også alt er tungt og slitsomt, mer enn koselig nå.

Har masse nedpress og masse vonde kynnere, men sovner fra de på kvelden og blir like skuffet hver morgen :laughing002

Går liksom å forventer at det skal starte med rier denne gangen også. Men hvem vet.. Første var ute 7 minutter etter at vannet gikk med de første pressriene, så tror jeg er livredd for at det er det som skal skje hvis det starter med vannavgang :dead::laughing002
 
Nå håper jeg noe er på gang. Rosa slim i dag, og har hatt mye nedpress i natt. Kom en del blankt slim i går også. Og all gåing gir mye tyngde nedover nå, mer enn før. Føles nesten som hun prøver å pirke seg ut der nede med en hånd
Forrige fødsel gikk slimproppen på kvelden, og tidlig på morgenen gikk vannet. Så jeg krysser fingrene for at noe er i gjære nå altså!!!
Veldig spent på om det blir vannavgang denne gangen også, som ved de 2 andre, eller om det starter med rier.
 
Nå håper jeg noe er på gang. Rosa slim i dag, og har hatt mye nedpress i natt. Kom en del blankt slim i går også. Og all gåing gir mye tyngde nedover nå, mer enn før. Føles nesten som hun prøver å pirke seg ut der nede med en hånd
Forrige fødsel gikk slimproppen på kvelden, og tidlig på morgenen gikk vannet. Så jeg krysser fingrene for at noe er i gjære nå altså!!!
Veldig spent på om det blir vannavgang denne gangen også, som ved de 2 andre, eller om det starter med rier.
Rosa slim er i hvert fall et veldig godt tegn på at noe kan være på gang :happy: Har selv hatt en god del mer slim i dag, ikke rosa, men likevel. Blir litt optimistisk.
 
Akkurat vært på en yogatime.. kun avspenning med meditasjon, hjerte- og hofteåpnende øvelser (!) bl.a. Håpte litt fødsel kunne startet der.. selv om det nok ville blitt lite avspennende for samtlige tilstede ;) :)
 
Nå håper jeg noe er på gang. Rosa slim i dag, og har hatt mye nedpress i natt. Kom en del blankt slim i går også. Og all gåing gir mye tyngde nedover nå, mer enn før. Føles nesten som hun prøver å pirke seg ut der nede med en hånd
Forrige fødsel gikk slimproppen på kvelden, og tidlig på morgenen gikk vannet. Så jeg krysser fingrene for at noe er i gjære nå altså!!!
Veldig spent på om det blir vannavgang denne gangen også, som ved de 2 andre, eller om det starter med rier.
Har det skjedd noe mer?:D

Her ble det rolig etter mandagens myke avføring og hyppige modningsrier hvertfall. Hadde ny runde med akupunktur og stripping i går, men ikke no særlig til aktivitet etter det heller. Hadde 2-3cm åpning nå da, men ikke avflatet enda.
Fullmåne i dag, så får satse på at det hjelper på noen av oss hvertfall!:hello2
 
Har det skjedd noe mer?:D

Her ble det rolig etter mandagens myke avføring og hyppige modningsrier hvertfall. Hadde ny runde med akupunktur og stripping i går, men ikke no særlig til aktivitet etter det heller. Hadde 2-3cm åpning nå da, men ikke avflatet enda.
Fullmåne i dag, så får satse på at det hjelper på noen av oss hvertfall!:hello2
Ohh, spennende. Det skjer jo snart uansett, men krysser fingrene for fødsel før helgen er over!Her har det ikke skjedd noe mer.. var å gikk en tur i sted, og trodde at jeg begynte å lekke litt fostervann. Men det var nok vare veeeldig tynn utflod som kom.
Herregud, nan blir jo tullerusk av dette her googler over en lav sko for alt av små tegn.
 
Ohh, spennende. Det skjer jo snart uansett, men krysser fingrene for fødsel før helgen er over!Her har det ikke skjedd noe mer.. var å gikk en tur i sted, og trodde at jeg begynte å lekke litt fostervann. Men det var nok vare veeeldig tynn utflod som kom.
Herregud, nan blir jo tullerusk av dette her googler over en lav sko for alt av små tegn.
Haha, ja, helt rar blir man. Har født 3 barn tidligere, men blir aldri klok på alt som skjer, evt ikke skjer. Men ja, som du sier, blir jo fødsel snart uansett, så alt kan jo være tegn på at fødsel er like om hjørnet. Spennende er det uansett. :)
 
Back
Topp