Flere som bare føler seg dritt?

mamalion

Første møte med forumet
Er bare 9 uker, men har følt meg trøtt/sliten og sjøsyk siden dag 1. Jeg er sliten hele tiden, og noen dager må jeg ha flere dupper på sofaen i løpet av dagen (må alltid ha minst 1). Jobber bare 2 dager i uka, så det er ikke jobben som sliter meg ut. Hvis jeg legger meg rundt kl 23 på kvelden, så våkner jeg ikke før minst kl 12 neste dag. Jeg har heller ikke lyst til å gjøre noe, har ikke lyst til å møte venner eller gjøre andre ting som jeg gjorde før. Bare det å kle på seg og sminke meg er et evig ork. Jeg kjenner også at jeg er mye mer irritabel på samboeren min. Sluttet med snus når jeg fant ut at jeg var gravid, og kjenner jeg har dårlig samvittighet for at jeg savner snus.

Håper dette går over... Mener det ikke var så ille i mitt forrige svangerskap. Jeg har gått fra å være ei aktiv, positiv dame til å bli en slamp som bare tenker på sofa og seng.

Kjenner meg såå igjen i det du skriver... føler meg sliten og slapp og kvalm hele tia selv. Og ja, bare det å kle på seg og se seg i speilet er et ork. Savner å ha litt mer energi. Og var også annerledes i mitt første svangerskap hvor jeg hadde masse energi i starten og ikke var kvalm osv. Og samboeren sier jeg kjefter og er mer sur for tia enn vanlig.
Har egentlig veldig lyst til å gå tur eller noe i dag, men føler meg så slapp her.

Mer energi kommer etter hvert ;) eg og var kvalme og trøtte hele veien, hadde ingen matlyst og ingen initiativ for å komme meg ut av døra :wtf: Å ta en tur på butikk, det var noe eg gruet meg til! :wacky: Nå har eg nettopp kommet inn i uke 11 og det er mye bedre! Var på kjempe fin tur ute i skogen med samboeren og hunden i dag, ryddet masse i huset og har mange planer til resten av helgen!
Alt dritten går over, etterpå blir det bedre ;) :cat:

Er 9 uker på vei også og alt er slitsomt. Tilogmed det å gå i dusjen er et evig ork :s

Eg orket ikkje å lage mat engang sa eg var rundt 7-9 uke, da hadde mi take-away og foodora ofte :happy090 men plutselig så ble alt borte, ein dag...
Krysser fingrene for at det blir bedre snart!:hello

Er bare 9 uker, men har følt meg trøtt/sliten og sjøsyk siden dag 1. Jeg er sliten hele tiden, og noen dager må jeg ha flere dupper på sofaen i løpet av dagen (må alltid ha minst 1). Jobber bare 2 dager i uka, så det er ikke jobben som sliter meg ut. Hvis jeg legger meg rundt kl 23 på kvelden, så våkner jeg ikke før minst kl 12 neste dag. Jeg har heller ikke lyst til å gjøre noe, har ikke lyst til å møte venner eller gjøre andre ting som jeg gjorde før. Bare det å kle på seg og sminke meg er et evig ork. Jeg kjenner også at jeg er mye mer irritabel på samboeren min. Sluttet med snus når jeg fant ut at jeg var gravid, og kjenner jeg har dårlig samvittighet for at jeg savner snus.

Håper dette går over... Mener det ikke var så ille i mitt forrige svangerskap. Jeg har gått fra å være ei aktiv, positiv dame til å bli en slamp som bare tenker på sofa og seng.
Kjenner meg skikkelig igjen. Er såå tøft om dagen. Er bare kvalm og vil sove hele tiden!!! :///

Føler meg udugelig. Mannen min tar det meste med barnet, og alt som har med husarbeid å gjøre. Jeg har null energi etter arbeidsdagen er ferdig. Får dårlig samvittighet for det, men er så takknemlig for han.

Føler jeg orker mer og mer, men likevell mye slite og kvalm. Ikke lagt på meg enda, men føler meg Ekstremt oppblåst og bare generelt uvell i egen kropp... men man føler seg kanskje ikke så pigg når man er kvalm, sliten og full i luft?

Jeg har følt meg bare dritt frem til nå. Har føltes som en konstant mild influensa eller noe. Nå begynner det å bli litt bedre (10+4), særlig fordi jeg ikke er såååå trøtt lengre. Men kvalmen er fortsatt litt plagsom, og energien er langt i fra på topp. Så jeg føler med deg!

Samme her. Trenger litt mindre søvn nå som jeg er ca. 11+4, men har begynt å ikke få sove på kvelden og ligge våken flere ganger om natta, så ender opp med å stå opp senere enn forrige måned. Prøvd flere ganger å gi opp å sove mer på morgenen når jeg våkner i ni-ti tiden og ikke får sove, men da ender jeg bare opp med å være superdårlig til jeg legger meg igjen et par timer i ett-to tiden. Har også en liten en fra før. Han er midt i "hvor mye kan jeg bestemme hvis jeg gråter og ikke gir meg på en time" perioden. Vet det er veldig fint å være bestemt når man er større, men fryktelig slitsomt nå. Spesielt når jeg er så dårlig og min mann må opp på natta når lillemann roper og derfor er skikkelig trøtt.

Deilig å høre vi er flere igrunn. Jobber, sover, og ligger på sofan stort sett hver dag. Har måttet sykemeldes 50% pga denne ukontrollerbare trøttheten, men føler meg jamt over ubrukelig og blåst for krefter. Føler meg liksom ikke gravid, men utslitt. Ser frem til litt mer energi så jeg får gjort litt mer :)

En venninne minnet meg på det viktige her; vi lager faktisk et menneske... :)

Du er ikke alene. Biter meg merke i de litt mer negative tankene dine, kjenner meg veldig igjen i det. Jeg venter tredjemann, og er nok på vei inn i en svangerskapsdepresjon for tredje gang.
Om det vedvarer så bruk jordmor som samtalepartner, det synes jeg er godt.
Jeg er 50% sykemeldt nå, men blir nok 100% snart. Er nedstemt, null energi eller livsglede. Er glad for at jeg er gravid, det var planlagt, men er samtidig ikke glad for det allikevel..
Ta vare på deg selv❤️

Så godt å høre at det er flere som føler seg slik. Jeg har spydd opptil 20 ganger om dagen fra uke 6, er nå i uke 12. Og merker at jeg også har null overskudd. Får så dårlig samvittighet for sønnen min som er 11 mnd og krever og trenger mye oppmerksomhet, og merker at jeg egentlig
Ikke orker annet enn å ligge i senga Håper det bedrer seg snart

Formen min har gått veldig opp og ned i det siste. Kvalmen er overveldende innimellom og jeg er såååå trøtt. Igår la jeg meg kl.21, og når jeg sto opp litt før 7 idag var jeg fortsatt like trøtt. Idag har jeg dessuten vært mer kvalm enn jeg vanligvis er. Får ikke til å gjøre noe produktivt. Slitsomt, men forhåpentligvis verdt det tilslutt.

Kjenner meg igjen i mye her ja... Er 9+4 og er uggen hele tiden.. Orker ingenting og gruer meg til jobb. Ligger stort sett på sofaen fra jeg kommer hjem til jeg skal legge meg. Vi får håpe det blir lettere etter hvert!

Back
Topp